Oyonnair : letecká společnost

Pronájem soukromých tryskových letadel
od roku 1991

20 000
dostupné přístroje

40 000
zajištěných letů

120 000+
cestujících

4,9/5
spokojenost zákazníků

100%
Kompensace uhlíku

Oyonnair je francouzská společnost compagnie aérienne, která byla založena v roce 1989. Společnost, která provozuje osobní leteckou dopravu ve francouzském vzdušném prostoru, založil její generální ředitel a zakladatel Michel Maradan, letecký nadšenec. Jedním z jeho hlavních cílů bylo umožnit développement des PME et PMI. Proto s naším kapitánem a jeho posádkou okamžitě a bez mezipřistání vzlétněte na prohlídku tohoto leteckého odvětví, které působí na francouzském trhu civilního letectví.

Počátky letecké společnosti Oyonnair

Vše začalo v roce 1983. V té době byl Michel Maradan generálním ředitelem skupiny DTP ve městě Izernore v regionu Ain. Světem letectví se zabýval s nadšením již od útlého dětství. Ještě téhož roku získal pilotní průkaz. Nyní pravidelně létá z leteckého klubu Oyonnax v regionu Auvergne Rhône-Alpes. Po dobu jednoho roku létal pan Maradan vizuální lety, tj. denní lety za viditelnosti bez technické pomoci letadla. V následujícím roce pokračoval v provádění vizuálních letů, ale počasí bylo rozmarnější météo bylo rozmarnější, takže nemohl létat tolik, kolik by chtěl. Nakonec ve třetím roce létání uvažoval o změně letadla, protože vizuální lety začaly být za špatného počasí příliš nebezpečné – letová způsobilost byla horší a přistání nebezpečná.

V roce 1989 se rozhodl založit vlastní leteckou společnost: Oyonnair. Jeho cílem bylo podpořit podnikání v oblasti taxi letadel a podílet se na rozvoji letectví na vyžádání ve svém regionu. Toho roku byla společnost schválena Transport Public de passagers a získala osvědčení leteckého provozovatele (AOC) v souladu s Evropskou agenturou pro bezpečnost letectví (EASA). To Michelu Maradanovi umožnilo zahájit podnikání v letecké dopravě a připojit se k mnoha dalším leteckým společnostem na trhu.

Historie francouzské letecké společnosti Oyonnair

Tato nová letecká společnost investovala do svého prvního soukromého letadla pro svou flotilu. Byl to dvoumotorový letoun Piper PA 30 s 8 sedadly. Pilot, kterého najal, aby s ním létal, měl bohužel nehodu, která se obešla bez jakéhokoli poškození, ale kvůli níž musel opustit loď. V roce 1990 si pan Maradan pořídil od výrobce letadel dvoumotorový turbovrtulový letoun Beechcraft letadla Beechcraft C90 který mohl přepravovat až 9 cestujících. Pro tento model se rozhodl, protože měl větší dolet než první letadlo v jeho flotile. Jeho cílem je rozvíjet leteckou dopravu a spojovat vzdálenější destinace tak, aby se staly pravidelnými cíli. Bude tedy mít více možností, které bude moci nabídnout, pokud jde o spojení.

Zároveň, aby byl generální ředitel schopen s C90 létat, přijal mladého pilota jménem Daniel Vovk. Vovk bude řídit letadlo a lety a bude také instruovat ostatní piloty.

Během tohoto období pan Maradan pokračoval v létání a získal od leteckých úřadů licenci k provádění letů podle přístrojů ve vzdušném prostoru. Díky certifikaci radiotelefonisty se stal také profesionálním pilotem. Nyní vykonává pilotní a navigační mise pro svou vlastní leteckou společnost. Ale také na služebních cestách za účelem rozvoje své společnosti!

V počátcích chtěl generální ředitel letecké společnosti zřídit své kanceláře ve městě Oyonnax, a tak svou společnost přirozeně nazval Oyonnair. Městské letiště však nebylo vybaveno pro lety IFR podle leteckého předpisu (pravidla letu podle přístrojů, která se liší od VFR: pravidel letu za viditelnosti). Proto se přestěhoval do sousedního města Bourg-en-Bresse. Na letišti v Bourg mu bylo přislíbeno, že bude brzy vybaveno pro provádění letů IFR. O několik let později, v roce 1993, se však předseda společnosti Oyonnair rozhodl přestěhovat do Lyonu-Bronu. V současné době tam má společnost Oyonnair své sídlo.

Tehdy se její aktivity v oblasti obchodního letectví skutečně rozběhly. Společnost také získala hangáry a dílny pro provádění údržby svých letadel.

Na konci 90. let se společnost trochu potýkala s problémy, aby se udržela v kurzu, ale přesto se jí podařilo vyniknout a prosperovat.

V roce 2003 se letecká společnost rozhodla pořídit nové letadlo:

Rozhodli jsme se postoupit o stupeň výš, a tak jsem prodal naše Beechcraft příteli a leteckému nadšenci Francisi Brochonovi, který se stal společníkem, a investoval do novějšího Beechcraft, devítimístného dvoumotorového turbovrtulového letounu 350, vybaveného nosítky pro zdravotnickou přepravu.atr. Od tohoto okamžiku jsme začali spolupracovat s velkými pojišťovnami.

Vysvětluje Michel Maradan.

Dnes tato francouzská letecká společnost operuje po celé Francii i v zahraničí. Usadila se na letištích ve městech, jako jsou např Lyon (její ústředí), stejně jako Paris Le-Bourget, Rennes bretaň a Marseille v letním období. Společnost má tedy střediska ve všech čtyřech koutech Francie, což je pro její nasazení silná stránka.

Citation Mustang
Citation Mustang – Foto: Cessna – Textron Aviation

Co dělá Oyonnair?

Hlavní úkoly společnosti Oyonnair

Oyonnair je letecká společnost, která se v současné době specializuje na soukromé lety na vyžádání a firemní letectví (pro služební cesty, séminaires ou incentives na dálkové nebo jiné lety). Provádí také řadu leteckých činností, jako např vols sanitaires a lety ze stránek fret aérien, vol cargo pro přepravu zboží. Díky různým úkolům v oblasti letecké dopravy nabízí letecká společnost komplexní nabídku služeb na vyžádání. Jedná se o samotný princip obchodní letecké dopravy.

Lety na vyžádání

Společnost Oyonnair obsluhuje řadu destinací v Evropě a v celém Středomoří. Díky přístupu na více než 600 letišť zaručeně najdete let, který splňuje vaše kritéria. Navíc díky vlastní flotile je společnost, její piloti a letadla v neustálé pohotovosti, abyste mohli vzlétnout co nejrychleji, ať už je čas vašeho požadavku jakýkoli. Co se týče procedur, u těchto letů na míru neexistují žádná omezení při nástupu do letadla a dostanete se do obchodního terminálu, takže nemusíte čekat na velkých letištích. Tento způsob dopravy je velmi rychlý a efektivní, zejména pro obchodní cestující entreprises en développement a pro které čas jsou peníze. Cena soukromého letadla je sice jistě nižší než cena nízkonákladového letadla, ale mimo let ušetříte obrovské částky. Generální ředitel společnosti ostatně tento bod zdůrazňuje jako jednu z jejích silných stránek při demokratizaci obchodní letecké dopravy:

Nestojí zpáteční cesta během dne více, když musíte platit za cestu, hotel, taxíky, když musíte zůstat na místě?

Les vols sanitaires

Národní letecká společnost provozuje zdravotnické lety. Patří mezi ně například lékařské repatrorty pro lidi trpící Alzheimerovou chorobou Covid 19 například, ale také další typy zdravotnických letů. Společnost Oyonnair totiž pravidelně provozuje lety SAMU. Ty jsou vyžádány nemocnicemi a dalšími zdravotnickými zařízeními. Často jsou provozovány v nouzových situacích a letadla musí být připravena velmi rychle. Společnost Oyonnair proto zaručuje nepřetržitou dostupnost svých soukromých letadel. V neposlední řadě společnost zajišťuje také přepravu orgánů pro transplantace. Soukromá letadla pronajatá pro tento typ misí jsou samozřejmě plně vybavena lékařským zařízením. Jak vysvětluje pan Maradan:

Lékařský rapatriement byl začátkem našeho skutečného rozjezdu jako skutečné společnosti s piloty a poměrně silnou aktivitou. Přeprava orgánů je pro společnost novým odbytištěm, které je v době krize vítané.

Flotila letadel společnosti Oyonnair

Společnost Oyonnair disponuje vlastní flotilou obchodních letadel, která má 2 různé modely: letadlo zn Citation Mustang a Piaggio Avanti.

  • Cessna Citation Mustang společnost vlastní 3 tato letadla, která mohou přepravovat až 4 cestující. Toto soukromé letadlo je skutečným pracovním nástrojem, protože je rychlé, úsporné a umožňuje rychlé spojení dvou destinací na krátké vzdálenosti. Soukromá letadla společnosti Citation Mustang jsou k dispozici také ve zdravotnické verzi. Do nich se vejde jeden pilot, potřebné lékařské vybavení a 2 doprovodní cestující.

Piaggio avanti médicalisé
Foto: Oyonnair

  • Piaggio Avanti tato soukromá letadla přepravují až 8 cestujících. Tento business jet, přezdívaný Ferrari nebes, si vede velmi dobře na regionálních letech a je velmi oblíbený v obchodní letecké dopravě. Stejně jako Mustang si lze Piaggio Avanti pronajmout i pro lékařskou evakuaci. Do jeho kabiny se vejdou dvoje nosítka se třemi cestujícími (nebo jedny nosítka s pěti cestujícími) a také veškeré potřebné lékařské vybavení.

Objevte další francouzské letecké společnosti:

Zjistěte něco více o této francouzské letecké společnosti. AEROAFFAIRES může pronajmout všechny typy letadel a na vaši žádost zareaguje kdykoli a kdykoli! Kontaktujte nás na čísle +33 1 44 09 91 82 nebo vyplňte náš kontaktní formulář devis en ligne.

Jaké letouny má flotila společnosti Oyonnair?

Flotilu společnosti Oyonnair tvoří malá letadla s nízkými emisemi oxidu uhličitého. Patří mezi ně letadla Piaggio Avanti II a Cessna Citation Mustang.

Kde společnost Oyonnair sídlí?

Letadla společnosti Oyonnair jsou umístěna na třech letištích ve Francii: Lyon Bron, kde sídlí centrála společnosti, Rennes a Paříž Le Bourget.

Jaké jsou úkoly společnosti Oyonnair?

Malá letadla společnosti Oyonnair jsou vhodná zejména pro přepravu cestujících, urgentní leteckou přepravu nákladu nebo zdravotnické lety.