V oblasti letectví známe ty nejviditelnější profese: letuška, pilot, stevard… Často však opomíjíme roli lidí v zákulisí letectví, kteří jsou stejně přítomní a nezbytní pro hladký průběh cesty. Nedílnou součástí je mechanik údržby. Co však tato práce skutečně obnáší? Proč je důležitá a jak se k ní dostanete?

Proč mechanik údržby?
Než se podíváme na to, jak se k této práci dostaneme, musíme pochopit, proč jsou mechanici údržby na la gestion aérienne potřeba a proč je tato role tak důležitá.
Náročné letecké normy.
Nemůžeme se zmínit o leteckém managementu, aniž bychom zmínili související normy a certifikace, kterých je v této oblasti mnoho. Tento soubor norem a certifikací řídí Mezinárodní organizace pro civilní letectví (ICAO), která stanovuje postupy, jež je třeba dodržovat při řízení mezinárodní letecké dopravy. Tyto normy jsou důležité zejména pro správné řízení rizik a kvality.
K nehodám dochází příliš rychle.
Technické problémy jsou příčinou 20 % nehod letadel, takže je dobrý důvod optimalizovat řízení údržby letadel. V případě technického problému je příčin nehody mnoho a dochází k nim rychle.
V letectví je důležitý každý detail, a proto je tak důležité mít mechaniky, kteří jsou kompetentní ve svém oboru. Jediný opomenutý detail může vést k řadě dalších problémů, které vyústí v nenapravitelnou nehodu.
Složitost letadel.
Každý ví, že appareil aérien je pokročilá technologie, která vyžaduje hluboké znalosti, a to nejen proto, aby se ji naučil používat, ale také proto, aby rozluštil a pochopil její použití. Zvláště v době, kdy se technologie neustále vyvíjejí a my se snažíme, aby naše letadla byla výkonnější, rychlejší, měla delší životnost nebo plus écologique. Pro údržbu je tedy nezbytný vyškolený a kompetentní technik. Složitost vybavení má dokonce vliv na práci mechanika údržby, protože v této profesi je běžná specializace.
Všechny tyto faktory jsou pro existenci profese, jako je mechanik údržby, rozhodující. Mají zásadní význam pro hladký průběh leteckého provozu.
Komplexní a přísný výcvik pro získání profese mechanika údržby.
Široká nabídka technických školení.
Jak se dalo očekávat, povolání mechanika údržby vyžaduje specifické akademické vzdělání. Toho lze dosáhnout několika způsoby:
Letecká CAP s různými specializacemi, odborná maturita: letectví s možností volby, všeobecné letectví, údržba spojených výrobních systémů, řemesla v oblasti elektřiny a s ní spojených prostředí.
Maturitní úroveň s doplňující zmínkou o letectví s několika možnostmi.
Existuje také několik možností po maturitě, včetně letectví nebo elektrotechniky v rámci BTS (dvouletý vyšší odborný diplom). A level Bac+3 VUT GIM – průmyslové inženýrství a údržba se specializací na letectví.
Odborné vzdělání v oblasti průmyslových řemesel: letecký průmysl, které zahrnuje řadu různých kurzů.
Na úrovni Bac+3 je možné absolvovat také odborný titul v oboru údržba a technologie: multitechnické systémy. A konečně je možné vstoupit do této profese prostřednictvím armády, a to s maturitou nebo bez ní.
Jaké vlastnosti jsou pro tuto práci nezbytné?
Mechanik údržby musí mít kromě dovedností také přirozené předpoklady pro tuto práci.
- Otevřenost a schopnost přizpůsobit se změnám: navzdory tomu, co si možná myslíte, se pracovní podmínky mechanika údržby mohou pravidelně měnit; v dešti, ve větru, za velkého hluku… Tato práce může být únavná a můžete se ocitnout v nepohodlných pozicích, často ve výškách, v hangáru nebo na letištní ploše.
- Pečlivost: letectví se řídí přísnými pravidly a letadla jsou složitá, což znamená, že musíte být při údržbě mimořádně důslední. Nehodu může způsobit i detail, proto je důležité nenechat nic proklouznout.
- Musíte mít určitou vytrvalost: tato práce vyžaduje minimální fyzickou zdatnost, protože práce je zde převážně manuální a někdy probíhá v noci nebo v netradičních časech.
Mechanik údržby v praxi.
Každodenní život mechanika údržby letadel.
Při práci v této profesi se v závislosti na své specializaci setkáte s prací na různých misích jako součást týmu. Nikdy tedy nejste sami, ale přesto jste zodpovědní za kvalitu své práce a máte určitou míru samostatnosti.
Mechanik údržby denně dává pozor na sebemenší problém a kontroluje různé části letadla. Pokud je specializovaný, stará se například o motor, rádiový systém nebo vrtule.
Logicky také kontrolují shodu a stav těchto částí.
Odpovídá za odhalování problémů a anomálií na letadlech. V návaznosti na to zaručuje bezpečnost v každé fázi letu.
Při výměně dílů nebo provádění oprav se mechanik údržby spoléhá na dokumentaci výrobce.
V leteckém průmyslu se jedná o nezbytnou, ale málo známou profesi.
Mechanik údržby je nezbytný, jeho role je klíčová v la sécurité des passagers. Je to nezbytné zaměstnání se zajištěnou budoucností. Mechanik si měsíčně vydělá 1 600 až 1 700 eur čistého. Má možnost postoupit a stát se vedoucím týmu, v té chvíli si vydělá 1 900 až 2 500 EUR čistého. Odměna se liší podle zaměstnavatele a provozu, na který je mechanik přidělen.
Užitečná práce v letectví.
Mechanik údržby je jednou ze základních rolí na letišti, kde se odehrává spousta činností. Je to práce, která má budoucnost a která se díky nástupu nových technologií neustále vyvíjí. Díky svým zkušenostem a znalostem zajišťují bezpečnost a hladký průběh provozu.
Na stránkách AEROAFFAIRE vám nabízíme zážitek z dokonalosti. Více se o nás dozvíte na našich webových stránkách a pro všechny vaše požadavky na pronájem obchodních letadel nás kontaktujte na čísle +33 1 44 09 91 82, e-mailem: charter@aeroaffaires.com nebo vyplňte náš formulář devis en ligne. Ozveme se vám co nejdříve.