Neotálejte s rezervací vaších letu na letní období

Hledejte letadlo, město nebo informaci…

Lídr v oblasti pronájmu soukromých letadel po celém světě

Jak si mohu koupit soukromé letadlo?

Pronájem soukromých tryskových letadel
od roku 1991

20 000
dostupné přístroje

40 000
zajištěných letů

120 000+
cestujících

4,9/5
spokojenost zákazníků

100%
Kompensace uhlíku

Rozhodli jste se pro model z jet privé à vendre a chcete si ho koupit? Chcete si koupit soukromé letadlo, ale nevíte, které si vybrat? Zajímají vás formality, které musí letecké společnosti absolvovat při přípravě kupní smlouvy?

Pak jste na správném místě. Poskytneme vám všechny odpovědi a podrobnosti, které potřebujete vědět, jak koupit soukromé letadlo.

Jaké letadlo si mám koupit?

Trh business aviation nabízí mnoho možností. Ve skutečnosti existuje množství letadel, která splňují různé potřeby: lety pro volný čas, lety na dlouhé vzdálenosti, obchodní lety atd. Pokud se rozhodnete pro koupi soukromého letadla, budete mít na výběr z hlediska velikosti, designu, výkonu, technologického vybavení atd. . Proto je nezbytné předem zjistit své potřeby, abyste se mohli správně rozhodnout. Proto jsme pro vás vybrali nejlepší letadla na trhu, která odpovídají vašim specifickým potřebám:

Kupujete letadlo pro volný čas?

Pokud si chcete koupit soukromé letadlo pro volný čas, zde jsou hlavní modely, které byste měli zvážit:

Letoun švýcarské výroby Pilatus PC-12 je jednomotorový turbovrtulový letoun s integrovanou vrtulí. Je bezpečný a všestranný a splňuje stejné bezpečnostní standardy jako ostatní turbovrtulové letouny této kategorie. Letoun Pilatus PC-12 může přistávat na více než 2 500 letištích v Evropě, kde by soukromé tryskové nebo komerční letadlo přistát nemohlo. Jeho výhodou je snadný přístup na krátké vzletové a přistávací dráhy Gstaad – Saanen, Lausanne, Arcachon Cap Ferret , Ile d’Yeu nebo Saint-Tropez la Môle.

Jeho vlastnosti:

. Cestovní rychlost: 464 km/h

. Maximální vzdálenost: 2090 km

. Velikost kabiny: 5,16 m délka – 1,47 m výška – 1,52 m šířka

. Kategorie : turbovrtulový letoun – 2 piloti se 6 cestujícími

Cena nového: od 3,36 milionu eur

pilatus pc 12 volant au dessus de monument valley
Foto: Pilatus

Phenom 100 je velmi lehké business jet vyráběné brazilským výrobcem Embraer. Jeho propracovaný, elegantní interiér byl do posledního detailu navržen společností BMW. Má dostatek prostoru pro zavazadla, kabáty a počítače.

Vlastnosti:

. Cestovní rychlost: 720 km/h

. Maximální vzdálenost: 2200 km

. Velikost kabiny: 3 m délka – 1,37 m výška – 1,40 m šířka

. Kategorie: Velmi lehký proudový letoun (LVJ) – 2 piloti se 4/5 cestujících

Cena nového: od 3,581 milionu EUR

Jet privé Phenom 100 à l'arret sur le tarmac de l'aéroport
Foto: Embraer

Kupujete letadlo pro podnikání?

Pro obchodní lety si vyberte letadlo s kabinou, která nabízí nejlepší pracovní podmínky:

Citation Mustang je díky 4 velmi pohodlným VIP sedadlům vynikajícím pracovním nástrojem. Toto ultralehké soukromé letadlo je ideální pro zákazníky, kteří hledají praktické a vysoce ekonomické řešení pro leteckou dopravu na krátké vzdálenosti.

Klíčové vlastnosti:

. Cestovní rychlost: 630 km/h

. Maximální vzdálenost: 2160 km

. Velikost kabiny: 3 m délka – 1,37 m výška – 1,40 m šířka

. Kategorie: Velmi lehký proudový letoun (LVJ) – 2 piloti se 4 cestujícími

Cena nového letadla: 2,94 milionu EUR

Jet privé Citation Mustang en vol
Foto: Cessna Citation

Business jet Citation XLS je ideální pro lety po Evropě. Jedná se o středně velké letadlo, které je stále schopné dosáhnout krátkých nebo obtížných přistávacích drah, jako jsou hory nebo přímořská letoviska. Pojme až deset cestujících a má velmi prostorný nákladový prostor.

Klíčové vlastnosti:

. Cestovní rychlost: 805 km/h

. Maximální vzdálenost: 3600 km

. Velikost kabiny: 5,79 m délka – 1,65 m výška – 1,70 m šířka

. Kategorie : Středně těžké soukromé letadlo – 2 piloti s 10 cestujícími

Cena nového letadla: 13 milionů eur

Jet privé Cessna XLS en vol couché de soleil
Foto: Cessna Citation

Kupujete letadlo pro pohodlné cestování?

Stejně jako ředitelé CAC 40 nebo největší fotbalisté se můžete obrátit na luxusnější modely:

Praetor 600 je mimořádně technologicky vyspělý super-střední business jet. Má dlouhý dolet, který mu umožňuje létat bez mezipřistání na 4 500 km a snadno doletět z Londýna do New Yorku.

Technické údaje:– letoun je vyroben v roce 2015:

. Cestovní rychlost: 850 km/h

. Maximální vzdálenost: 4 500 km

. Velikost kabiny: 8,20 m délka – 1,83 m výška – 2,49 m šířka

. Kategorie : střední soukromé letadlo – 2 piloti s 12 cestujícími

Cena nového letadla: 30 milionů eur

 praetor 600 en vol dans les nuages
Foto: Praetor

Spojením technických možností a luxusního designu splní Falcon 6X očekávání i těch nejnáročnějších zákazníků. Díky motorům Pratt & Whitney Canada PW812D, které nabízejí bezkonkurenční výkon, je ideální pro lety na střední a dlouhé vzdálenosti. V neposlední řadě se vyznačuje teplou a tichou kabinou v moderním, 100% přizpůsobitelném stylu.

Specifikace:– letoun s výškovým průměrem 1,5 m, který se vyznačuje velkým rozsahem a výškou:

. Cestovní rychlost: 980 km/h

. Maximální vzdálenost: 10 186 km

. Velikost kabiny: 12,3 m délka – 1,98 m výška – 2,58 m šířka

. Kategorie : Dálkové soukromé letadlo – 2 piloti s 16 cestujícími

Cena nového letadla: 38 milionů eur

jet privé Falcon 6X en vol au-dessus de la mer
Foto: Dassault Aviation

Challenger 850 s elegantním designem je poháněn motory GECF34-3B1, díky nimž dosahuje maximální rychlosti 850 km/h. Toto dálkové letadlo je ceněno pro bezkonkurenční pohodlí své prostorné kabiny. Nabízí 16 cestujícím, kteří mohou nastoupit na palubu, širokou škálu prostor včetně kuchyňky a několika toalet

Technické údaje:– letadlo s výškovou kabinou o rozměrech 1,5 m a výškovou kabinou o rozměrech 1,5 m:

. Cestovní rychlost: 850 km/h

. Maximální vzdálenost: 5000 km

. Velikost kabiny: 14,7 m délka – 1,85 m výška – 2,49 m šířka

. Kategorie: Dálkové proudové letadlo – 2 piloti s 13/16 cestujícími

Cena nového letadla: 21 milionů eur

Jet privé Bombardier en vol au-dessus de la mer et des nuages
Foto: Bombardier

Jak letecké společnosti připravují smlouvy?

Objednávky letadel, které jsou každoročně rezervovány, jsou výsledkem dlouhých a bouřlivých jednání. Účastní se jich letecké společnosti a výrobci soukromých letadel a mohou trvat i několik let. Ve skutečnosti tyto zakázky na letadla v hodnotě milionů eur začínají dlouho před jejich vystavením na pařížském leteckém veletrhu. Pokud jde o původ těchto zakázek, existují dvě možnosti: buď pocházejí z nabídkového řízení iniciovaného výrobci letadel, nebo jsou výsledkem výběrových řízení vyhlášených dopravci.

  • Nabídky iniciované výrobci letadel

V tomto případě je oslovení iniciováno samotným výrobcem letadla. Díky znalosti potřeb a umístění leteckých společností budou výrobci letadel schopni předkládat pravidelné nabídky.

  • Vyhlášení výběrových řízení ze strany dopravců

Druhou možností je zaslání nabídek „Request For Proposal“ výrobcům. Společnost pak předem stanoví plán celé flotily, aby splnila své požadavky na množství a typ letadel v průběhu několika let. U největších zakázek některé společnosti vypracovávají plány flotily i na příštích 20 let. V úvahu se bere řada kritérií: flotily a projekty konkurentů, prognóza provozu, cíle ziskovosti, vývoj cen ropy, rozpočet, který má být investován, atd. Také v případě, že je cílem doplnit flotilu o letadla, která jsou již dobře známá, nebo o nové modely na trhu, nebudou postupy stejné. Například u „klasických“ letadel postačí jednoduchá rámcová smlouva. Naproti tomu novější modely budou vyžadovat důkladnější technickou, obchodní a finanční studii.

Jaká jsou kritéria pro získání zakázky?

Od samého začátku kampaně se do hry zapojuje řada kritérií. Ústředním prvkem je hodnocení výkonnosti letadla, které zahrnuje kvalitu motorů a počet výrobců motorů podílejících se na vybavení letadla. To však není vše: vliv mají i další faktory, jako jsou náklady na servis a údržbu, dodací lhůty, dostupnost letadel v balíčcích atd. Většina společností představuje vysokou míru investic, a proto nastavuje určité programy pro snížení nákladů a uzavírá pojištění. Proto mohou některé smlouvy snadno dosáhnout téměř 600 stran.

Jak se vyjednávají ceny?

Jak probíhá vyjednávání? Některé letecké společnosti, jako například Ryanair, udělají vše, co je v jejich silách, aby snížily náklady, ale vítězem je často výrobce. Objednávka zadaná výrobci letadel automaticky podléhá vzorci pro eskalaci ceny. Tato metoda, známá také jako „eskalační vzorec“, spočívá v indexování změn cen podle různých parametrů: ceny práce, surovin, ropy atd. Tímto způsobem se uplatňuje klesající ekonomie rozsahu: čím větší je flotila, tím dražší je zakázka.

Dalším prvkem, na kterém letecké společnosti vydělávají, jsou související služby. Hlavním účelem těchto služeb je regulační údržba letadla na různých úrovních: údržba na odbavovací ploše, údržba konstrukce letadla, motorů, vybavení a součástí. Tyto generální opravy jsou časově rozloženy a rozděleny do různých kategorií. Od kategorie A pro měsíční údržbu až po kategorii D pro údržbu, která se má provádět každé 4/5 let, představuje tento prvek skutečný zdroj příjmů pro amortizaci slev výrobců. Toto odvětví, kterému původně dominovali výrobci motorů, zažívá silný růst a nedávno bylo rozšířeno o výrobce letadel. Očekává se, že trh MRO (Maintenance Repair & Overhaul) vzroste do roku 2025 o 20 %.

Jak vysoké jsou slevy? Jaká je konečná cena placená leteckou společností?

Slevy se liší podle velikosti a složení objednávky. V závislosti na typu objednaného letadla, účelu objednávky a velikosti zákazníka se sleva může pohybovat mezi 40 % a 55 %. V případě velmi velkých objednávek letadel, jako je A380, to představuje značnou odchylku od inzerované katalogové ceny 400 milionů dolarů. Ačkoli letecké společnosti tuto ceníkovou cenu platí jen velmi zřídka, slouží jako měřítko. Je užitečná například při výpočtu zálohových plateb. První splátky, které dopravce zaplatí při zadání objednávky, jsou velmi nízké a postupně se zvyšují. Po roce a půl se tato záloha obvykle pohybuje kolem 25 % a teprve ve fázi dodání se platí celý zbytek.

Jak letecké společnosti financují své objednávky?

Může se zdát, že megaobjednávky letadel Airbus A350 a Boeing B787, které zadaly letecké společnosti jako AirFrance KLM, je nemožné financovat. Přesto mají velcí dopravci k dispozici několik strategických pák, které jim mají zabránit v bankrotu.

Zaprvé, současný systém zálohových plateb umožňuje leteckým společnostem rozložit své náklady v čase. Celá cena se platí v okamžiku dodání, a nikoliv při zadání objednávky. V krátkodobém horizontu tedy společnost platí velmi málo a těží z určité flexibility. Dalším důležitým prvkem je využívání leasingu ze strany leteckých společností. Pro provozovatele letecké dopravy tato strategie zahrnuje pronájem letadel jiné společnosti v průměru na dobu 6 let. Air France tímto způsobem financuje třetinu své flotily.