Neotálejte s rezervací vaších letu na letní období

Hledejte letadlo, město nebo informaci…

Lídr v oblasti pronájmu soukromých letadel po celém světě

Obchodní letectví: překonání kontroverze

Pronájem soukromých tryskových letadel
od roku 1991

20 000
dostupné přístroje

40 000
zajištěných letů

120 000+
cestujících

4,9/5
spokojenost zákazníků

100%
Kompensace uhlíku

Obchodní letectví je v centru sporu a je to také příležitost otevřít debatu, kterou zahájil Julien Bayou a kterou převzal náš ministr dopravy Clément Beaune. V době, kdy vláda zahajuje mezi Francouzi kampaň za větší energetickou střízlivost, je legitimní ukázat prstem na nadměrné využívání soukromých letadel některými celebritami (1 % skutečného využívání business jetů přitahuje pozornost médií).

Aviation d’affaires : dépasser la polémique
source: pexels

Mělo by být používání soukromých letadel zakázáno, nebo regulováno?

Na adrese AEROAFFAIRES, bychom rádi přispěli svými názory a zároveň převzali společenskou a environmentální odpovědnost. Je naléhavě nutné, aby se naše odvětví v těchto otázkách plně mobilizovalo.

V 99 % případů je obchodní letectví specializovaným dopravním řešením, které umožňuje setkávání lidí a zároveň minimalizuje časová omezení. Je určena především ředitelům společností nebo technikům, kteří se potýkají s časovými nebodopravními omezeními.

Business aviation přitom propojuje mnoho malých evropských měst a místních letišť, čímž zlepšuje spojení v celé Evropě (1400 letišť v Evropě).

Obchodní letectví také uspokojuje specifické potřeby veřejných služeb: hasičů, záchranářů a lékařských evakuací.

Odvětví obchodní letecké dopravy ve Francii produkuje 0,001 % celosvětových emisí.

Ve Francii je 80 % soukromých letadel využíváno pro obchodní účely a 20 % pro leteckou nákladní dopravu a volný čas, jakož i pro vládní požadavky nebo zdravotní lety (source EBAA).

V roce 2021 bude rozdělení služební letecké dopravy ve Francii následující :

  • 50,3 % činnosti obchodní letecké dopravy ve Francii je komerční.
  • 31,8 % činnosti obchodní letecké dopravy ve Francii je nekomerční.
  • 10,2 % činností v oblasti obchodního letectví ve Francii je vojenských/vládních.
  • 7,7 % činností v oblasti obchodního letectví ve Francii je zdravotnických/speciálních.

A konečně, 80 % linek provozovaných naším odvětvím není obsluhováno tradičními prostředky, jako je železnice nebo komerční letecké společnosti.

Obchodní letectví je také vlajkovou lodí francouzského průmyslu. Každoročně přináší do naší ekonomiky 32 miliard eur (zdroj GIFAS) a vytváří více než 100 000 pracovních míst (na evropské úrovni500 000 pracovních míst).

Francie je v leteckém průmyslu velmocí, kterou reprezentují zejména Dassault Aviation, Daher a Airbus. Tyto společnosti, stejně jako výrobci motorů, jako je Safran , a letecké společnosti bojují o setrvání pod francouzskou vlajkou. VALLJET SDAviation, ASTONJET, Get1Jet, Chalair Aviation a letištní infrastruktury, jako jsou Aviapartner, Jetex, ExecuJet Aviation Group, Edeis, VINCI Airports a Groupe ADP, svědčí o této dynamice.

Naše odvětví se musí zapojit do diskuse.

Nesmíme se zapojit do špatné debaty. Nejde o to legitimizovat naši odpovědnost fakty a čísly, ale musíme otevřít diskusi a nabídnout řešení a odpovědi. Neměli bychom například urychlit l’innovation, abychom rapidně snížili ekologický dopad veškerého cestování soukromými letadly?

Francie musí více podporovat francouzské letecké projekty tím, že získá finanční prostředky pro čisté letectví, aby podpořila investice do našich francouzských a evropských projektů.

Vhodným legislativním návrhem by bylo zavést do roku 2030 pro soukromá trysková letadla povinnost používat stránky carburant alternatif neutre en CO2.

Jaké jsou vyhlídky na ekologickou přeměnu obchodní letecké dopravy?

Aviation d’affaires : dépasser la polémique
source: freepik

Současná řešení pro čistší letectví

Vzhledem k menším rozměrům a hmotnosti by měla mít z výzkumu a technologií prospěch především soukromá letadla. To by umožnilo vyvinout a uvést na trh letadla šetrnější k životnímu prostředí (électricité, hydrogène).

Kromě toho řešením, které je okamžitě k dispozici jak pro obchodní letectví, tak pro dopravní letadla, jsou udržitelná letecká paliva (SAF sustainable aviation fuel).

Tento systém snižuje emise CO2 téměř o 80 % ve srovnání s fosilními palivy.

Vzhledem k tomu, že zákazníci obchodní letecké dopravy jsou méně citliví na cenu, jeví se toto řešení jako nejzřejmější a nejúčinnější způsob, jak dosáhnout rychlé ekologické změny v obchodní letecké dopravě.

Udržitelné letectví zítřka

Muži a ženy s vášní pro letectví dnes pracují na letectví zítřka a připravují slibné projekty.

  • Vývoj udržitelných leteckých paliv; Axens se společným projektem BioTfueL®
  • Zlepšení ekologických vlastností letadel s bezprecedentním výzkumným a inovačním úsilím zaměřeným současně na letadla, používané zdroje energie (vodík) a provoz s cílem dosáhnout technologického průlomu; hybridní elektrické letadlo VoltAero. Koncem března francouzský start-up AURA AERO představil plány na uvedení 100% elektrického letadla na trh do roku 2026.
  • Soukromá letadla na vodíkový pohon Beyond Aero s Eloa Guillotin a drony
  • Významné investice do obnovy letového parku
  • Provozní postupy ke snížení spotřeby paliva (ekopilotování); OpenAirlines & Air France
  • Optimalizace infrastruktury a řetězce odbavování letadel na zemi. Aéroport de Lyon a Nantes AirFrance.

Aby toho však Francie dosáhla, musí být ve vývoji těchto udržitelných palivových technologií průkopníkem a rychle vytvořit cestu k jejich zavádění.

Na AEROAFFAIRES, věříme, že ohleduplnost k životnímu prostředí je důležitou otázkou, a proto vám doporučujeme, abyste si při svém letu zvolili možnost Sky CO2 a snížili tak svou uhlíkovou stopu. V případě jakýchkoli požadavků na charterové lety nás kontaktujte na +33144099182, e-mailem: charter@aeroaffaires.com nebo vyplňte náš formulář devis en ligne. Ozveme se vám co nejdříve.