Neotálejte s rezervací vaších letu na letní období

Hledejte letadlo, město nebo informaci…

Lídr v oblasti pronájmu soukromých letadel po celém světě

Nejlepší letecká škola ve Francii

Pronájem soukromých tryskových letadel
od roku 1991

20 000
dostupné přístroje

40 000
zajištěných letů

120 000+
cestujících

4,9/5
spokojenost zákazníků

100%
Kompensace uhlíku

Sníte o tom, že se stanete pilotem letecké společnosti? Nebo vás prostě jen zajímají různé cesty a možnosti, které se v tomto oboru nabízejí?

Náš tým odborníků na soukromé letectví a leteckou dopravu vám může nabídnout své rady a srovnávací analýzu nejlepších leteckých škol ve Francii.

Povolání pilota: přísnost, vášeň a houževnatost

Piloti jsou zodpovědní za přepravu cestujících z bodu A do bodu B a nazývají se palubní průvodčí. Jejich úkoly jsou průřezové a mají dlouhou a složitou trasu: probíhají před letem, během něj i po něm.

Před letem

Před každým letem je nutné provést instruktáž, abyste porozuměli technickým aspektům letadla: rádiovému vybavení, komunikačním prostředkům, geolokaci, navigačním přístrojům… Musí být zkontrolován velmi přesný kontrolní seznam, jehož úkoly jsou rozděleny mezi piloty. Obecně platí, že jeden pilot má na starosti “ předletovou prohlídku „, tj. vnější vzhled letadla. Druhý pilot jde přímo dovnitř letadla, aby ho nakonfiguroval a připravil letový plán. Tato přípravná fáze je zásadní a musí být provedena pečlivě, zejména při výpočtu potřebného množství paliva a studiu povětrnostních podmínek.

Během letu

Letušky musí býtjako jediní pánové letadla dostatečně rozvážné, pohotové a s chladnou hlavou, aby se dokázaly vypořádat s jakýmikoli nepředvídanými okolnostmi. Proto musí mít palubní průvodčí kromě silného smyslu pro odpovědnost a analytických schopností také výborný zdravotní stav a fyzickou i psychickou kondici. V této souvislosti vyvolává mnoho otázek to, zda mají či nemají zdravotní osvědčení. Bude vyžadována prohlídka PNT 1. třídy v leteckém zdravotnickém středisku. Během této lékařské prohlídky bude zkoumána řada faktorů:

  • zrak
  • sluch
  • přítomnost neurologických problémů;
  • přítomnost srdečních problémů…

Pilot v kokpitu působí na několika úrovních: řídí všechny parametry, sleduje palubní počítače a je v neustálém kontaktu s řízením letového provozu. Pilotáž je stále více automatizovaná, přesto zůstává složitou disciplínou, která vyžaduje určité know-how a dobrou znalost navigačních systémů. Jako osoba odpovědná za posádku a cestující potřebují piloti dvě další struny: smysl pro předvídání a dokonalou znalost angličtiny.

Po letu

Pilotova mise končí několik hodin po přistání. Musí podat zprávu o letu, jinými slovy komunikovat a předat své připomínky. Ty se mohou týkat údržby letadla: cílem je zvýšit bezpečnost letového provozu a předvídat případné incidenty při budoucích letech.

Kariéra pilota

Kariéra pilota nabízí mnoho možností a příležitostí k postupu v kariéře. Obecně lze říci, že začínáte jako pilotní důstojník na krátkých a středně dlouhých letech a poté na dálkových letech. Po přibližně deseti letech praxe se stanete kapitánem na krátkých a středních tratích a nakonec kapitánem na dálkových letech. Vrcholem kariéry pilota je získání titulu kapitán instruktor na určitém typu letadla.

Před dosažením tohoto stupně je samozřejmě nutné absolvovat řadu výcvikových kurzů a získat kvalifikaci. Podíváme se, co obnáší studium, abyste se mohli stát pilotem letecké společnosti nebo soukromým pilotem..

Letecký výcvik: jak se stát pilotem?

Stát se pilotem vyžaduje dlouhou praxi a důkladný pozemní výcvik. Ať už se vydáte „královskou“ státní cestou grandes écoles nebo paralelními kurzy (placená kvalifikace, armáda), naučit se létat trvá dlouho. Studium je obzvláště výběrové, každý rok je na ENAC (Národní škola civilního letectví ) přijato kolem třiceti uchazečů.

K dispozici je několik státních kurzů na různých úrovních:

  • Postbac
  • Bac+2 z vědeckého kurzu
  • PPL (licence soukromého pilota), CPL (licence obchodního pilota) a teoretická licence ATPL (licence dopravního pilota)

Různých diplomů udělovaných po absolvování těchto studií je celá řada a představují investici času a peněz. Proto je důležité vybrat si ten správný kurz, který odpovídá vašim cílům a vašim šancím na úspěch. Po absolvování těchto kurzů se hrubý měsíční plat začátečníka pohybuje kolem 2 000 eur. Tato částka se však liší podle letecké společnosti, typu letadla, uletěných vzdáleností atd.

Reprezentativní vzorek 6 francouzských leteckých škol: srovnání

Zde je naše srovnávací zpráva o 6 nejlepších leteckých školách ve Francii na základě následujících kritérií:

  • pořadí mezi nejlepšími technickými školami ve Francii
  • rozsah nabízených teoretických oborů (bakalářských/magisterských) v oblasti letectví a aeronautiky
  • programy praktického výcviku pilotů
  • vybavení a zařízení, které je k dispozici
  • náklady na rok studia
  • délka studia

ISAE-Supaéro

  • pořadí: 4
  • počet programů: 14
  • studijní program: postgraduální diplom v leteckém inženýrství
  • vybavení: flotila devíti letadel, platforma autonomních systémů pro mikrodrony a roboty, letové simulátory a neuroergonomická platforma, aerodynamické tunely, aeroakustický aerodynamický tunel, zkušební stolice pro turboventilátory, softwarově řízená radiostanice, pozemní stanice pro sledování a provoz družic, středisko řízení a kontroly družic
  • náklady na rok studia (francouzský student): 4 800 EUR
  • délka studia: 24 měsíců denní formy

ESTACA

  • pořadí: 8
  • počet programů: 8
  • pilotní program: letecký inženýr (mistr) a výcvik pilotů leteckých společností
  • vybavení: simulátory, výzkumné laboratoře, aerodynamické tunely
  • náklady na rok studia (francouzský student): 7 990 EUR
  • délka studia: 12 měsíců denní studium

École Centrale de Nantes

  • pořadí: 15
  • počet programů: 2
  • pilotní program: N/A
  • zařízení: větrné tunely, dynamické a statické zkušební centrum, rychlá výrobní platforma
  • náklady na rok studia (francouzský student): 2 500 EUR
  • délka studia: 36 měsíců denní studium

Institut Polytechnique des Sciences Avancées(IPSA)

  • pořadí: 36
  • počet programů: 2
  • pilotní program: letecký inženýr (magisterský)
  • vybavení: aerodynamické tunely, výzkumné laboratoře, inteligentní počítače
  • náklady na rok studia (francouzský student): 5 500 EUR
  • délka studia: 36 měsíců denní studium

École Nationale Supérieure de Mécanique et d’Aérotechnique (ISAE – ENSMA)

  • pořadí: 53
  • počet programů: 2
  • pilotní program: letecká mechanika a energetika (magisterský)
  • vybavení: výzkumné laboratoře
  • náklady na rok studia (francouzský student): 7 300 EUR
  • délka studia: 24 měsíců denní studium

ENAC

  • pořadí: 65
  • počet programů: 12
  • pilotní program: diplom pilota letecké dopravy (pouze pro absolventy nebo studenty přípravných kurzů)
  • vybavení: flotila 121 letadel, speciální letové simulátory, pokročilé simulátory řízení letového provozu, aerodynamická, elektronická, IT a jazyková infrastruktura, čtyři výzkumné laboratoře
  • náklady na rok studia (francouzský student): 1 300 EUR
  • délka studia: 36 měsíců prezenční formy

Ať už si zvolíte jakýkoli kurz, profesionální pilot zůstává především mužem nebo ženou s vášní.

Naši letečtí odborníci jsou vám k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu pro váš soukromý let na telefonním čísle +33 (0) 1 44 09 91 82. Neváhejte navštívit náš devis en ligne pro získání odhadu ceny vašeho soukromého letu.