Neotálejte s rezervací vaších letu na letní období

Hledejte letadlo, město nebo informaci…

Lídr v oblasti pronájmu soukromých letadel po celém světě

Dassault Letectví uvádí na trh Falcon 10X, své nejvýkonnější soukromé letadlo

Pronájem soukromých tryskových letadel
od roku 1991

20 000
dostupné přístroje

40 000
zajištěných letů

120 000+
cestujících

4,9/5
spokojenost zákazníků

100%
Kompensace uhlíku

Nejnovější přírůstek do rodiny Falcon bude největším a nejvýkonnějším soukromým letadlem, jaké kdy francouzský výrobce letadel navrhl. Je schopen létat bez mezipřistání z Paris na Tokyo až patnáct hodin v mimořádně prostorné kabině a je novou vlajkovou lodí řady Falcon 10X. S tímto novým letadlem má Dassault jasný cíl: vyzvat své konkurenty Bombardier a Gulfstream. Nedávno, 25. května 2022, oznámil Dassault zahájení výroby. Do služby by měl vstoupit na konci roku 2025.

© Dassault Aviation

Dassault vstupuje do segmentu letadel s velmi dlouhým doletem

Ve čtvrtek 6. května 2021 oznámila společnost Dassault uvedení svého zcela nového modelu Falcon. Po modelu Falcon 7X z roku 2010, Falcon 8X z roku 2014 a 6X z roku 2018 přichází Falcon 10X. Tímto letadlem chce Dassault tvrdě udeřit a konečně vstoupit do segmentu letadel s velmi dlouhým doletem. Zatímco Falcon 8X má dolet přibližně 12 000 km, Falcon 10X má dolet 13 900 km. Výrobce letadel tak doufá, že v tomto segmentu naruší duopol letadel Bombardier a Gulfstream. Stejně jako Global 7500 a G700, bude Falcon 10X schopen spojit všechna místa na planetě, ale z ještě kratších vzletových a přistávacích drah.

Možnosti cestování se tak díky tomuto soustředění výkonu a inovací znásobí. S doletem 7 500 NM, tedy téměř 14 000 km, slibuje dlouhé cesty i přes provozní cestovní rychlost 0,85 Machu. Z Paříže bude možné letět bez mezipřistání do Tokia nebo Santiaga de Chile. Dále bude možné letět z Hongkongu do Kapského Města nebo Bejrútu a z Los Angeles do Sydney. Jeho maximální rychlost bude 0,925 Machu.

Konstrukce tohoto nového letadla je nyní dokončena a přípravy na montáž dílů mohou začít!

Nejprostornější kabina, jaká kdy byla vytvořena

Aby se odlišil od konkurence, sází Dassault na velikost kabiny Falcon 10X. Mnoho lidí očekávalo, že kabina bude prodlouženou verzí modelu Falcon 6X, ale Dassault se rozhodl pro velký rozměr. Kabina má výšku stropu 2,03 m a šířku 2,77 m. To z ní činí nejprostornější kabinu v obchodním letectví.

První snímky ukazují moderní, světlý interiér díky 38 oknům.atrTato XXL kabina nabízí mnoho možností uspořádání díky čtyřem odděleným salonkům, velkému apartmá s koupelnou, domácímu kinu, společenské místnosti a velkému cateringovému prostoru. Dassault myslel na vše, aby cestující mohli strávit až 15 hodin letu v mimořádně luxusním prostředí.

© Dassault Aviation

Francouzský výrobce letadel jde v oblasti pohodlí cestujících ještě dál. Aby se omezila únava cestujících, je v kabině tlak stejný jako ve výšce 915 metrů. To omezuje nepříjemné pocity spojené s letem, jako je sucho v krku a únava. Dassault se také může pochlubit nejtišší kabinou. Díky systému uzavřených oddílů se sedadly, která lze přeměnit na lůžka, mají cestující naprosté soukromí. Až bude v květnu 2021 uveden do provozu, bude Falcon 10x označován za „létající pentózu“.

Nová konstrukce a mimořádně výkonné motory

S modelem Falcon 10X, Dassault představuje velkolepé křídlo z lehkých, pevných kompozitních materiálů. Křídla letadla, speciálně navržená pro rychlost a výkon, budou vybavena prvky zajišťujícími vynikající manévrovatelnost i při nízkých rychlostech.

© Dassault Aviation

Pokud jde o motory, Dassault se poprvé obrátil na společnost Rolls-Royce. Po neúspěchu se společností Safran se výrobce raději rozhodl pro amerického výrobce motorů.

Letoun Falcon 10X bude poháněn dvěma motory Rolls-Royce Pearl 10X. Jedná se o nejnovější, největší a nejvýkonnější verzi řady Pearl s tahem přes 18 000 liber (80 kN).

Nejmodernější avionika

Druhou silnou stránkou nejnovějšího modelu Falcon je jeho nejmodernější avionika. Snímky kokpitu, které představil portál Dassault, ukazují, že této oblasti byla věnována mimořádná pozornost. Vyznačuje se řadou inovací.

© Dassault Aviation

Počínaje systémem HUD (Head-up Display), který je schopen modelovat prostředí a umožňuje pilotům během nočních letů vidět jako za denního světla. K dispozici je také překvapivá nová funkce. Páčky plynu byly nahrazeny jediným inteligentním ovladačem, který automaticky přizpůsobuje potřebný výkon podle potřeb a podmínek letu. Rozhraní člověk-stroj bylo přepracováno a automatika vyvinuta tak, aby let mohl řídit jediný pilot. V případě nouze může aktivovat nouzový režim. Systém vrátí letadlo do bezpečné konfigurace.

Dassault je vizionářský a předvídá budoucí technologický a regulační vývoj v oblasti řízení letového provozu a pracovní zátěže pilotů. Dnes jsou k 15hodinovým dálkovým letům potřeba tři piloti. Předpisy se však mohou změnit a Falcon 10X již bude připraven ke startu.

Letadlo Falcon 10X má být uvedeno do provozu v roce 2025 a bude se prodávat za 75 milionů dolarů.

Naši letečtí odborníci jsou vám k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu na telefonním čísle +33 (0) 1 44 09 91 82. Neváhejte navštívit naše devis en ligne pro získání odhadu ceny vašeho soukromého letu.