Viděli jste malé soukromé letadlo na prodej? Láká vás okružní jízda služebním letadlem? Pokud jste se rozhodli udělat krok vpřed a koupit si letadlo, ať už dopravní, nebo soukromé, pravděpodobně stojíte před velkou otázkou: jaké si vybrat? Vše samozřejmě závisí na vašich potřebách, očekáváních a flexibilitě vašeho rozpočtu. Letadlo z druhé ruky nebude stát stejně jako nové.
Představujeme modely letadel uvedené na trh po roce 2018 a uvádíme ceny těchto nových letadel. Provedeme také několik srovnání se staršími modely.
Na trhu soukromého letectví dominují Evropa a Spojené státy, které dohromady tvoří téměř 80 % světové flotily tryskových letadel, ale zároveň je na něm stále větší konkurence. Jak uvidíte, mnoho z nejluxusnějších soukromých tryskáčů, které se objeví v letech 2019 a 2020, nevyrábí společnosti Airbus nebo Boeing, které jsou známé především svými dopravními letadly.
Zde je tedy seznam, který zahrnuje modely osobních letadel, dopravní letadla dostupná pro soukromý pronájem a soukromé tryskáče.
Cena nového osobního letadla
Uvedení do provozu: 1970
Dolet: 2 700 km
Kapacita: 5 cestujících
Poznámky: Beechcraft Baron 58 je jistě nejoblíbenějším dvoumotorovým pístovým letadlem na světě. Může přepravit až 5 cestujících rychlostí 370 km za hodinu. Na trhu je již od 70. let 20. století a od té doby byl mnohokrát upravován.
Cena: 1,4 milionu eur
Uvedení do provozu: 2011
Dojezd: 3 000 km
Kapacita: 5 cestujících
Poznámka: nejžádanější verze TBM, TBM 900, je k dispozici od roku 2019.
Cena: od 1,5 milionu eur

Cena nového lehkého soukromého letadla
Uvedeno do provozu: 2009
Dojezd: 3 600 km
Kapacita: 6 cestujících
Poznámky: Tento modelEmbraer dokáže překonat na poměry lehkého soukromého letadla velké vzdálenosti.
Cena: 8 milionů eur
Uvedeno do provozu: 2008
Dojezd: 2 200 km
Kapacita: 4 cestující
Poznámky: Od roku 2008 existuje několik verzí. Nejnovějším modelem je Phenom 100EV, který byl uveden na trh v roce 2018.
Cena: 4,5 milionu eur

Uvedení do provozu: 2015
Dojezd: 1 300 km
Kapacita: 6 cestujících
Poznámka: nejnovější verzí je HondaJetElite, která se dokonale hodí pro obchodní letectví a má o 17 % delší dolet. Prodává se za 5 milionů eur a více.
Cena: 4,5 milionu eur
Cena nového business jetu pro střední tratě
Pokud si chcete koupit business jet pro středně dlouhé nebo turistické lety, doporučujeme řadu Cessna.

Uvedení do provozu: 2019
Dojezd: 6 300 km
Kapacita: 12 cestujících
Poznámky: Vůz je k dispozici k pronájmu od roku 2020 a obsahuje některé digitální vymoženosti, jako je Wi-Fi připojení a satelitní rádio. Další souběžně vyvíjený model, Cessna Citation Hemisphere, byl nakonec pozastaven.
Cena: 25 milionů eur
Uvedení do provozu: 2019
Dojezd: 4 500 km
Kapacita: 12 cestujících
Poznámky: Jedná se o vylepšenou verzi modelu Legacy 500, na trhu pronájmu od roku 2019. Jeho hlavními konkurenty jsou Gulfstream G280 a Bombardier Challenger 350 .
Cena: 30 mil
Uvedení do provozu: 2020
Dojezd: 3 700 km
Kapacita: 9 cestujících
Poznámky: Inspirováno Legacy 450, dokáže překonat rychlost 800 km za hodinu, čímž šetří čas a řadí tento model mezi nejrychlejší ve své kategorii. Na trh by měl dorazit v roce 2020.
Cena: 17 milionů eur
Cena nového dálkového business jetu
Uvedeno do provozu: 2000
Dolet: 11 300 km
Kapacita: 16 cestujících
Poznámky: Jedná se o jedno z nejmodernějších letadel s dlouhým doletem. Nedávno byl nahrazen letounem Global 7500.
Cena: 45 milionů eur
Uvedení do provozu: 2019
Dojezd: 13 000 km
Kapacita: 19 cestujících
Poznámky: Konkuruje modelu Gulfstream G700, ale má tu výhodu, že v roce 2019 již vyrobil 30 modelů.
Cena: 65 milionů eur

- Gulfstream G700
Uvedení do provozu: 2021
Dojezd: 13 000 km
Kapacita: 19 cestujících
Poznámky: konkuruje modelu Global 7500 a navazuje na modely G650 a G650ER. Jedná se o jedno z největších soukromých letadel na světě.
Cena: 68 milionů eur
- Dassault Falcon 6X
Uvedení do provozu: 2022
Dojezd: 10 000 km
Kapacita: 16 cestujících
Poznámky: Dassault, dříve známý svými vojenskými a stíhacími letouny Rafale, tentokrát představí soukromé letadlo určené pro obchodní cestující. První let je naplánován na rok 2021, uvedení do provozu na rok 2022. Letoun Falcon 6X bude schopen dosáhnout rychlosti až 1 000 km/h.
Jeho oceňovaná kabina – nejširší a nejvyšší na světě – nabízí standardy prostoru, pohodlí, produktivity a bezpečnosti, které nastavují nová měřítka v segmentu dálkových business jetů.
Eric Trappier, generální ředitel společnosti Dassault Aviation, komentuje Falcon 6X.
Cena: 40 milionů eur
Ceny nejnovějších komerčních letadel pro střední a dlouhé tratě a jejich soukromých verzí (2018-2022)
Pokud vás zajímají středně dlouhé a dlouhé lety, přejeme vám příjemné čtení.
ZAirbus
- Airbus A350-1000
Uvedení do provozu: 2019
Dojezd: 14 700 km
Kapacita: 366 cestujících
Poznámky: Původně byl vytvořen jako konkurence pro Boeing 777-300ER, jejich výkony jsou podobné. Nyní konkuruje letadlu Boeing 777-X.
Cena: 330 milionů eur
- Airbus A321neo (neo pro nový motor)
Uvedení do provozu: 2019
Dojezd: 9 000 km
Kapacita: 244 cestujících
Poznámky: Program neo byl vytvořen za účelem zvýšení účinnostiA320, což umožnilo snížit spotřebu paliva o 15 %.
Často je zastíněnAirbus 320, l‘Airbus 321 je dopravní letadlo s větší kapacitou a větším komfortem než neo. Jeho přímým konkurentem je Boeing 737 Max. Airbus neustále pracuje na vylepšování svých modelů; brzy bude na trhuA321XLR.
Cena: 117 milionů eur

Airbus ACJ320neo (ACJ pro Airbus Corporate Jets)
Uvedení do provozu: 2018
Dolet: 11 000 km
Kapacita: 25 cestujících
Poznámky: Airbus Corporate Jets je dceřinou společnostíAirbus, která prodává osm business jetů. ACJmodel 320neo je jedním z nejoblíbenějších.
Cena: 85 milionů eur
Na Royal International Air Tattoo 2019 představila společnost Airbus také svůj koncept futuristického letadla. Letadlo nazvané Bird of Prey je hybridní elektrický letoun.
Z webových stránek Boeing
- Boeing 787-10
Uvedení do provozu: 2018
Dolet: 12 000 km
Kapacita: 336 cestujících
Poznámky: Tento letoun, známý také jako Dreamliner, je nejvýkonnějším modelem z rodiny 787.
Cena: 265 milionů eur
- Boeing 737 Max 10
Uvedení do provozu: 2018
Dojezd: 6 100 km
Kapacita: 230 cestujících
Poznámky: Boeing uvádí v roce 2017 na trh generaci 737 Max s většími a účinnějšími motory než předchozí modely.
Cena: 123 milionů eur

- Boeing BBJ Max 7 (BBJ pro Boeing Business Jets)
Uvedení do provozu: 2019
Dolet: 13 000 km
Kapacita: 19 cestujících
Poznámky: Jedná se o model postavený na základě letounu 737, který zlepšil spotřebu energie o 13 % a hlučnost o 40 % ve srovnání s původním modelem BBJ. Nezaměňovat s modelem BBJ 777-X, který je plánován na rok 2020.
Cena: 90 milionů eur
Mezinárodní konkurenti
- Embraer E195-E2
Uvedení do provozu: 2018
Dolet: 4 800 km
Kapacita: 120 cestujících
Poznámka: brazilská letecká společnost uvedla své první modely EJet E-2 na trh v roce 2016.
Cena: 55 milionů eur

- Comac C919
Uvedení do provozu: 2021
Dolet: 5 000 km
Kapacita: 190 cestujících
Poznámky: Jedná se o dvoumotorové dopravní letadlo čínského výrobce. První let se uskutečnil v roce 2017 a uvedení do provozu je plánováno na rok 2021.
Cena: 46 milionů eur
- Irkut MC-21 300
Uvedení do provozu: 2021
Dolet: 6300 km
Kapacita: 168 cestujících
Poznámky: Jedná se o další dvoumotorové dopravní letadlo, tentokrát od ruského výrobce. Letadlo je v současné době ve fázi certifikace, ale již bylo rezervováno téměř 300 objednávek.
Cena: 82 milionů eur
- Mitsubishi Space Jet 90
Uvedení do provozu: 2021-2022
Dolet: 3 000 km
Kapacita: 78 cestujících
Poznámky: Tento nový model letadla, dříve známý jako MRJ(Mitsubishi Regional Jet), by měl snížit spotřebu paliva o 20 %. Původně byl ohlášen na rok 2021, nakonec by mohl být uveden na trh v roce 2022.
Cena: 43 milionů eur
K dokončení
Nedávné události měly velký dopad na většinu leteckých společností. Především je vidět, že v souvislosti s ekologickou krizí výrobci přemýšlejí o způsobech, jak snížit spotřebu paliva svých letadel.
A co víc, v reakci na epidemii Covid-19 Airbus znovu zařadil do prodeje čtyři letadlaatre A320neo a dvě A321neo, původně určená pro Air Asia. Tyto objednávky, stejně jako mnoho dalších, byly zrušeny, což pravděpodobně povede ke snížení některých cen.
V neposlední řadě je třeba mít na paměti, že uvedené ceny nezahrnují náklady na údržbu, provoz a organizaci posádek soukromých letadel, které jsou značné. Není neobvyklé, že roční vedlejší náklady dosahují 350 000 EUR nad rámec ceny letadla. Pokud již nyní přemýšlíte o tom, jak tyto náklady snížit, můžete zkusit soukromé letadlo po jeho zakoupení pronajmout nebo sdílet jeho vlastnictví. Případně si můžete v době, kdy své firemní letadlo nepoužíváte, nechat spravovat soukromou leteckou společností, která bude s vaším letadlem létat, když ho nebudete používat.
Chcete-li se dozvědět více, podívejte se na naše články: comment acheter un avion ? acheter ou louer un jet privé, quelle solution choisir ?
Pokud dáváte přednost pronájmu soukromého letadla, kontaktujte nás a rezervujte si let.