Neotálejte s rezervací vaších letu na letní období

Hledejte letadlo, město nebo informaci…

Lídr v oblasti pronájmu soukromých letadel po celém světě

Jakých je 10 trendů v obchodní letecké dopravě v Evropě pro rok 2021?

Pronájem soukromých tryskových letadel
od roku 1991

20 000
dostupné přístroje

40 000
zajištěných letů

120 000+
cestujících

4,9/5
spokojenost zákazníků

100%
Kompensace uhlíku

V každé krizi vznikají příležitosti. To je heslo pro soukromé letectví v roce 2020. Krize COVID 19, která uzemnila komerční letecké společnosti, otevřela dveře obchodnímu letectví.

Čísla pro léto 2020 se pro soukromou leteckou dopravu blíží číslům pro rok 2019. Podle webu l’European Business Aviation Association (EBAA) se v létě 2020 soukromá letadla podílela na letecké dopravě 20 %. Pro srovnání, ve stejném období roku 2019 tvořily soukromé lety 8 % letů v Evropě.

Důvody jsou dva: za prvé, extrémně omezená nabídka komerční letecké dopravy. Podle článku zveřejněného na odborném blogu AEROBERNIE zaznamenala komerční letecká doprava celosvětově úbytek 60 % cestujících.

Kromě současné krize prochází velkou proměnou také soukromá letecká doprava. Krize způsobená koronavirem obrátila svět letectví vzhůru nohama a zjevně působí jako spouštěč nových směrů v obchodní letecké dopravě. V kombinaci s novými technologiemi a současnými problémy, jako je ekologie, tato krize vyvolává revoluci v trendech spotřeby soukromých letadel.

Díky zkušenostem našich leteckých odborníků proto AEROAFFAIRES odhaluje 10 trendů v soukromém letectví pro rok 2021.

1 – Kabina obchodního letadla: chráněné prostředí proti šíření koronaviru

Soukromá letecká doprava má pokročilejší zdravotní protokoly než vládní doporučení. Je proto pro společnosti zárukou bezpečnosti. Vzhledem k menšímu počtu služebních cest dávají společnosti přednost tomu, aby jejich zaměstnanci cestovali v lepších podmínkách a vyhnuli se případné nákaze.

Od zdravotní krize a evropských omezení proto společnosti stále častěji cestují soukromým letadlem. Pro mnoho společností to znamená, že mohou svým zaměstnancům na cestách zaručit větší zdravotní bezpečnost. Cestující se nyní obávají velkých a rušných mezinárodních letišť, jako je například Roissy Charles de Gaulle v Paříži. Tyto velké dopravní uzly, které sdružují eklektické obyvatelstvo, nejsou pro cestující, kteří se chtějí vyhnout davům a rušným místům, jež napomáhají šíření viru, uklidňující.

2 – Pokles kapacity komerčních leteckých společností nutí cestující obracet se na obchodní leteckou dopravu

Navzdory omezením je mnoho cestujících nuceno cestovat. Patří mezi ně jak podnikatelé, tak soukromé osoby, které musí cestovat. Všichni tito cestující jsou obětí 60% poklesu letecké dopravy komerčních leteckých společností v roce 2020, jak předpovídá Le Monde.

Navzdory poklesu nabídky jsou někteří cestující stále nuceni cestovat. Pokles nabídky v kombinaci s předpokládaným návratem komerčních leteckých společností k normálu do roku 2024 podle IATA. Obchodní cestující, kteří byli zvyklí létat business třídou kvůli pohodlí a snadné práci v ní, se nyní obracejí k soukromým letadlům. Tato letadla zvyšují výhody cestování v business třídě.

3 – Změny v cestovních zvyklostech, které přinesla práce na dálku, nutí cestující, aby pro uspokojení svých potřeb využívali soukromou leteckou dopravu.

COVID19 zavedl práci na dálku jako nikdy předtím. Ředitelé společností začali postupně pracovat ze svých druhých domovů. Tato druhá bydliště se často nacházejí daleko od sídla společnosti. Když se tam tedy vedoucí pracovníci potřebují dostat, je nejjednodušší využít soukromé letadlo.

Díky 300 letištím rozesetým po celé Francii lze vzdálené místo rychle spojit s velkými městy. Pokud bude trend práce na dálku pokračovat, bude soukromá letadla využívat stále více podnikatelů. Do roku 2021 budou tato letadla využívat k letům tam a zpět mezi sídlem firmy a svým rekreačním domem.

4 – Rezervace soukromých letadel na poslední chvíli kvůli zdravotním omezením a uzavření hranic

Mnoho lidí různá omezení nevítá. Mnoho lidí chce zemi co nejrychleji opustit.

Poslední případ se datuje do týdne od 20. prosince 2020. V tomto týdnu oznámil server Royaume-Uni novou výluku kvůli výskytu varianty COVID 19. Toto oznámení vyvolalo vlnu paniky. V obavách ze stejně přísného uzavření hranic jako v březnu 2020 dělali zahraniční obyvatelé Spojeného království vše pro to, aby se vrátili domů.

Organizace jako AEROAFFAIRES zaznamenaly explozi žádostí o repatriaciatrz Royaume-Uni.

5 – Rostoucí obliba letadel typu Very Lights Jets v důsledku nárůstu počtu vnitroevropských linek

Malá soukromá letadla, jako je Honda Jet nebo např Phenom 100 jsou stále častěji pronajímána. Pokud jsou tato letadla žádaná, není to kvůli jejich designu nebo komfortu. Hlavním důvodem je to, že v době pandemie je většina letů vnitroevropských. Tato řada letadel s průměrným doletem 2 hodiny tak umožňuje zajistit efektivní spojení mezi evropskými zeměmi za velmi výhodné ceny, které někdy konkurují ceně letenek v Classe Business.

Při stejné dynamice efektivity pro cestující jsou tato soukromá letadla ekonomičtější než letadla střední třídy, jako např Citation Longitude.

jet privé de luxe
Foto: HondaJet

6 – Ekologicky odpovědné lety díky novým ekologickým iniciativám

Zákazníci soukromých letadel věnují zvláštní pozornost ekologickému dopadu svých soukromých letů. Je to trend, který se stále více prosazuje. Mnohé společnosti chtějí efektivitu soukromých tryskových letadel, ale bez zhoršování ekologické situace.

Při rezervaci obchodních letů proto firmy věnují pozornost spotřebě paliva letadel, která si chtějí pronajmout. Letecký průmysl navíc zavádí iniciativy, které mají kompenzovat uhlíkovou stopu soukromých letadel. Patří mezi ně např SkyCo2 zřízené portálem AEROAFFAIRES. Cílem tohoto programu je kompenzovat uhlíkovou stopu letů tím, že se při každém letu věnuje určitá částka na program zalesňování.

7 – Obchodní letectví, odvětví přitahující začínající podniky, které usilují o to, aby letecká doprava byla do roku 2030 stoprocentně elektrická

V odvětví letectví se objevili noví hráči: začínající podniky. Jejich cílem je jít ve stopách automobilového a energetického průmyslu. Konečným cílem těchto malých struktur je vyvinout nové plně elektrické motorové systémy.

Patří mezi ně např jet privé Alicejedná se o 100% elektrické soukromé letadlo. Toto soukromé letadlo, které uvedl na trh start-up EViation, má nulovou uhlíkovou stopu. Jeho spotřeba elektřiny navíc nabízí jasnou výhodu: mnohem nižší provozní náklady. Náklady na hodinový let na palubě tohoto futuristického tryskáče by činily 200 eur. To je dost na to, aby se Very Lights Jets stal ještě dostupnějším.

Alice private jet
Foto: Cessna Aircraft

8 – Výrobci historických letadel směřují k hybridním business jetům

Kromě malého světa začínajících firem udávají tón leteckému trhu mnozí výrobci historických letadel, jako jsou Embraer a Dassault Aviation, kteří si berou k srdci svou ekologickou odpovědnost. Patří mezi ně i Airbus, který vyvíjí hybridní dopravní letadlo.

Dále je tu známý výrobce Gulfstream, který přepracovává design svých soukromých letadel pro dálkové lety se zaměřením na snížení jejich uhlíkové stopy. Jejich další letadlo, G700, má motory, které spotřebují méně parafínu. A co víc, 30 % paliva letadla je vyrobeno z biopaliv. Jedná se o první krok leteckého průmyslu k ekologizaci. Již dosažený pokrok potvrzuje, že trend k ekologické odpovědnosti je nastaven na rok 2021.

Stejně slibný je i pokrok společnosti Honeywell v oblasti avioniky v kokpitu. Vývojář letových přístrojů nyní vyvíjí systémy určené k tomu, aby bylo létání šetrnější k životnímu prostředí. Tyto nejnovější přístroje dokáží optimalizovat parametry letu, jako je nadmořská výška a rychlost, a snížit tak spotřebu paliva. Tento nejnovější avionický systém je na palubě letadla Falcon 6x.

Falcon 6X
Photo credit: Dassault Aviation

9 – Nová zákaznická základna: měnící se potřeby soukromého letectví

Typologie požadavků na lety soukromými letadly se během pandemie zcela změnila.

V obchodní letecké dopravě došlo k výraznému poklesu počtu skupinových a VIP letů. Před touto bezprecedentní krizí tvořily většinu letů soukromými tryskáči skupinové lety pro firmy. Nebo příležitostné lety pro jednotlivce. Hlavní poptávkou po těchto letech byla flexibilita, pohodlí a rychlost, kterou soukromé tryskové letadlo nabízí.

Nyní je poptávka po letech diplomatických. Aby se cestující dostali do zemí s omezeným přístupem k letecké dopravě, obracejí se na soukromou leteckou dopravu. Komerční letecká doprava zastavila pravidelné lety do těchto zemí. Tito zákazníci se tedy obracejí na obchodní letectví nikoliv kvůli letadlu. Ale kvůli týmům odborníků na leteckou dopravu, kteří mohou své zákazníky dopravit, kamkoli chtějí.

V neposlední řadě se business aviation zabývá také vols médicaux v rámci letecké dopravy. V souvislosti s koronavirem se tyto lety staly běžnou součástí soukromého letectví.

transport médical
Foto: Pixabay

10 – Rozvoj letecké nákladní dopravy získává náskok před námořní nákladní dopravou

Podle článku zveřejněného v časopise L’Usine Nouvelle se ceny námořní přepravy v posledních měsících zčtyřnásobily v důsledku značného nárůstu poptávky. Zejména v souvislosti s dovozem zdravotnického vybavení z Číny do Evropy.

Tento nárůst cen neurychluje nabídku ze strany námořních dopravců, zatímco zákazníci uprostřed krize naléhavě potřebují řešení. Zákazníci, kteří využívají nákladní dopravu, tak dávají přednost letecké dopravě, i když to znamená, že budou muset zaplatit více. fret aérien umožňuje přepravit zboží z druhého konce světa během jediného dne prostřednictvím avions cargo. Tento rozmach charterové letecké dopravy byl patrný zejména v době vrcholící krize. Zejména v březnu 2020, kdy se celý svět dožadoval masek a zdravotnického materiálu.

avion cargo
Foto: Pixabay

Naši letečtí odborníci jsou vám k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu pro vaše soukromé lety na telefonním čísle +33 (0) 1 44 09 91 82. Neváhejte navštívit stránky devis en ligne a získat cenovou kalkulaci pro váš soukromý let.