Neotálejte s rezervací vaších letu na letní období

Hledejte letadlo, město nebo informaci…

Lídr v oblasti pronájmu soukromých letadel po celém světě

Největší nákladní letadlo na světěAntonov 225 bylo zničeno

Pronájem soukromých tryskových letadel
od roku 1991

20 000
dostupné přístroje

40 000
zajištěných letů

120 000+
cestujících

4,9/5
spokojenost zákazníků

100%
Kompensace uhlíku

Smutná zpráva ze světa letectví, l’Antonov An-225. Největší letadlo na světě avion cargo bylo zničeno při ruských náletech na Ukrajině. Tento letoun, známý jako „Mrija“, což znamená „sen“, byl schopen přepravit a naložit na palubu tuny vybavení a během konfliktu zažil noční můru. LetounAntonov 225 byl zaparkován na letištní ploše letiště Hostomel nedaleko Kyjeva, když se město stalo terčem útoku ruských ozbrojených sil. Letiště bylo zasaženo a největší letadlo světa vzplálo v hangáru. Přinášíme ohlédnutí za touto významnou událostí a historií největšího dopravního letadla na světě, které je tak symbolické.

ZkázuAntonov 225 oznámil na Twitteru.

Dne 27. února 2022 oznámil ukrajinský ministr zahraničí Dmytro Kuleba na svém twitterovém účtu zničení ukrajinského dopravního letadla.

Jednalo se o největší letoun na světě AN-225 „Mrija“ (ukrajinsky „Sen“). Rusko možná zničilo naši ‚Mriji‘. Ale nikdy se jim nepodaří zničit náš sen o silném, svobodném a demokratickém evropském státě. Zvítězíme!

Bylo to největší letadlo na světě, AN-225 „Mrija“ („Sen“). Rusko možná zničilo naši Mriji. Nikdy však nemůže zničit náš sen o silném, svobodném a demokratickém evropském státě. Zvítězíme!

Toto prohlášení zaznívá jako ztráta národního znaku Ukrajiny. Každoročně v srpnu se tento letoun účastnil přeletu v rámci ukrajinského národního dne. Země vlastnila jediný exemplář největšího dopravního letadla na světě. Byl mnohokrát použit vols de fret aérien a sehrál klíčovou roli při pandemii Covid 19, kdy převážel masky a další zdravotnické vybavení pro boj se zdravotní krizí. Velká rána pro odvětví letecké nákladní dopravy.

Podle článku v časopise BFM TVjiž začaly probíhat diskuse a plány na opravu. Prozatím by trvalo přibližně 5 let a stálo by ne méně než 3 miliardy dolarů, než by se letoun An 225 vrátil do vzduchu.

Zničení letounu je samozřejmě vzhledem k současné znepokojivé situaci na Ukrajině anekdotické. AEROAFFAIRES podporuje obyvatele země v tomto temném období.

Historie a charakteristikaAntonov 225.

LetounAntonov 225 uskutečnil svůj první let z Kyjeva na Ukrajině 21. prosince 1988. Tento impozantní širokotrupý letoun byl vyvinut v Kyjevě ve spolupráci s Čínou a Ukrajinou. Ukrajinský výrobce letadel Antonov Design Bureau vyvinul tento dopravní letoun, který je v historii letectví jedinečný svou nosností a dlouhým doletem. Ukrajinská společnost nemá ostatním výrobcům letadel, jako jsou Boeing nebo Airbus, co závidět a dokázala se odlišit. Do provozu byl oficiálně uveden v roce 1988. Na rozdíl od běžných dopravních letadel se jedná o jediný dopravní letoun, k jehož řízení je zapotřebí šestičlenná posádka.

Toto letadlo bylo vytvořeno z l’Antonov 124menšího modelu dopravního letadla. Jedním z hlavních poslání letounuAntonov 224 bylo vojenské využití: vojenská přeprava. Měl být schopen přepravovat Buran, raketoplán postavený SSSR během studené války. Hrál zásadní roli při přepravě nadrozměrných nákladů, jako byly turbíny, těžká průmyslová zařízení, letadla, vrtulníky a dokonce i nouzová pomoc při přírodních katastrofách.

V roce 1989 během letu trvajícího 3,5 hodiny překonalAntonov 225 všechny rekordy. Tento vzdušný obr držel rekord v maximální celkové hmotnosti (samotné letadlo, náklad atd.) při vzletu (508 tun). V témže roce tento vzdušný obr předvedl ukázku nad letištěm Le Bourget během pařížské letecké přehlídky.

An 225 dodnes drží rekordy v kategorii nejtěžšího a nejdelšího letadla na světě.

An-225 byl původně navržen k přepravě sovětského raketoplánu Buran, jakož i vybavení a velkého užitečného nákladu. Vývoj začal v 80. letech a první let se uskutečnil v prosinci 1988. Po rozpadu Sovětského svazu však byl program raketoplánu zrušen a byl dokončen pouze jeden An-225. Následně byl používán pro civilní účely, rozvoz nadrozměrného vybavení a doplňování paliva.

Antonov 225 je skutečným leteckým obrem. Má impozantní rozpětí křídel přes 88 metrů a může dosáhnout maximální vzletové hmotnosti 640 tun. Je poháněn šesti proudovými motory, což mu umožňuje přepravovat extrémně těžké náklady na dlouhé vzdálenosti.

Letoun má unikátní konfiguraci s 32kolovým podvozkem, který mu umožňuje efektivně rozložit hmotnost při přistání na zemi. Má také nakládací dveře v zadní části, což usnadňuje nakládání a vykládání nákladu. Tento letoun neplnil mise pro tradiční letecké společnosti.

Závěrem je třeba poznamenat, že navzdory četným projektům na stavbu dalšího letounu Antonov 225 k nim nikdy nedošlo. An-225 tak zůstal od roku 1988 na trhu letecké nákladní dopravy ojedinělým modelem. Nicméně vzhledem k touze po opravě a přestavbě An-225 by to mohla být příležitost, kdo ví, k vytvoření dalších exemplářů tohoto legendárního dopravního letounu.

Antonov An-225 cargo plane for rent
Foto: Antonov

Antonov 225 v číslech.

  • Více než 250 tun užitečného zatížení: tolik může An 225 přepravit ve svém mimořádném nákladovém prostoru. Tento impozantní letoun může například po částech přepravit 240tunový letoun Airbus A340.
  • 15 000 km: kromě své neuvěřitelné kapacity máAntonov 225 dolet na dlouhé vzdálenosti až 15 000 km (v závislosti na nákladu). Snadno tak může provádět nákladní letecké mise bez mezipřistání do 4 koutů světa. Je schopen přepravit tuny nákladu na dosud nedosažené úrovni. Je to skutečně jeden z letounů, které nebyly nikdy před rokem 1988 vyrobeny. Díky svému doletu je jedním z nejvýkonnějších letadel na světě. Tento obří letoun však nemůže přistávat na každém letišti. Potřebuje dostatečně dlouhou přistávací dráhu, aby mohlo pojíždět.
  • rozpětí křídel84 metrů: to je délka trupu letadla.
  • 88 metrů: to je rozpětí křídel letadla (plus mínus několik metrů, letadlo pokrývá celou délku fotbalového stadionu!)
  • 6: počet proudových motorů

Více informací o letadleAntonov 225 najdete na adrese c’est ici.

AEROAFFAIRES z celého srdce podporuje ukrajinský lid a je zarmoucen ztrátami způsobenými tímto konfliktem. AEROAFFAIRES bude postrádat toto letadlo, které bylo využíváno pro speciální chartery, jako například dodávky masek během celosvětové zdravotní krize Covid 19.