Nákladní letadla AERO SPACELINES SUPER GUPPY

Avion cargo Super Guppy en train de décoller
Avion cargo Super Guppy en train de décoller

Objevte to SUPER GUPPY


  • Nákladní letadla
  • Až do 3 200 km autonomie letu
  • Cestovní rychlost 470 km/h

Popis z SUPER GUPPY

Chcete se dozvědět více o Super Guppy?

Super Guppy je civilní avion cargo vyráběný ve Spojených státech amerických Aero Spacelines v 60. letech 20. století. Může přepravovat přibližně 77 tun velkého vybavení, zejména kosmického hardwaru.

První modely si objednala NASA, protože potřebovala přepravovat součásti a celé stupně rakety Saturn V v rámci projektu Apollo. Jejich přeprava lodí vedla k problémům s korozí.

Stavba Guppies

Společnost Aero Spacelines se rozhodla postavit „Pregnant Guppies“ ze starých Boeing 377 Stratocruiserů. Ty však byly příliš malé a k dopravě dílů na startovací základnu na mysu Canaveral (Florida) bylo zapotřebí dalšího letadla.

Současný Super Guppy byl postaven na základě Boeing KC-97 a prošel řadou úprav; pístové motory nahradily turbovrtulové, byla prodloužena křídla a zesílen trup. Na rozdíl od Pregnant Guppy bylo v kokpitu zachováno přetlakování, které umožnilo létat ve větších výškách.

Letoun vstoupil do služby v roce 1966 a v roce 1979 jej zakoupila NASA.

Bylo vyrobeno pět exemplářů. Současně byla na stránkách Aero Spacelines zahájena výroba letounu Mini Guppyurčeného k přepravě mimoúrovňového nákladu, a Super Guppy Turbine. Turbína vznikla jako reakce na poptávku společnosti Unexcelled Corporation, která v roce 1967 koupila společnost Aero Spacelines.

Rychlý vývoj

V průběhu let byla údržba stránek Super Guppy stále obtížnější. Jeho hlavní nevýhodou bylo, že se jeho příď musela otevírat ručně a při nakládání se musely odstraňovat elektrické kabely. To byla zdlouhavá a pracná operace. Nákladní letoun byl navíc postaven na základě mnohem staršího letounu a některé náhradní díly se dnes již nevyrábějí. Měl také staromódní kokpit s přístroji ovládanými jehlou.

V sedmdesátých letech se Aero Spacelines dostala do finančních potíží a začala obchodovat s Airbus.

V roce 1996 byly Super Guppy nahrazeny pěti Belugami, které byly modernější a rychleji se vykládaly. Poté se z nich staly muzejní exponáty v různých zemích. Jeden letoun byl svěřen do sbírky Ailes Anciennes Toulouse, další tři byly vystaveny ve Spojených státech (Tucson), Německu (Hamburk) a Velké Británii (Bruntingthorpe). Poslední model je stále provozován NASA.

Potřebujete cenovou nabídku?

Žádost o cenovou nabídku

Obchodní charakteristiky SUPER GUPPY

Super Guppy je dlouhý přibližně 43 metrů, vysoký 15 metrů a má rozpětí křídel 47 metrů.

Svým tvarem se podobá běluhám a Boeing 747-400 LCT.

Ve skutečnosti je to Beluga, která převzala roli na straně přídě a Dreamlifter na straně zádi Airbus (nakládání zepředu) a Dreamlifter na straně Boeing (nakládání zezadu).

Odhadněte svůj let online a obdržíte svůj cenový návrh e-mailem.

Technické vlastnosti SUPER GUPPY

Přístroj

  • Kabina AERO SPACELINES
  • Model SUPER GUPPY
  • Kategorie Nákladní letadla

Praktické informace

  • Piloti 2
  • Palubní personál Ne
  • Objem zavazadlového prostoru 1400 m³

Výkony

  • Cestovní rychlost 470 km/h
  • Autonomie 3 200 km

Cena

  • Cena při koupi 2 200 000 €

Objevte náš online srovnávač

AEROAFFAIRES v číslech

Pronájem soukromých tryskových letadel
od roku 1991

20 000
dostupné přístroje

40 000
zajištěných letů

120 000+
cestujících

4,9/5
spokojenost zákazníků

100%
Kompensace uhlíku

Dosah SUPER GUPPY

Praktické informace

Klíčové výhody SUPER GUPPY

  • Super Guppy má dojezd 3 200 kilometrů.
  • Uveze téměř 80 tun nákladu.

Potřebujete cenovou nabídku?

Žádost o cenovou nabídku

Máte otázku? Kontaktujte náš tým

Avion cargo Super Guppy en train de décoller

Isabelle CLERC

CEO AEROAFFAIRES

Avion cargo Super Guppy en train de décoller

François-Xavier CLERC

Zakladatel AEROAFFAIRES

Naši letečtí experti jsou vám k dispozici, aby vám pomohli v každé fázi vaší rezervace.

Podobné přístroje jako SUPER GUPPY