„
Embraer je letecký výrobce z Brazílie, jehož sídlo se nachází v Sao José dos Campos (v rámci státu Sao Paulo).
Název brazilského výrobce letadel je ostatně zkrácenina “Empresa Brasileira de Aeronáutica”, což znamená brazilská letecká společnost. Ta byla založena v roce 1969 vývojem prvního letadla, Bandeirante. V jejím čele stojí generální ředitel a inženýr Ozires Silva.
Vraťme se k tomuto výrobci, který má určitou konkurenceschopnost a je známý v oblasti obchodního letectví a letecké dopravy.
Embraer dnes:
Některá čísla výrobce letadel Embraer:
Zde jsou některá aktuální čísla, která charakterizují brazilskou leteckou společnost:
- 8 000 : to je celkový počet letadel, které společnost dodala na světě.
- 145 milionů : to je počet cestujících přepravovaných každý rok v letadlech Embraer.
- 3. : to je pořadí, které výrobce získává v žebříčku největších výrobců komerčních letadel.
- 18 000 : to je počet zaměstnanců společnosti Embraer po celém světě.
- 4,2 miliardy dolarů : to je obrat společnosti Embraer v roce 2021.
Umístění společnosti EMbraer po celém světě
Společnost brazilská již více než 50 let působí v leteckém sektoru. Ať už jde o vojenské, kosmické, komerční, obchodní nebo zdravotnické potřeby nebo náklad (nákladní).
Dnes národní společnost brazilská patří mezi největší výrobce komerčních letadel. Mezi její hlavní konkurenty patří:
- Dassault Falcon ve Francii
- Boeing ve Spojených státech
- letadla Bombardier v Kanadě.
Kromě toho, díky svému rozvoji, je Embraer přítomen po celém světě. Má kanceláře, továrny a distribuční centra na různých kontinentech, jako jsou:
- v Americe
- v Asii
- v Africe
- v Evropě.
Společnost taktéž vlastní své vlastní FBO, soukromý terminál, na letišti v Sorocabě, blízko Sao Paula v Brazílii.
Výrobce s angažovaností: závazky Embraer
Embraer se zapojuje do současných trendů a změn. Společnost se silně angažuje v misích vojenské bezpečnosti (zejména pro brazilské vzdušné síly).
Její angažovanost přetrvává i v medicínských misích, jako tomu bylo během epidemie koronaviru, kdy došlo k nárůstu sanitárních evakuací. Embraer poskytl svá letadla, aby byla skutečnými dopravci zdravotnického materiálu, ale i vakcín a pro transport orgánů.
Kromě toho, ekologický dopad nutí výrobce inovovat a vyrábět ekologičtější letadla, která emitují méně CO2 do ovzduší, aby se omezilo znečištění. Embraer tyto podmínky zohledňuje při vývoji nových letadel. Platí to pro novou flotilu letadel „“Energia,““ kterou Embraer oznámil v listopadu 2021. Jde o projekt čtyř letadel, která budou poháněna pomocí obnovitelných zdrojů energie. Tato letadla by měla vstoupit na trh postupně od roku 2030.
Kromě své ekologické angažovanosti, Embraer v roce 2001 založil nadaci pro investice do lokálních pomocných programů. Tak vznikly dvě vzdělávací školy, které umožnily mladým lidem se vyučit a získat odborné dovednosti.
Začátky výrobce letadel Embraer
- 1969 : Než se dostal k různým typům letadel, společnost začíná s jedním mužem. Ozires Silva, inženýr letectví, zakládá společnost Embraer v San José, aby vyráběl sériově své letadlo Bandeirante. To uskutečnilo svůj první let o rok dříve, dobylo zemi a přineslo skvělou příležitost optimalizovat leteckou mobilitu státu. Jeho výroba se tedy rozběhla.
- 1970-1971 : Paralelně s výrobou letadel Bandeirante (série EMB 110), Embraer vyrábí a provádí první lety zemědělského letadla Ipanema a vojenského letadla Xavante. Dnes je Ipanema 203 jediným zemědělským letadlem, které je dodáváno na bioethanol.
- 1972 : Tento rok znamená první let série EMB 110 (Bandeirante), letadel určených pro komerční lety. První prodeje probíhají v tomto roce a dodávky začínají v roce 1973.
- 1975 : Embraer provádí první exporty do zahraničí, do Uruguaye, pro letadla Bandeirante.
- 1979 : Ve svém výhledu na mezinárodní expanze Embraer Aircraft Corporation (EAC) byla založena ve Spojených státech. Embraer se tehdy usazuje na Floridě ve městě Dania a čím dál více se prosazuje na americkém trhu.
- 80. léta : Embraer vyrábí různá komerční, ale také vojenská letadla. Jeho komerční letadlo EMB 120 Brasilia je známé jako nejpoužívanější regionální letadlo na světě. V těchto letech provozovalo toto model 26 leteckých společností ve 14 zemích, včetně francouzských společností.
- 1983 : Embraer Aviation International (EAI) byla založena v Paříži. Upevnění brazilské společnosti v Evropě jí umožňuje otevřít nové perspektivy a příležitosti pro nadcházející roky. Společnost nachází zákazníky v Evropě, ale také v Africe a na Blízkém východě.
Příchod regionálních letadel a expanze Embraer
- 1995 : Příchod a první let EMB 145 ( který je dnes ERJ 145). Oznámil revoluci v regionální letecké dopravě. Tento jet pojme 50 lidí a má také nízké provozní náklady, což umožňuje snížit cenu letenky. To zaujalo letecký průmysl.
- 1998 : V návaznosti na svého předchůdce, ERJ 135 vykonává svůj první let.
- 1999 : Embraer uzavřel partnerství s Liebherr Aerospace, švýcarskou leteckou společností a první regionální leteckou společností v Evropě, která patří do skupiny aerolinií SAirGroup.
- 2000 : Brazilská společnost zakládá kanceláře v Číně, v Pekingu a také v Singapuru v Asii a Tichomoří.
- 2000-2001 : Embraer odhaluje nová letadla s příchodem ERJ 140, Legacy 600, stejně jako ERJ 145XR a Embraer 170.
- 2002-2004 : Příchod rodiny E-JETS. Po sobě jdoucí bylo letadlo zahájeno prvním letem E170, pak E175, E190 a E195, největší letadlo vyrobené společností v té době.
- 2004 : Embraer kupuje OGMA, portugalskou leteckou společnost. Brazilská společnost se čím dál tím více prosazuje na evropském kontinentu.
Embraer se prosazuje na trhu obchodního letectví a otevře se novým perspektivám
- 2007 a 2008 : Příchod dvou výkonných, efektivních a pohodlných obchodních letadel, Phenom 100 a Phenom 300. Ten se stal po 7 let lehkým soukromým jetem, který se prodával nejvíce na světě.
- 2009-2013 : Rodina soukromých letadel Legacy se objevuje. Po sobě jdoucí vychází Legacy 650 v roce 2009, Legacy 500 v roce 2012 a Legacy 450 v roce 2013.
- 2011 a 2013 : V uvedených letech Embraer otevírá dvě nová místa na Floridě (Spojené státy). První Melbourne, druhý Jacksonville. Tato místa jsou věnována montážím letadel Embraer.
- 2014 : Embraer otevírá nové místo pro obchodní lety. Toto se nachází v Brazílii, ve Sorocabě na letišti (Bertram Luiz Leupolz).
- 2016 : Embraer představuje novou rodinu letadel. Tato řada E-JETS E2 je druhou generací E-JETS. Výrobce kladl důraz na to, aby vyráběl letadla, která jsou mnohem tišší. Byly představeny E190-E2 a E195-E2 (v roce 2017).
- 2017 : Inovační centrum, EmbraerX, otevřelo v Silicon Valley a také v Bostonu. Tato centra mají za cíl rozšířit výzkum okolo potenciálních E-VTOL. Ty by mohly v budoucnu být revolucí v městské letecké dopravě.
Dnes je skutečnost Embraer větší
než to, co kdo kde původně snil.
Ozires Silva, zakladatel Embraer
Flotily letadel Embraer
Brazílský výrobce letadel má několik rodin a typů letadel.
Má flotilu určenou pro komerční letectví, tedy dlouhodobou flotilu, stejně jako soukromé tryskové letouny pro obchodní letectví. Ty tedy operují pro civilní letectví.
Nicméně, výrobce má také leteckou flotilu určenou pro vojenské služby pro obranu a bezpečnost.
Je třeba poznamenat, že i když značné počet leteckých společností používá letadla Embraer jako standardní střední trasy, jsou naprosto vhodná i pro obchodní letectví s kvalifikovaným personálem.
Tato různá letadla, operující v leteckém sektoru, mohou splňovat různé požadavky, které jsou možné pouze v soukromém letectví.
Okamžité nalodění pro představení různých letadel Embraer.
E-JETS Embraer
Rodina této společnosti Embraer se skládá ze 4 letadel. Jsou to:
- Embraer 170
- Embraer 175
- Embraer 190
- Embraer 195.
Tato regionální letadla mají kapacitu 70 až 150 míst dle modelu.
Na trhu obchodního letectví jsou tato letadla ideální pro letecké linky zajišťující skupinové lety. Komfort je vyšší a zajišťuje příjemné spojení pro všechny cestující.
Důkazem jeho efektivity není méně než 80 leteckých společností, které používají E-JETS.
Kromě toho mohou být tato regionální letadla použita pro střední a dokonce dlouhé vzdálenosti (maximální dosah E190 je například 4 445 km). Dále flotila letadel E-JETS Embraer spotřebovává přibližně 10 % méně paliva než jiná podobná letadla pro mezikontinentální lety.
Na závěr, brazilský výrobce vytvořil novější řadu letadel, která se v podstatě vyvinula z E-JTS, je to flotila E-JETS E2. Tyto soukromé tryskové letouny jsou mnohem tišší, úspornější a s přehodnoceným designem. V této vylepšené řadě naleznete následující letadla:
- E175-E2
- E190-E2
- E195-E2.
Foto: Embraer
ERJ Embraer (Embraer Regional Jet)
Tato rodina regionálních letadel se skládá z:
Tato letadla jsou menší než rodina E-JETS výrobce. Skutečně přepravují až 50 cestujících v závislosti na modelu.
Jsou také využívána pro obchodní leteckou dopravu a mohou být využívána pro skupinové lety v obchodním letectví (stejně jako E-JETS).
Tato letadla kombinují výkon, přizpůsobivost a pohodlí v kabině. Tyto výhody okouzlily mnoho hlavních leteckých společností napříč 26 zeměmi po celém světě.
Konečně, Embraer 145 XR (pro Extra Range) je model s nejdelším doletem v této flotile leteckých zařízení, s dosahem 3 700 km.
Embraer 145 – Foto: Embraer
Flotila obchodních letadel Embraer
Nakonec, abychom doplnili svou flotilu, Embraer v současnosti vyrábí rodinu soukromých letadel určenou pro obchodní letectví. Zde jsou 4 hlavní letadla:
- Phenom 100 : Patří do kategorie velmi lehkých obchodních letadel, Phenom 300 je ideální, rychlý a konkurenceschopný na krátkých trasách. Na palubě mohou sedět 4 cestující a užít si pohodlí a design kabiny.
Od své uvedení na trh bylo na tento model děláno několik vylepšení a nových verzí, jako například Phenom 100 EV.
Příklad ceny letenek pro spojení : Paříž – Saint-Tropez : od 12 000 €.
- Phenom 300 : Tento model obchodního letadla je odvozen od Phenomu 100, ale liší se v technických a estetických aspektech. U tohoto letadla 6 cestujících může cestovat maximálně 3 600 km. Ideální pro spojení kratších a středních tras.
Příklad ceny pro spojení : Ženeva – Paříž : od 11 000 €.
Phenom 300 – Foto: Embraer
- Praetor 500 : Tento model jakoby nahradil Legacy 450. Na trh vstoupil v roce 2020. Tento soukromý jet s pozoruhodným designem může pojmout 9 cestujících na maximální vzdálenost 3 700 km.
- Praetor 600 : Inspirum z Legacy 500, tento model je uveden na trh v roce 2020. Je to střední soukromý jet. Umožňuje přepravu 12 cestujících na vzdálenost 4 500 km. Na palubě je vše pohodlné a dobře navržené, aby se cestující cítili pohodlně po celou dobu letu, i s velkým zavazadlem.
Příklad ceny pro spojení : z Paříže do Ibizy : od 8 000 €.
Další soukromé tryskové letouny Embraer
Další embraerovské obchodní jet letouny jsou:
Ve společnosti AEROAFFAIRES vám můžeme vybrat soukromý jet, který vám vyhovuje. Kontaktujte nás na +33 (0)1 44 09 91 82, nebo vyplňte náš online formulář, náš tým je plně k dispozici, aby vám nabídl lety, které vám vyhovují.
„