Neotálejte s rezervací vaších letu na letní období

Hledejte letadlo, město nebo informaci…

Lídr v oblasti pronájmu soukromých letadel po celém světě

Hluk z leteckého provozu (hluk z letiště a noční lety)

Pronájem soukromých tryskových letadel
od roku 1991

20 000
dostupné přístroje

40 000
zajištěných letů

120 000+
cestujících

4,9/5
spokojenost zákazníků

100%
Kompensace uhlíku

Pravděpodobně jste si již všimli, že letadla vydávají hodně hluku. V závislosti na tom, kde ve Francii žijete, se úroveň hluku ve vzduchu liší. Proto vás průlet těchto strojů bude více či méně obtěžovat. Nejvíce postiženou oblastí ve Francii je samozřejmě okolí letiště Roissy Charles de Gaulle. To je v současnosti největším leteckým komplexem ve Francii. Pro představu, před zdravotní krizí bylo na letišti Roissy Charles de Gaulle zaznamenáno téměř 500 000 odletů do 4 koutů světa. Je třeba si také uvědomit, že letiště je v provozu ve dne i v noci. Jiná letiště mohou mít jiný rytmus, jako je tomu v případě Lille-Lesquin, které zahajuje lety v 6 hodin ráno a zavírá kolem půlnoci.

Jaká je tedy skutečná situace v oblasti hluku z leteckého provozu ve Francii?

état des nuisances sonores aériennes

Měření hlukové zátěže

Jak se měří hluk šířený vzduchem?

Když si chcete pronajmout nebo koupit nemovitost, musíte vyplnit prohlášení o hluku šířeném vzduchem nebo ENSA prostřednictvím plánu expozice hluku (PEB). Tento formulář je součástí technické diagnostiky vaší nemovitosti, kterou byste měli vyplnit na vládních internetových stránkách service.gouv. PEB si můžete prohlédnout na stránkách geoportail.gouv. Na stránkách je k dispozici mapa zobrazující úroveň znečištění hlukem šířeným vzduchem v různých městských oblastech. Odkazuje na zákoník územního plánování, článek R112-3.

Před představením zón několik slovíček slovní zásoby:

  • Lden (Den Večer Noc) je průměrná hladina hluku za 24 hodin. (Zdroj: data.gouv)
  • PI neboli index hluku je složitější na pochopení. Měří se pomocí logaritmické funkce. Obecně řečeno se jedná o index obtěžování hlukem používaný ve Francii. „Vypočítává se s přihlédnutím k hladinám hluku naměřeným při akustické certifikaci letadel, složení flotily provozované na plošině a teoretickým trajektoriím, přičemž se rozlišuje : Noční pohyby (22:00 – 6:00) a denní pohyby (6:00 – 22:00)„. (Zdroj: Germain Gaston – Observatoire des Nuisances Aérienne -ONA)

Oblasti zasažené hlukem z leteckého provozu

Tyto indexy se používají ke klasifikaci 4 zón v okolí letišť :

  • Zóna A: červená, zóna s vysokou hladinou hluku.
  • Zóna B: oranžová, zóna s vysokým hlukem s vnější hranicí mezi Lden 65 a 62 nebo zóna s hodnotou IP mezi 96 a 89.
  • Zóna C: zelená, mírná hluková zóna mezi vnější hranicí zóny B nebo IP=89 a hranicí mezi Lden 57 a 55 nebo IP mezi 84 a 72.
  • Zóna D: modrá, hluková zóna mezi vnější hranicí zóny C a hranicí odpovídající Lden 50.

Podle skupiny ADP „byl kolem pařížských letišť rozmístěn rozsáhlý monitorovací systém“. k zaznamenávání hluku z letadel v městských oblastech se používá 44 měřicích stanic. Výsledky těchto měření jsou předávány Úřadu pro kontrolu obtěžování letišť (Acnusa) a francouzskému Úřadu pro civilní letectví (DGAC).

Ve Francii je 600 letišť. na 170 z nich je zaveden systém vyhodnocování hluku z leteckého provozu. Mezi hlavní sledovaná letiště patří :

Náprava hlukové zátěže

Účinky hlukové zátěže na zdraví

Jaká jsou tedy řešení pro sladění letecké činnosti, která je pro francouzské hospodářství tak důležitá, s životem ve městech?

Zpříjemnit život lidem žijícím v blízkosti letišť znamená také chránit jejich zdraví. Ačkoli všichni víme, že hluk ovlivňuje kvalitu spánku, ve skutečnosti má i další účinky.

  • Hluchota: dlouhodobé vystavení hlasitému hluku vede ke zhoršení kvality sluchu.
  • Špatná kvalita spánku : Jak bylo uvedeno výše, vystavení hluku, zejména v noci, škodí spánku. Nedostatek spánku je jedním z hlavních faktorů vedoucích ke zdravotním problémům a horší kvalitě života.
  • Účinky na organismus : Různé studie dospěly k závěru, že vystavení hluku může vést ke kardiovaskulárním a endokrinním problémům.

Mechanická řešení ke snížení hlukové zátěže

Existuje řada možných řešení pro snížení hlukové zátěže, z nichž některá již byla realizována.

Stanovení zákazu vycházení: Stanovení zákazu vycházení znamená zajištění toho, aby po určitou dobu nebyl provoz. Zejména v noci je toto řešení ideální. Tímto způsobem nedochází k hluku, který by rušil obyvatele v okolí letišť. Zákaz vycházení však není povinný. Zákaz vycházení platí pouze na několika letištích. Jako například Orly, které se zavírá ve 23:30 a otevírá v 6:00, nebo Le Bourget, které se pro většinu letadel zavírá ve 22:00 a otevírá v 6:00.

Druhou část řešení přinese technologie. Jak totiž víme, letecký průmysl je pilířem francouzské ekonomiky a odvětvím s talentem pro inovace. Výzvou do budoucna je snížení hlukové zátěže způsobené letadly. Pokroku již bylo dosaženo. Hluk z letadel je nyní o 20 decibelů nižší než dříve.

Podle ONA (Observatoire des Nuisances Aériennes) jsou nutné inovace v oblasti aerodynamiky a hluku motorů. I když v případě motoru již inovace existují, aerodynamika je složitější. Dnešní letadla jsou velmi velká a o to více hluku způsobují při vzletu a přistání.

Urbanistická řešení

Pokud jste postiženi hlukem šířeným vzduchem, můžete mít nárok na podporu na izolaci vašeho domu. Pro lidi postižené pařížskými letišti byla zřízena pomoc. Abyste měli nárok na pomoc, musíte být majitelem nemovitosti nebo vlastníkem obývajícím nemovitost. A musíte se nacházet v oblasti PGS (plán obtěžování hlukem). V závislosti na zóně, ve které se nacházíte, pak můžete využít určitou částku na zvukovou izolaci. Můžete také instalovat okna, která omezí vnější hluk.

Jak si asi dokážete představit, hluk šířící se vzduchem je v okolí rušných oblastí velkou nepříjemností. I když tato nepříjemnost může vést ke znehodnocení nemovitostí v dotčených oblastech, řešení existují. Zákon a inovace realizují konkrétní projekty na zlepšení. Na jedné straně pomoci dotčeným občanům a na straně druhé pomoci leteckému trhu, aby mohl pokračovat, aniž by obtěžoval další místní obyvatele.

Na adrese AEROAFFAIRES nám záleží na vašem pohodlí a vašich požadavcích na cesty soukromým tryskáčem. Pro všechny vaše požadavky na pronájem business jetů nás kontaktujte na telefonním čísle + 33 1 44 09 91 82, e-mailem: charter@aeroaffaires.com nebo vyplňte náš formulář devis en ligne. Ozveme se vám co nejdříve.