NEOTÁLEJTE S REZERVACÍ LETŮ NA ZIMNÍ SEZÓNU!

Žádost o cenovou nabídku
Hledejte letadlo, město nebo informaci…

Lídr v oblasti pronájmu soukromých letadel po celém světě

Kolik paliva spotřebuje soukromé letadlo a jaká jsou ekologická řešení?

Pronájem soukromých tryskových letadel
od roku 1991

20 000
dostupné přístroje

45 000
zajištěných letů

120 000+
cestujících

4,9/5
spokojenost zákazníků

100%
Kompensace uhlíku

Je obchodní letectví slučitelné s ekologickým přechodem?

Důkazy jsou jasné: zítra už nebudeme cestovat jako dnes. V důsledku ekologického přechodu se mění spotřební zvyklosti v obchodní letecké dopravě a objevují se nové požadavky. Objevují se technologické pokusy o vývoj tryskových letadel, která jsou nejen efektivnější, ale také udržitelnější a mnohem méně znečišťují životní prostředí. Jsme svědky dekarbonizace oblohy, což je společná výzva pro letecké společnosti, které jsou stále úspornější.

V tomto článku se AEROAFFAIRES podívá na spotřebu paliva soukromého tryskáče, na pokroky dosažené z hlediska udržitelnosti a na konkrétní řešení, která utvářejí budoucnost letecké dopravy.

Soukromé letadlo: přítel nebo nepřítel klimatu?

Je samozřejmé, že v posledních letech došlo ke skutečnému nárůstu ekologického povědomí. Více než kdy jindy se zpochybňují, přehodnocují a optimalizují způsoby dopravy s cílem snížit pověstnou „uhlíkovou stopu“.

Obchodní letectví není výjimkou a mnozí jsou skeptičtí, pokud jde o souvislost mezi tímto oborem a ekologií.

Není se čemu divit, když si rozebereme cenu letenky a náklady na palivo tvoří čtvrtinu z ní. Podle expertní skupiny OSN pro klima pochází 5 % emisí CO2 z letecké dopravy a obchodní letectví se na této dopravě podílí 8 %.

Hráči v odvětví letecké dopravy proto musí zdvojnásobit své úsilí o inovaci, mobilizaci a znovuobjevení ekologicky odpovědného způsobu dopravy.

Kolik paliva letadlo skutečně spotřebuje?

Na otázku „kolik paliva spotřebuje letadlo“ je obtížné dát jednoznačnou odpověď, protože spotřeba paliva závisí na mnoha parametrech. Každý model letadla se chová jinak v závislosti na své konstrukci, poslání a letových podmínkách.

Mezi hlavní faktory, které ovlivňují spotřebu paliva letadla, patří např.

  • Typ letadla (na krátké, střední nebo dlouhé tratě) ;
  • Poskytovaná služba (počet přepravených cestujících nebo náklad v tunách);
  • Vzdálenost letu (čím kratší let, tím náročnější na palivo je fáze vzletu);
  • Cestovní rychlost a nadmořská výška letu;
  • Povětrnostní podmínky a podmínky letového provozu (čekání na zemi nebo za letu);
  • Vzletová hmotnost, která zahrnuje cestující, zavazadla, náklad a palivo.

Vezměme si příklad dálkového letadla, jako je Airbus A350. Při letu dlouhém 800 km se vzletovou hmotností přibližně 245 tun spotřebuje toto letadlo přibližně 48 tun paliva, tedy téměř 60 000 litrů parafínu.

To odpovídá průměrné spotřebě 75 litrů na ujetý kilometr, rozložené na několik set cestujících.

Významný pokrok směrem k udržitelnějšímu letectví

1. Zvyšující se úspory energie

Výrobci letadel se již několik let snaží snížit emise C02 způsobené leteckou dopravou. Společnosti jako AirBus a Boeing oprávněně investují do úspornějších modelů, jako jsou Airbus 220 a Boeing 787.

V roce 2010 Airbus dokonce uvedl na trh řadu letadel „Neo“, což je zkratka pro „new engine option“, která má tento problém zmírnit. Jedná se o přepracování konstrukce letadel se štíhlejšími křidélky na koncích křídel a volbu lehkých materiálů, jako je uhlíkový kompozit, titan a hliník.

Některé letecké společnosti přecházejí na turbovrtulová letadla, která mají nižší spotřebu paliva. Soukromá letadla spotřebují v průměru jen 3,5 litru paliva na 10 kilometrů a na jednoho cestujícího. Na trhu služební letecké dopravy se proto prosazuje „ekologická špička“ s letadly, která jsou prestižní, ale málo znečišťují životní prostředí.

2. Ekologické palivo pro leteckou dopravu

Dalším významným počinem je uvedení nového typu leteckého paliva na trh. Na trh se dostávají první šarže certifikovaných biopaliv vyrobených z lesního a zemědělského odpadu, rostlinných olejů a řepy.

Tato možnost se již osvědčila v automobilovém průmyslu, ale má velký potenciál i pro letadla. Odhaduje se, že tato biopaliva mohou snížit emise CO2 až o 80 %, protože je mohou absorbovat rostliny.

V rámci programu Lab’line zahájila společnost AirFrance několik letů Toulouse-Paříž s využitím letadel poháněných biopalivy. Řada sdružení, jako například Asociace výrobců všeobecného letectví (GAMA), rovněž spojila své síly s cílem vyvinout udržitelné palivo, které je šetrnější k životnímu prostředí.

Některé příklady hráčů v této koalici: Air BP, Aviator, Bombardier, Dassault Aviation, Embraer, Gulfstream, Textron Aviation a World Fuel Services, Avfuel, Diamond Aircraft

Pokud vás tito výrobci letadel zajímají, přečtěte si náš článek o výrobcích soukromých letadel.

3. Výzva pro vysoce výkonné letadlo s nulovými emisemi

V roce 2015 uvedla společnost Eviation na trh „Alici“, devítimístný tryskáč se dvěma členy posádky, který slibuje dolet 1 000 km bez sebemenších emisí škodlivin.

Elektrické letadlo navíc dokáže letět cestovní rychlostí 520 km/h a doba jeho dobíjení je poloviční. Tento letoun, poháněný třemi vrtulemi o výkonu 260 kW, se zdá být jedním z prvních životaschopných letadel na 100 % elektrický pohon.

Můžeme se tedy ptát, zda by tato technologie mohla být použita i u větších letadel. Odpověď zní ano: je to další velký krok pro výrobce letadel..

Elektrická soukromá letadla: budoucí řešení pro udržitelnější letectví?

Tváří v tvář rostoucím ekologickým výzvám zkoumá obchodní letectví nové způsoby, jak snížit svou uhlíkovou stopu. Mezi nimi jsou slibnou alternativou elektrická letadla a soukromé tryskáče. Tato tichá, inovativní a při letu neznečišťující letadla by mohla být ztělesněním budoucnosti ekologičtějšího letectví.

Tato elektrická letadla, která jsou stále ve fázi vývoje, by měla postupně vstoupit na trh v průběhu příštího desetiletí. Jejich zavedení by mohlo zásadně změnit standardy soukromé letecké dopravy a sladit pohodlí, efektivitu a udržitelnost.

Chcete-li se dozvědět více o aktuálně navrhovaných modelech, technologickém pokroku a budoucích výzvách, přečtěte si náš článek věnovaný soukromým elektrickým letadlům a ekologicky odpovědnému letectví.

aEROAFFAIRES: konkrétní závazek vůči životnímu prostředí

Protože ekologie není omezení, ale odpovědnost, zavazuje se společnost AEROAFFAIRES také k ohleduplnějšímu přístupu k naší planetě.

Díky našemu programu SkyCO2 je 100 % emisí CO2 vyprodukovaných při každém soukromém letu kompenzováno podporou ochrany pralesů v Peru. Se společností AEROAFFAIRES si můžete objednat let za nejlepší ceny, v naprostém bezpečí a s velmi malým dopadem na životní prostředí.

Chcete-li si pronajmout soukromé letadlo, kontaktujte nás nepřetržitě na čísle +33 (0) 1 44 09 91 82.

  • Jaké jsou výhody pronájmu soukromého letadla ve srovnání s komerčním letem?

    Pronájem soukromého letadla nabízí řadu výhod, včetně flexibility časového rozvrhu, rozmanitějších letišť příletu a odletu, úspory času díky zjednodušeným formalitám při nástupu do letadla a vyššího komfortu díky prostorným kabinám a službám na míru.

  • Jak funguje kompenzace uhlíku na AEROAFFAIRES?

    Společnost AEROAFFAIRES kompenzuje 100 % emisí CO₂ vyprodukovaných při každém letu prostřednictvím svého programu SkyCO₂. Ten má podobu finanční podpory projektů na ochranu pralesů, například v Peru, které pohlcují vypouštěné emise CO₂.

  • Jsou již k dispozici elektrická soukromá letadla k pronájmu?

    V současné době jsou soukromá letadla na 100% elektrický pohon, jako je Eviation Alice, stále ve fázi vývoje nebo certifikace. Zatím se neprodávají pro soukromé lety, ale v příštích letech by se mohly stát jednou z možností.

  • Jaké druhy biopaliv se používají v obchodní letecké dopravě?

    Udržitelná biopaliva pro letadla se často získávají ze zemědělského odpadu, recyklovaných rostlinných olejů nebo nepotravinářské biomasy. Ve srovnání s tradičním parafínem snižují emise CO₂ až o 80 %.

  • Je možné si pronajmout soukromé letadlo na velmi krátké cesty (méně než 500 km)?

    Ano, některá soukromá letadla, zejména turbovrtulová nebo velmi lehká letadla (VLJ), jsou vhodná pro krátké vzdálenosti a mohou být ekonomicky výhodná pro regionální trasy.

  • Jak si vybrat soukromé letadlo, které je nejšetrnější k životnímu prostředí?

    Nejnovější proudová letadla (například modely Airbus „Neo“ nebo turbovrtulová letadla) jsou obecně úspornější. Poradci společnosti AEROAFFAIRES vás mohou nasměrovat na nejméně znečišťující varianty pro vaši cestu.

  • Existují nějaká omezení soukromých letů kvůli ekologickým předpisům?

    Některá města nebo země zavádějí uhlíkové daně nebo omezení hluku, zejména v Evropě. Informujte se u svého poskytovatele služeb o případných omezeních v dané destinaci.

  • Kolik cestujících může nastoupit do soukromého letadla?

    To závisí na modelu: velmi lehká letadla (VLJ) pojmou 4 až 6 cestujících, zatímco širokotrupá letadla (např. Gulfstream G650) mohou přepravovat až 19 osob.

  • Jsou lety soukromým letadlem bezpečnější než komerční lety?

    Obchodní letectví splňuje stejné bezpečnostní normy jako komerční letectví, má zkušené posádky a přísné technické kontroly. Malá letadla mohou dokonce přistávat na dráhách nepřístupných pro větší letadla, což snižuje některá rizika.

  • Jak si mohu rezervovat let u zprostředkovatele, jako je AEROAFFAIRES?

    Jednoduše kontaktujte jejich tým 24 hodin denně, 7 dní v týdnu telefonicky nebo prostřednictvím jejich webových stránek. Nabízejí individuální nabídky, logistickou podporu a možnosti kompenzace uhlíkových emisí.

  • Existují ekologické alternativy k soukromým letadlům pro služební cesty?

    Pro krátké cesty lze využít vrtulníky nebo špičkové vlaky (např. Orient-Express), které však nenahradí rychlost a spojení letadel.