Neotálejte s rezervací vaších letu na letní období

Hledejte letadlo, město nebo informaci…

Lídr v oblasti pronájmu soukromých letadel po celém světě

Jakou spotřebu má soukromé letadlo?

Pronájem soukromých tryskových letadel
od roku 1991

20 000
dostupné přístroje

40 000
zajištěných letů

120 000+
cestujících

4,9/5
spokojenost zákazníků

100%
Kompensace uhlíku

Důkazy jsou jasné: zítra už nebudeme cestovat jako dnes. V důsledku ekologické transformace se mění způsoby spotřeby v obchodní letecké dopravě a objevují se nové aspirace. Objevují se technologické pokusy o vývoj tryskových letadel, která jsou nejen efektivnější, ale také udržitelnější a mnohem méně znečišťují životní prostředí. Jsme svědky dekarbonizace oblohy, což je společná výzva pro společnosti, které se snaží o stále větší úsporu paliva.

Soukromá letadla: spojenci nebo nepřátelé klimatu?

Je samozřejmé, že v posledních letech došlo ke skutečnému nárůstu ekologického povědomí. Více než kdy jindy se zpochybňují, přehodnocují a optimalizují způsoby dopravy s cílem snížit pověstnou „uhlíkovou stopu“. Obchodní letectví není výjimkou a mnozí jsou skeptičtí, pokud jde o souvislost mezi tímto oborem a ekologií.

Není se čemu divit, když si rozebereme cenu letenky a náklady na palivo tvoří čtvrtinu z ní. Podle expertní skupiny OSN pro klima pochází 5 % emisí CO2 z letecké dopravy a obchodní letectví se na této dopravě podílí 8 %. Hráči v odvětví letecké dopravy proto musí zdvojnásobit své úsilí o inovaci, mobilizaci a znovuobjevení ekologicky odpovědného způsobu dopravy.

Kolik konkrétně spotřebuje letadlo?

Na tuto otázku je obtížné odpovědět přímo, protože spotřeba paliva je specifická pro každý model letadla a závisí na mnoha faktorech. Můžeme však zmínit tyto ovlivňující parametry: poskytovaná služba (počet cestujících nebo tun nákladu), vzdálenost, kterou má letadlo urazit, a cestovní rychlost letadla.

Jako příklad uveďme dálkové letadlo, například Airbus A350, které urazí vzdálenost 800 km a má vzletovou hmotnost 245 tun. Na tento let spotřebuje tento model 48 tun paliva, což odpovídá 60 000 litrům benzinu.

Významný pokrok

Rostoucí úspory energie

Výrobci letadel se již několik let snaží snížit emise C02 způsobené leteckou dopravou. Společnosti jako AirBus a Boeing oprávněně investují do úspornějších modelů, jako je Airbus 220 a Boeing 787. V roce 2010 dokonce Airbus uvedly na trh řadu letadel „Neo“, což je zkratka pro „new engine option“, která mají tento problém zmírnit. Jedná se o přepracování konstrukce letadel se štíhlejšími křidélky na koncích křídel a volbu lehkých materiálů, jako je uhlíkový kompozit, titan a hliník.

Některé letecké společnosti přecházejí na turbovrtulová letadla, která mají nižší spotřebu paliva. Soukromá letadla spotřebují v průměru jen 3,5 litru paliva na 10 kilometrů a na jednoho cestujícího. Na trhu služební letecké dopravy se tak prosazuje „ekologická špička“ s prestižními letadly, která však mají nízkou spotřebu.

Ekologické palivo pro leteckou dopravu

Dalším významným počinem je uvedení nového typu leteckého paliva na trh. Na trh se nyní dostávají první šarže certifikovaných biopaliv vyrobených z lesního a zemědělského odpadu, rostlinných olejů a řepy. Tato možnost se již osvědčila v automobilovém průmyslu, ale má velký potenciál i pro letadla. Odhaduje se, že tato biopaliva mohou snížit emise CO2 až o 80 %, protože je mohou absorbovat rostliny. V rámci programu Lab’line zahájila společnost AirFrance několik letů Toulouse-Paříž s využitím letadel poháněných biopalivy. Na vývoji udržitelného paliva, které je šetrnější k životnímu prostředí, se dohodla i řada sdružení, například Asociace výrobců všeobecného letectví (GAMA).

Některé příklady hráčů v této koalici: Air BP, Aviator, Bombardier, Dassault Aviation, Embraer, Gulfstream, Textron Aviation a World Fuel Services, Avfuel, Diamond Aircraft

Pokud vás tito výrobci letadel zajímají, přečtěte si náš článek constructeurs de jet privés.

Výzva pro vysoce výkonné letadlo s nulovými emisemi

V roce 2015 uvedla společnost Eviation na trh „Alici“, devítimístné letadlo se dvěma členy posádky, které slibuje dolet 1 000 km bez sebemenších emisí škodlivin. Elektrické letadlo navíc dokáže letět cestovní rychlostí 520 km/h a doba jeho dobíjení je poloviční. Tento letoun, poháněný třemi vrtulemi o výkonu 260 kW, se zdá být jedním z prvních životaschopných letadel na 100 % elektrický pohon.

Můžeme se tedy ptát, zda by tato technologie mohla být použita i u větších letadel. Odpověď zní ano: je to další velký krok pro výrobce letadel..

Kategorie elektrických letadel: řešení pro blízkou budoucnost?

Chcete-li se dozvědět více o ekologických řešeních pro letectví zítřka, přečtěte si náš článek avions et jets privés électriques.

Protožeekologie není omezením, ale odpovědností, AEROAFFAIRES se rovněž zavazuje k ohleduplnějšímu přístupu k naší planetě. Díky našemu programu SkyCO2 je 100 % emisí CO2 vyprodukovaných při každém soukromém letu kompenzováno podporou ochrany pralesů v Peru. S AEROAFFAIRES si můžete rezervovat let za nejlepší ceny, v naprostém bezpečí a s velmi malým dopadem na životní prostředí.

Chcete-li si pronajmout soukromé letadlo, kontaktujte nás nepřetržitě na čísle +33 (0) 1 44 09 91 82.