NEOTÁLEJTE S REZERVACÍ LETŮ NA ZIMNÍ SEZÓNU!

Hledejte letadlo, město nebo informaci…

Lídr v oblasti pronájmu soukromých letadel po celém světě

Ceny nových letadel: kompletní průvodce modely a cenami

Pronájem soukromých tryskových letadel
od roku 1991

20 000
dostupné přístroje

45 000
zajištěných letů

120 000+
cestujících

4,9/5
spokojenost zákazníků

100%
Kompensace uhlíku

Viděli jste malé soukromé letadlo na prodej? Láká vás okružní jízda služebním letadlem?

Pokud jste se rozhodli udělat krok vpřed a koupit si letadlo, ať už dopravní, nebo soukromé, pravděpodobně stojíte před velkou otázkou: jaké si vybrat?

Vše samozřejmě závisí na vašich potřebách, očekáváních a flexibilitě vašeho rozpočtu. Letadlo z druhé ruky nebude stát stejně jako nové.

Představujeme modely letadel uvedené na trh po roce 2018 a uvádíme ceny těchto nových letadel. Provedeme také několik srovnání se staršími modely.

Na trhu soukromého letectví dominují Evropa a Spojené státy, které dohromady tvoří téměř 80 % světové flotily tryskových letadel, ale zároveň je na něm stále větší konkurence. Jak uvidíte, mnoho z nejluxusnějších soukromých tryskových letadel uvedených na trh v letech 2019 a 2020 nevyrábí společnosti Airbus ani Boeing, které jsou nejznámější svými dopravními letadly.

Přinášíme tedy seznam, který zahrnuje jak modely dopravních letadel, tak dopravní letadla dostupná k soukromému pronájmu a soukromé tryskáče.

Cena nového osobního letadla

Uvedení do provozu: 1970

Dolet: 2 700 km

Kapacita: 5 cestujících

Poznámky: Beechcraft Baron 58 je jistě nejoblíbenějším dvoumotorovým pístovým letadlem na světě. Může přepravovat až 5 cestujících rychlostí 370 km za hodinu. Na trhu je od 70. let 20. století a od té doby byl mnohokrát upravován.

Cena: 1,4 milionu eur

Uvedení do provozu: 2011

Dojezd: 3 000 km

Kapacita: 5 cestujících

Poznámka: nejžádanější verze TBM, TBM 900, je k dispozici od roku 2019.

Cena: od 1,5 milionu eur

Foto: Commons Wikimedia

Cena nového lehkého soukromého letadla

Uvedení do provozu: 2009

Dolet: 3 600 km

Kapacita: 6 cestujících

Poznámka: tento model Embraeru dokáže na poměry lehkých soukromých letadel překonat velké vzdálenosti.

Cena: 8 milionů eur

Uvedení do provozu: 2008

Dolet: 2 200 km

Kapacita: 4 cestující

Poznámky: Od roku 2008 existuje několik verzí. Nejnovější je Phenom 100EV, který byl uveden na trh v roce 2018.

Cena: 4,5 milionu eur

Foto: Commons Wikimedia

Uvedení do provozu: 2015

Dojezd: 1 300 km

Kapacita: 6 cestujících

Poznámky: Nejnovější verzí je HondaJetElite, která se dokonale hodí pro obchodní letectví a má o 17 % delší dolet. Prodává se za 5 milionů eur a více.

Cena: 4,5 milionu eur

Cena nového business jetu pro střední tratě

Pokud si chcete pořídit business jet pro středně dlouhé nebo turistické lety, doporučujeme řadu Cessna.

Foto: Wikimedia Commons

Cessna Citation Longitude

Uvedení do provozu: 2019

Dolet: 6 300 km

Kapacita: 12 cestujících

Poznámky: K pronájmu je k dispozici od roku 2020 a zahrnuje některé digitální vymoženosti, jako je Wi-Fi připojení a satelitní rádio. Další souběžně vyvíjený model, Cessna Citation Hemisphere, byl nakonec pozastaven.

Cena: 25 milionů eur

Uvedení do provozu: 2019

Dolet: 4 500 km

Kapacita: 12 cestujících

Komentář: Jedná se o modernizovanou verzi modelu Legacy 500, který je na trhu pronájmu od roku 2019. Jeho hlavními konkurenty jsou Gulfstream G280 a Bombardier Challenger 350.

Cena: 30 milionů eur

Uvedení do provozu: 2020

Dolet: 3 700 km

Kapacita: 9 cestujících

Poznámky: Inspirován modelem Legacy 450, dokáže překonat rychlost 800 km za hodinu, čímž šetří čas a řadí tento model mezi nejrychlejší ve své kategorii. Jeho příchod je plánován na rok 2020.

Cena: 17 milionů eur

Cena nového dálkového business jetu

Uvedení do provozu: v roce 2000

Dolet: 11 300 km

Kapacita: 16 cestujících

Poznámky: Jedná se o jedno z nejmodernějších dálkových letadel. Nedávno byl nahrazen letounem Global 7500.

Cena: 45 milionů eur

Uvedení do provozu: 2019

Dolet: 13 000 km

Kapacita: 19 cestujících

Komentář: Konkuruje letounu Gulfstream G700, ale jeho výhodou je, že v roce 2019 již bylo vyrobeno 30 modelů.

Cena: 65 milionů eur

Foto: Commons Wikimedia

  • Gulfstream G700

Uvedení do provozu: 2021

Dolet: 13 000 km

Kapacita: 19 cestujících

Poznámky: Konkuruje letounu Global 7500 a navazuje na modely G650 a G650ER. Je to jeden z největších soukromých tryskáčů na světě.

Cena: 68 milionů eur

  • Dassault Falcon 6X

Uvedení do provozu: 2022

Dolet: 10 000 km

Kapacita: 16 cestujících

Poznámky: Dassault, dříve známý svými vojenskými letouny Rafale a stíhačkami, tentokrát představí soukromé letadlo určené pro obchodní cestující. První let je naplánován na rok 2021, uvedení do provozu na rok 2022. Falcon 6X bude schopen dosáhnout rychlosti až 1 000 km/h.

Jeho oceňovaná kabina – nejširší a nejvyšší na světě – nabízí standardy prostoru, pohodlí, produktivity a bezpečnosti, které nastavují nová měřítka v segmentu dálkových business jetů.

Generální ředitel Dassault Aviation Eric Trappier o letounu Falcon 6X.

Cena: 40 milionů eur

Ceny nejnovějších komerčních letadel pro střední a dlouhé tratě a jejich soukromých verzí (2018-2022)

Pokud vás zajímají lety na střední a dlouhé vzdálenosti, přejeme vám příjemné čtení.

Od společnosti Airbus

  • Airbus A350-1000

Uvedení do provozu: 2019

Dolet: 14 700 km

Kapacita: 366 cestujících

Poznámky: Původně byl vytvořen jako konkurence pro Boeing 777-300ER, jejich výkony jsou podobné. Nyní konkuruje Boeingu 777-X.

Cena: 330 milionů eur

  • Airbus A321neo (neo pro nový motor)

Uvedení do provozu: 2019

Dolet: 9 000 km

Kapacita: 244 cestujících

Poznámky: Program neo byl vytvořen s cílem zlepšit účinnost letounu A320 a umožnit mu snížit spotřebu paliva o 15 %.

Airbus321, který je často ve stínuAirbusu 320, je dopravní letadlo s větší kapacitou a lepším komfortem než druhý jmenovaný. Jeho přímým konkurentem je Boeing 737 Max. Airbus neustále pracuje na vylepšování svých modelů a brzy bude na trhu A321XLR.

Cena: 117 milionů eur

Foto: Flickr

Airbus ACJ320neo (ACJ pro Airbus Corporate Jets)

Uvedení do provozu: 2018

Dolet: 11 000 km

Kapacita: 25 cestujících

Poznámky: Airbus Corporate Jets je dceřinou společností Airbusu, která prodává osm business jetů. ACJ320neo je jedním z nejoblíbenějších.

Cena: 85 milionů eur

Na Královském mezinárodním leteckém veletrhu v roce 2019 představil Airbus také svůj koncept futuristického letadla. Nazvaný Bird of Prey (Dravý pták) je hybridním elektrickým letadlem.

Boeing

  • Boeing 787-10

Uvedení do provozu: 2018

Dolet: 12 000 km

Kapacita: 336 cestujících

Poznámky: Tento model, známý také jako Dreamliner, je nejvýkonnějším modelem z rodiny 787.

Cena: 265 milionů eur

  • Boeing 737 Max 10

Uvedení do provozu: 2018

Dolet: 6 100 km

Kapacita: 230 cestujících

Poznámky: Boeing uvedl v roce 2017 na trh generaci 737 Max s většími a účinnějšími motory než předchozí modely.

Cena: 123 milionů eur

Foto: Commons Wikimedia

  • Boeing BBJ Max 7 (BBJ pro Boeing Business Jets)

Uvedení do provozu: 2019

Dolet: 13 000 km

Kapacita: 19 cestujících

Poznámky: Jedná se o model postavený na základě letounu 737, který oproti původnímu BBJ zlepšil spotřebu paliva o 13 % a hlučnost o 40 %. Nezaměňovat s BBJ 777-X, který je plánován na rok 2020.

Cena: 90 milionů eur

Mezinárodní konkurenti

  • Embraer E195-E2

Uvedení do provozu: 2018

Dolet: 4 800 km

Kapacita: 120 cestujících

Poznámka: brazilská společnost uvedla na trh první modely EJet E-2 v roce 2016.

Cena: 55 milionů eur

Foto: Wikimedia Commons

  • Comac C919

Uvedení do provozu: 2021

Dolet: 5 000 km

Kapacita: 190 cestujících

Poznámky: Jedná se o dvoumotorové dopravní letadlo čínského výrobce. První let se uskutečnil v roce 2017 a uvedení do provozu je plánováno na rok 2021.

Cena: 46 milionů eur

  • Irkut MC-21 300

Uvedení do provozu: 2021

Dolet: 6 300 km

Kapacita: 168 cestujících

Poznámky: Jedná se o další dvoumotorové dopravní letadlo, tentokrát od ruského výrobce. Letoun je v současné době ve fázi certifikace, ale již bylo rezervováno téměř 300 objednávek.

Cena: 82 milionů eur

  • Mitsubishi Space Jet 90

Uvedení do provozu: 2021-2022

Dolet: 3 000 km

Kapacita: 78 cestujících

Poznámky: Tento nový model letadla, dříve známý jako MRJ (Mitsubishi Regional Jet), by měl snížit spotřebu paliva o 20 %. Původně byl ohlášen na rok 2021, nakonec by mohl být uveden do provozu v roce 2022.

Cena: 43 milionů eur

Jaké faktory je třeba zvážit před nákupem nového letadla?

Nákup nového letadla je významnou investicí a pro správnou volbu je třeba analyzovat několik kritérií:

  • Celkový rozpočet: Kromě kupní ceny je třeba zohlednit náklady na údržbu, pojištění, skladování (hangár), palivo a personál (piloti, mechanici). Tyto náklady mohou představovat až 10-20 % hodnoty letadla ročně.
  • Zamýšlené použití: krátké/střední/dlouhé lety? Osobní nebo nákladní doprava? Tyto faktory určují požadovanou velikost, dolet a výkon.
  • Palubní technologie: Výběr mohou ovlivnit moderní navigační systémy, Wi-Fi připojení nebo možnosti šetrné k životnímu prostředí (např. úsporné motory).
  • Budoucí prodej: Některé modely si zachovávají svou hodnotu lépe než jiné. Špičková business letadla (Gulfstream, Bombardier) jsou na trhu s použitými letadly často stabilnější.

Pro posouzení těchto aspektů se před případným nákupem doporučuje audit u leteckého odborníka, například u společnosti AEROAFFAIRES.

Jaké jsou výhody leasingu soukromého letadla oproti jeho koupi?

I když je koupě nového letadla lákavá, leasing zůstává pro mnoho cestovatelů flexibilní a ekonomickou alternativou. Zde jsou některé z výhod:

  • Žádné fixní náklady: Žádné náklady na údržbu, personál nebo skladování. Cena letu je all-inclusive.
  • Přizpůsobivost: Výběr letadla pro každou misi (lehké proudové letadlo pro krátký let, dálkové pro mezikontinentální cestu).
  • Přístup k nejnovějším modelům: Leasingové společnosti často obnovují své flotily a nabízejí letadla vybavená nejnovějšími technologiemi.
  • Ekologické řešení: Některé společnosti, jako například AEROAFFAIRES, plně kompenzují emise CO₂ při vašich letech.

Pro firmy nebo jednotlivce, kteří cestují méně než 100 hodin ročně, je leasing často výhodnější. Předplatitelské vzorce (typu „jet card“) vám také umožní využívat zvýhodněné sazby.

A konečně

Nedávné události měly zásadní dopad na většinu leteckých společností. Zaprvé, ekologická krize přiměla výrobce hledat způsoby, jak snížit spotřebu paliva svých letadel.

A co víc, v reakci na epidemii Covid-19 společnost Airbus vrátila do prodeje čtyři letadla A320neo a dvě A321neo, původně určená pro společnost Air Asia. Tyto objednávky, stejně jako mnoho dalších, byly nyní zrušeny, což pravděpodobně povede k určitému snížení cen.

V neposlední řadě je třeba mít na paměti, že uvedené ceny nezahrnují náklady na údržbu, provoz a organizaci posádky soukromých letadel, které jsou nicméně značné. Není neobvyklé, že roční vedlejší náklady dosahují 350 000 EUR nad rámec ceny letadla. Pokud již nyní přemýšlíte o tom, jak tyto náklady snížit, můžete zkusit soukromé letadlo po jeho zakoupení pronajmout nebo sdílet jeho vlastnictví. Případně si můžete v době, kdy své firemní letadlo nepoužíváte, nechat spravovat soukromou leteckou společností, která bude s vaším letadlem létat, když ho nebudete používat.

Chcete-li se dozvědět více, podívejte se na naše články: Jak koupit letadlo ? Koupit nebo pronajmout soukromé letadlo, jaké řešení zvolit?

Pokud byste raději začali pronájmem soukromého letadla, kontaktujte nás a rezervujte si let.

Kontaktujte AEROAFFAIRES 24 hodin denně na čísle +33 (0)1 44 09 91 82.

  • Jaké jsou další náklady spojené s nákupem nového letadla?

    Kromě pořizovací ceny je třeba počítat s náklady na údržbu, pojištění, skladování (hangár) a palivo a také s platy posádky (piloti, palubní personál). K tomu se připočítávají administrativní náklady (certifikace, daně).

  • Existují nějaké možnosti financování nákupu soukromého letadla?

    Ano, jsou možná řešení, jako je leasing (pronájem s možností odkupu), specializovaný bankovní úvěr nebo ujednání prostřednictvím leteckých správcovských společností. Někteří výrobci rovněž nabízejí programy financování.

  • Jak si vybrat mezi novým a ojetým letadlem?

    Nová letadla nabízejí nejnovější technologie a záruku výrobce, ale stojí více. Letadla z druhé ruky mohou být cenově výhodná, ale vyžadují důkladnou kontrolu (údržba, nálet hodin, historie oprav).

  • Jaké jsou výhody spoluvlastnictví soukromého letadla?

    Spoluvlastnictví umožňuje rozdělit náklady na koupi a údržbu mezi více vlastníků. Správcovské společnosti často řídí užívání a údržbu, čímž optimalizují výdaje.

  • Mohu si své soukromé letadlo pronajmout, když ho nepoužívám?

    Ano, v rámci programů správy letadel si společnosti pronajímají vaše letadla a generují vám příjem. To snižuje fixní náklady, ale zahrnuje sdílení dostupnosti letadla.

  • Jaká kritéria bych měl hledat u letadla vhodného pro transkontinentální lety?

    Upřednostněte dojezd (alespoň 10 000 km), kapacitu paliva, pohodlí v kabině (prostor, přetlakování) a technologie, jako je palubní Wi-Fi. K tomu jsou určeny modely pro dálkové lety, jako je Bombardier Global 7500 nebo Gulfstream G700.

  • Jak probíhá dodávka nového letadla?

    Po zadání objednávky výrobce stanoví lhůtu (často několik měsíců až let). Před předáním se provádí závěrečná kontrola („zelený let“), po níž následuje školení pilotů a majitelů.

  • Jaké jsou dopady soukromého letadla na životní prostředí a jak je lze kompenzovat?

    Emise CO₂ jsou značné, ale existují programy na kompenzaci emisí uhlíku (zalesňování, obnovitelné zdroje energie). Někteří provozovatelé, jako například AEROAFFAIRES, zahrnují do svých služeb 100% kompenzaci.

  • Jaká je průměrná životnost nového soukromého letadla?

    Dobře udržované letadlo může létat 25 až 30 let. Generální opravy (např. kontroly D každých 5-7 let) prodlužují jeho provozní životnost.

  • Je na nová letadla poskytována záruka?

    Ano, většina výrobců nabízí záruku na technické závady (obvykle 2 až 5 let) a je možné ji prodloužit prostřednictvím smluv o údržbě.

  • Jak se vyvíjejí ceny nových letadel na trhu?

    Kolísají v závislosti na poptávce, ceně materiálů (např. hliníku) a technologických inovacích. Krize (např. Covid-19) mohou vést k dočasnému poklesu cen nebo k dalšímu prodeji zrušených zařízení.

  • Jaké jsou dodací lhůty pro soukromé letadlo na míru?

    Tato doba se pohybuje od 6 měsíců do několika let v závislosti na modelu a úpravách (luxusní interiér, avionické systémy). Velmi žádaná letadla (např. Gulfstream G700) mají někdy dlouhé čekací lhůty.

  • Je možné si letadlo před koupí vyzkoušet?

    Ano, předváděcí lety organizují výrobci nebo prodejci. Při zvláštních příležitostech se doporučuje technický audit a zkušební let.

  • Které země jsou nejlepší pro registraci soukromého letadla?

    Některé jurisdikce (Kajmanské ostrovy, Malta, Irsko) nabízejí daňové nebo administrativní výhody. Výběr závisí na způsobu využití (soukromé/komerční) a na státní příslušnosti vlastníka.

  • Jak zvládáte pravidelnou údržbu nového letadla?

    Doporučuje se uzavírat roční smlouvy o údržbě („CAMO“) se středisky schválenými výrobcem. Zahrnují plánovaný servis a dostupnost náhradních dílů.

  • Jsou nová letadla vybavena moderními bezpečnostními systémy?

    Ano, nejnovější modely jsou vybaveny technologiemi, jako je TCAS (systém pro předcházení kolizím), EFB (letové tablety) a systémy řízení letového provozu (ADS-B).

  • Jaký je dopad mezinárodních předpisů na nová soukromá letadla?

    Normy (hluk, emise) se vyvíjejí (např. normy ICAO CAEP). Nové modely je splňují, což však může omezit používání starších letadel v určitých oblastech.

  • Jak si přizpůsobit interiér nového soukromého letadla?

    Výrobci nabízejí možnosti na míru (kožená sedadla, VIP vybavení, kuchyně atd.). Specializované firmy také vyrábějí návrhy po dodání.

  • Existují nějaké dotace na nákup nového letadla?

    Některé země nabízejí daňové pobídky (např. daňové úlevy pro obchodní letectví) nebo místní podporu (regionální letiště). Více informací získáte na leteckých úřadech.

  • Jaký je postup pro rychlý prodej nového letadla?

    Využití specializovaného makléře nebo prodejní platformy transakci urychluje. Hodnota závisí na stavu, nalétaných hodinách a poptávce po modelu.