Neotálejte s rezervací vaších letu na letní období

Hledejte letadlo, město nebo informaci…

Lídr v oblasti pronájmu soukromých letadel po celém světě

Biopaliva (SAF): budoucnost obchodní letecké dopravy?

Pronájem soukromých tryskových letadel
od roku 1991

20 000
dostupné přístroje

40 000
zajištěných letů

120 000+
cestujících

4,9/5
spokojenost zákazníků

100%
Kompensace uhlíku

V době, kdy se do popředí zájmu dostávají otázky životního prostředí, je věnována zvláštní pozornost letectví a obchodní letecké dopravě. Letectví se na celosvětových emisích CO2 podílí 3 %. Podobně se odhaduje, že v letech 2005 až 2019 vzrostly emise CO2 v obchodní letecké dopravě o 31 %. Ve snaze chránit životní prostředí však letecký trh stále více zavádí biopaliva, aby omezil jejich dopad na životní prostředí. Jaká tedy jsou? Jak může business aviation udávat trend udržitelnějšího letectví? Na situaci se podíváme na AEROAFFAIRES.

Co jsou biopaliva (SAF)?

Na stránkách biocarburantsbiopaliva neboli SAF – Sustainable Aviation Fuels – jsou udržitelnou alternativou k používání parafínu v letadlech. Jsou vytvářena z organických, nefosilních materiálů, často na rostlinné bázi. Mohou být získávána například ze zemědělského odpadu nebo z rostlin, jako jsou slunečnice nebo lesní zbytky.

Evropská unie sice vyjádřila přání dosáhnout do roku 2050 nulových emisí C02, ale uhlíková neutralita bude zahrnovat používání biopaliv. V roce 2019 činilo využití biopaliv v leteckém sektoru pouhých 0,1 %, francouzská vláda však plánuje toto číslo zvýšit. V roce 2022 plánuje zvýšit tento podíl na 1 %, poté na 2 % do roku 2025 a nakonec na 5 % do roku 2030.

Doposud lze biopaliva používat v kombinaci s 50 % konvenčního parafínu. Letecké motory jsou však zpracovány tak, aby mohly využívat 100 % biopaliv.

Používání biopaliv by tedy umožnilo výrazné snížení emisí C02 v letectví o téměř 80 %.

Obchodní letectví: páka pro udržitelnější letectví

biocarburant
Zdroj : @Neste

Je třeba poznamenat, že náklady na biopaliva jsou vyšší než náklady na používaný základní parafín. To je překážkou pro velké komerční letecké společnosti, protože jejich letadla jsou větší a spotřebují více parafínu. Pro malá soukromá letadla je však cenový rozdíl menší a má menší dopad na sektor obchodní letecké dopravy.

Kromě toho se biopaliva zatím nevyrábějí v dostatečném množství, aby pokryla veškeré potřeby letectví. Poptávka po biopalivech však rychle roste.

Navíc víme, že zdravotní krize vynesla do popředí ekologické otázky. Ve skutečnosti během roku, kdy byly komerční letecké společnosti uzemněny, klesly emise CO2. Současně došlo k demokratizaci obchodní letecké dopravy, která měla kompenzovat nedostatek dodávek ze strany komerčních leteckých společností. Zavedení biopaliv je proto v sektoru letecké dopravy na vyžádání nezbytné. Jelikož je zavedení tohoto typu spotřeby jednodušší, není pochyb o tom, že obchodní letectví bude pákou pro odpovědnější letectví.

Projekty podnikatelské letecké dopravy k omezení znečištění

Ve Francii je to pouze letiště Paris Le Bourget a Clermont Ferrand které je zásobováno biopalivy, ostatní letiště budou vybavena v průběhu roku.

Kromě biopaliv se však připravují i další projekty. Pro mnohé z nich tyto projekty zdůrazňují využití vodíku jako náhrady tradičních paliv. Jedná se o nejudržitelnější řešení, které existuje, ale je zatím ve fázi plánování. Airbus předpovídá, že spotřebiče na vodíkový pohon budou k dispozici do roku 2035. My si budeme muset ještě pár let počkat.

Jsme také svědky vzniku projektů elektrických spotřebičů, jako např VolocopterCityAirBus nebo 100% elektrické soukromé letadlo Alice. Stejně tak tyto projekty spatřují světlo světa, ale stále je jich příliš málo a jsou používány a uváděny do provozu v obchodním letectví. Nejjednodušším a nejbližším řešením jsou biopaliva, která již byla zavedena.

Samotná biopaliva budou tvořit téměř 50 % cesty k uhlíkové neutralitě do roku 2050, zatímco nové technologie 35 %. Biopaliva nepředstavují technologickou výzvu. Současná letadla jsou již certifikována pro používání 50 % udržitelných paliv. Musíme však urychlit rozvoj výrobního řetězce.

Říká Bruno Even, generální ředitel společnostiAirbus Helicopters.

Ve společnosti AEROAFFAIRES, která se věnuje životnímu prostředí, úzce spolupracujeme s partnery a projekty zaměřenými na biodiverzitu. Vytvořili jsme také naši Sky C02 která kompenzuje emise uhlíku ze všech našich letů podporou projektu odlesňování.

Náš tým je k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, včetně víkendů a svátků. Na vaše požadavky reagujeme rychle od devis en ligne ale také telefonicky na čísle +33 (0)1 44 09 91 82.