Turbovrtulové motory (1 - 19 míst)

Turbovrtulové motory
(1 - 19 míst)

Letadla s vrtulí nebo turbovrtulová, většinou vyvinutá výrobci Beechcraft nebo Pilatus, jsou nejvíce ekonomické možnosti pro cestování na krátké nebo střední vzdálenosti s 1 až 19 pasažéry na palubě, podle modelů, s výhodou, že mohou přistát na mnohem více malých letištích, na která nemohou přistát trysková letadla a linkové lety.

Technické charakteristiky turbovrtulových letadel

Letadla s vrtulí nebo turbovrtulová jsou schopna létat rychlostí mezi 300 a 500 km/h na vzdálenost mezi 1 000 a 2 500 km v průměru. Jejich motory jsou preferovány pro účinnost v nízkých výškách a rychlostech, jsou úspornější na palivo na krátkých trasách.

Typické trasy turbovrtulových letadel

Turbovrtulová letadla jsou řešením pro ty, kteří chtějí cestovat na meziregionálních trasách nebo mezi sousedními zeměmi, nebo přistávat na krátkých plochách jako Courchevel nebo Mole St-Tropez, zatímco si užívají cenově dostupné tarify.

  • Jak fungují turbovrtulové motory?

    Turbovrtulový motor je typ leteckého motoru, který kombinuje turbohřídel s vrtulí. Turbohřídel produkuje tah tím, že stlačuje a spaluje palivo se vzduchem, zatímco vrtule je poháněna částí této energie. Zbytková energie se používá k výrobě dalšího tahu. Stručně řečeno, turbovrtulový motor využívá jak reakci trysky, tak tah vrtule k pohonu letadla.

  • Jak si pronajmout turbovrtulové letadlo?

    Je možné si pronajmout turbovrtulový letoun prostřednictvím leteckého zprostredkovatele nebo přímo od provozovatele.

  • Jaké jsou hlavní výhody nebo nevýhody spojené s turbovrtulovými motory?

    Při vysokých rychlostech a ve velkých nadmořských výškách jsou čisté turbohřídele obvykle efektivnější. Kromě toho může být hluk generovaný vrtulemi považován za důležitější než hluk z tryskových motorů, což někdy omezuje jejich použití v oblastech citlivých na hluk, jako jsou letiště poblíž obytných zón.