Letectví je pilířem francouzské ekonomiky, a ne bezdůvodně. V posledních letech se letecký průmysl přetvořil, aby mohl čelit výzvám dnešní doby. V současné době jsou udržitelný rozvoj a změna klimatu dvě hlavní výzvy, kterým letectví čelí. Odhaduje se, že letecká doprava se dnes podílí 2 % na emisích skleníkových plynů. Letecký průmysl proto musí hrát roli při snižování emisí CO2. Jaké projekty probíhají, aby bylo možné tyto nové výzvy řešit? Jaká budou soukromá letadla zítřka?Objevte 10 nejlepších inovativních projektů pro soukromá letadla zítřka.
Elektrická letadla:
ALICE od společnosti EVIATION
Alice je izraelský projekt elektrického letadla. Letadlo pojme přibližně 9 cestujících a je zcela elektrické. Alice nedávno uskutečnil svůj první let, 8minutový let ve výšce 3 500 m. Alice je projekt společnosti Eviation Aircraft, který otevírá zářnou budoucnost pro elektrická letadla a obchodní letectví.
„Tento revoluční krok povede k inovacím v oblasti udržitelné letecké dopravy a bude v budoucnu utvářet podobu osobní i nákladní dopravy. “ řekl generální ředitel společnosti Aviation Gregory Davis
Více informací o projektu najdete v našem článku na Alice.
Město Airbus
Stejně jako AAM (Advanced Aerial Mobility) by se i tento projektAirbus mohl stát součástí historie naší civilizace a způsobu, jakým se pohybujeme. Cílem tohoto projektu je létat během olympijských her v roce 2024. Projekt City Airbus od leteckého gigantu Airbus je plně elektrické letadlo, které může přepravovat 4 cestující a dosahovat rychlosti 120 km/h.
Stroj, který byl ohlášen v roce 2015, má již svého nástupce, nazvaného City Airbus NextGen. Jeho ambicí je vyvíjet další a další řešení elektrického cestování a získat budoucí podíl na trhu s elektrickým letectvím, které se brzy dostane do masové spotřeby.
eVTOL
EVTOL je typ letadla, jehož specifickou vlastností je vertikální vzlet a přistání. Tento termín se vztahuje na celou rodinu letadel, která se v současné době vyvíjí, zejména díky Airbus a výše zmíněnému projektu City Airbus. Tato letadla jsou určena pro život ve světě budoucnosti a fungují stoprocentně elektricky. Tato letadla jsou součástí AAM neboli pokročilé vzdušné mobility.
Pipistrel Velis elektro
Jedná se o první certifikované elektrické letadlo v Evropě. Velis elektro je dvoumístný letoun určený především pro výcvik pilotů. Pipistrel Velis Electro může být provozován komerčně a je plně schválen pro výcvik pilotů. Společnost plánuje v letošním roce dodat více než 30 exemplářů zákazníkům v sedmi zemích.
AURA AERO
Tato společnost se sídlem v Toulouse vyrábí elektrická regionální letadla pro obchodní a soukromou leteckou dopravu, nákladní leteckou dopravu a komerční letectví. Cílem společnosti Aura Aero je nabízet širokou škálu elektrických letadel pro všechny způsoby použití a neomezovat pokrok elektrické technologie na jediný model letadla.
Soukromá letadla na vodíkový pohon
Beyond aero
Beyond aero je prvním letadlem na vodíkový pohon. Byl to francouzský prezident Emmanuel Macron, kdo chtěl pro budoucnost Francie první letadlo na vodíkový pohon. A právě to společnost Beyond aero udělala. Projekt založila Eloa Guillotinová, letecká nadšenkyně, která snila o tom, že se bude věnovat své vášni a zároveň bude respektovat ekologické hodnoty.
Airbus a jejíprogram letadel ZEROe
Výrobce letadel Airbus chce mít do roku 2035 ve vzduchu letadla plně poháněná vodíkem a neutrální z hlediska emisí CO2.
Od nynějška do roku 2025 výrobce letadel připravuje systém, který bude pohánět jeden ze 4 motorů letadla vodíkem. Podle výrobce projekt „definuje specifikace vodíkového pohonného systému, dohlíží na letové zkoušky a poskytne letounu A380 zkušební plochu pro testování vodíkového motoru v cestovní fázi“.
Ostatní 4 motory umístěné pod křídly pracují během testovacích fází vodíkového motoru stále normálně.
Hybridní soukromá letadla
Voltaero
Voltaero je společnost, jejímž cílem je vyvíjet letadla budoucnosti. Společnost se rozhodla navrhnout model, který lze použít pro všeobecné letectví a všechny druhy činnosti, ale především pro přepravu osob.
Jejich hlavním prototypem je pohon cassio. Jejich model nabízí množství možností.
- Pro krátké vzlety a přistání 100% elektrický pohon.
- Lehký hybridní pohon pro krátké a regionální lety
- Pro regionální lety na střední vzdálenosti těžký hybridní pohon
E-Fan X
Projekt E-Fan X je společným podnikem tří známých společností: Airbus, Rolls-Royce a Siemens. Cílem jejich projektu je vytvořit hybridní elektrické osobní letadlo. Tato spolupráce je způsobem, jak vyškolit budoucí inženýry v konstrukci elektrických letadel a učinit jejich konstrukci běžnou. Pro tyto průmyslníky je to skutečná tour de force a nejlepší způsob, jak zajistit, aby se elektrická energie prosadila.
Cessna 337 skymaster hybrid
Letadlo Cessna 337 skymaster se běžně nestaví jako elektrické letadlo. Společnost Ampaire však za účelem provádění komerčních letů upravila tento model na hybridní elektrické letadlo, které při prvních testech funguje stejně dobře jako normální letadlo a které se zařadí do flotily místní letecké společnosti. Tato modifikace nám otevírá možnosti, jak u tohoto typu letadla a v letectví na krátké vzdálenosti postupovat jinak.
Navzdory trendu směřujícímu k „jet bashingu“ má soukromý tryskáč budoucnost i v příštích letech. Letecký průmysl opět ukazuje, že umí jít s dobou a znovu se objevovat, aby se přizpůsobil výzvám dneška a předvídal ty zítřejší.
Na adrese AEROAFFAIRES, jsme k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, včetně víkendů a svátků. Na vaše požadavky reagujeme rychle na adrese devis en ligne, telefonicky na čísle +33 1 44 09 91 82 nebo e-mailem: charter@aeroaffaires.com.