Neotálejte s rezervací vaších letu na letní období

Hledejte letadlo, město nebo informaci…

Lídr v oblasti pronájmu soukromých letadel po celém světě

Historie letectví

Pronájem soukromých tryskových letadel
od roku 1991

20 000
dostupné přístroje

40 000
zajištěných letů

120 000+
cestujících

4,9/5
spokojenost zákazníků

100%
Kompensace uhlíku

Historii letectví je důležité znát. Jednak kvůli jeho rozmanitosti, jednak proto, že je pilířem francouzské ekonomiky. AEROAFFAIRES zde vám tuto důležitou část historie představíme.

Dějiny letectví se vyznačují šesti obdobími

  • Předchůdci: od prvních ornitoptér ve starověku až do počátku 18. století konstruovali lidé první létající stroje. Od konce 18. století se v tomto období začalo dobývat ovzduší, zejména díky rozvoji aerostatu a četným pokusům o plachtění.

  • Průkopníci letadel těžších než vzduch: byli jsme svědky vývoje prvních motorových letadel schopných vzlétnout vlastním pohonem. V této době byli letci obvykle konstruktéři nebo dobrodruzi.

  • První světová válka: V tomto období se na bojišti objevila nová zbraň. Některá letadla byla postavena ve velkých sériích, bylo jich více než tisíc.

  • Meziválečná léta: Konec první světové války přinesl na trh přebytek pilotů a letadel, což umožnilo zahájení komerční letecké dopravy. Letectví se rozvíjelo a v mnoha zemích se objevily letecké síly.

  • Druhá světová válka: letectvo se významně zapojilo do bojů. Tato doba je považována za období rozkvětu vrtulových letadel s pístovými motory. Na konci války se zrodil proudový motor a radar.

  • Druhá polovina dvacátého století: Jsme svědky zahájení pravidelné komerční letecké dopravy „za každého počasí“, která je schopna létat bez ohledu na povětrnostní podmínky. Vojenské letectvo stálo za vývojem proudového motoru, známého jako éra tryskových letadel, a poté se vydalo dobýt nadzvukový let. Civilní vedlejší aktivity vedly k vývoji prvních čtyřmotorových dopravních letadel, čímž se letecká doprava otevřela všem.

Do historie letectví se zapsala více či méně známá letadla, z nichž všechna sehrála významnou roli.

10 letadel, která se zapsala do historie letectví

1. Wright Flyer

L’histoire de l’aviation
Foto: Wikipedia

Délka: 6,43 m

Výška: 2,74 m

Maximální rychlost: 43 km/h

Motor: 1 jednoduchý motor o výkonu 12 hp pohánějící dvě vrtule

Tento na dnešní poměry malý dvoumístný letoun umožnil bratrům Wrightovým v roce 1903 v Severní Karolíně uskutečnit první řízený let s pohonem v historii letectví.

2. Spirit of St Louis

L’histoire de l’aviation
source: passionaviation

Délka: 8,41 m

Výška: 2,99 m

Maximální rychlost: 210 km/h

Motory: 1 motor Wright Whirlwind J-5C

Tento letoun je jednoplošník používaný americkým letcem Charlesem Lindberghem, který mu umožnil 20. a 21. května 1927 uskutečnit první nepřetržitý letecký přelet starého Atloceánu mezi New Yorkem a Paříží za 33 hodin a 30 minut.

3. Lockheed Vega

L’histoire de l’aviation
source : wikipedia

Délka: 8,38 m

Výška: 2,59 m

Maximální rychlost: 298 km/h

Motor: 1 Pratt & Whitney R-1340

Tento jednoplošník pro šest cestujících se proslavil v roce 1927 díky Amelii Earhartové, která jako první žena přeletěla bez mezipřistáníAtl, a Wileymu Postovi, který v jeho letadle dvakrát obletěl zeměkouli. Díky svému doletu a konstrukci byl velmi oblíbený u letců, kteří hledali nové rekordy.

4. Supermarine Spitfire

L’histoire de l’aviation
source : wikipedia

Délka: 9,12 m

Výška: 3,8 m

Maximální rychlost: 575 km/h

Motory: 1 motor Rolls-Royce Merlin 61

Supermarine Spitfire je považován za jednu z legend druhé světové války. Tento stíhací letoun, používaný Královským letectvem a jeho spojenci, byl proslulý svými skvělými stíhacími schopnostmi.

Během Velké války byl tento letoun používán k překonávání kanálu La Manche. Na oblohu se vznesl při bombardovacích misích. Jedná se o evoluci toho, na čem létal Jean Mermoz během první světové války.

5. Concorde

L’histoire de l’aviation
source : wikipedia

Délka : 61, 66 m

Výška : 12, 19 m

Maximální rychlost: 2 369 km/h

Motory: 4 proudové motory Rolls-Royce/Snecma Olympus

Concorde byl prvním nadzvukovým dopravním letadlem, které svým cestujícím umožnilo překonat starobylouAtlza 3 hodiny.

Komerční lety s tímto letadlem byly zahájeny v roce 1976 a ukončeny o 27 let později, v roce 2003. Kvůli vysoké spotřebě paliva se provoz letadla stal nerentabilním. Bylo to jediné nadzvukové osobní letadlo, které bylo provozováno po delší dobu.

Concorde, vyrobený leteckými nadšenci, překonal světový rekord. Díky motorizovanému systému překonal zvukovou bariéru. Byl prvním komerčním civilním letadlem, kterému se to podařilo. Dnes je považován za jednoho z průkopníků letectví.

6. L’Antonov An-225

L'histoire de l'aviation
source: AEROAFFAIRES

Délka : 84 m

Výška: 18,1 m

Maximální rychlost: 850 km/h

Motory: šest motorů Ivtchenko-Progress D-18T

Antonov An-225 je velmi velký letoun. Je to nejdelší a nejtěžší letadlo na světě. Je vybaven šesti motory a v zavazadlovém prostoru může nést náklad o hmotnosti 250 tun. Jeho dolet se pohybuje mezi 4 000 a 14 000 km v závislosti na zatížení.

7. Boeing 747

Boeing 747-400 Dreamlifter décollage
Foto: boeing

Délka: 70, 70 m

Výška: 19,10 m

Maximální rychlost: 988 km/h

Motory: 4 motory General Electric CF6-80

Boeing 747 je dopravní letadlo vyráběné společností Boeing. Rekord v počtu cestujících držel 37 let, až do příchodu letadlaAirbus A380. Může pojmout až 660 cestujících a překonat mezikontinentální vzdálenost 13 450 km.

8. Airbus A380

Délka: 72, 72 m

Výška: 24,09 m

Maximální rychlost: 1 020 km/h

Motory: 4 proudové motory Rolls-Royce Trent 900

Airbus A380 je velmi velké civilní dopravní letadlo. Do roku 2022 bude A380 největším civilním dopravním letadlem na světě. Má dvě paluby po celé délce.

Protože však již nevyhovuje potřebám leteckých společností, oznámil Airbus, že v roce 2019 ukončí výrobu tohoto letadla.

Obvykle jej používají tradiční letecké společnosti a přistává na velkých letištích. Není samozřejmě možné, aby přistával na letišti. Jedná se o jedno z největších letadel v leteckém průmyslu.

9. Learjet 23

L'histoire de l'aviation
source : wikipedia

Délka: 13, 18 m

Výška: 3,84 m

Maximální rychlost: 903 km/h

Motory: 2 proudové motory General Electric CJ610-4

Learjet 23 je dvoumotorový business jet. Je neobvyklý tím, že palivové nádrže jsou umístěny v koncích křídel. První let uskutečnil 7. října 1963 a je považován za první soukromé proudové letadlo.

10. SpaceShip Two

l'histoire de l'aviation
source: futura science

Délka: 18 m

Výška: 4,6 m

Maximální rychlost: 4 000 km/h

Motory: hybridní raketový motor

SpaceShip Two je prototyp suborbitálního kosmického letounu schopného vynést šest cestujících a dva piloty do výšky 110 kilometrů. Vesmírní turisté stráví 5 minut ve stavu beztíže. Určitě se zapíše do historie letectví.

AEROAFFAIRESpokud byste se k nám chtěli přidat na další cestu v jet privénavštivte náš devis en lignemůžete nám také zavolat na telefonní číslo +33 1 44 09 91 82 nebo nám poslat e-mail: charter@aeroaffaires.com