Chcete být repatriováni do Tuniska z osobních nebo zdravotních důvodů? Ztratili jste právě někoho blízkého a hledáte poskytovatele služeb pro repatriaci jeho ostatků do Tuniska? V tomto článku vám poskytneme všechny potřebné informace a postupy, které je třeba dodržet při všech typech repatriace. Ceny, termíny, rady – nechte se námi provést.

Služby repatriace Tunisko-Francie nabízené společností AEROAFFAIRES
Nabízíme řešení šitá na míru vašim potřebám.
-
Repatriace pro zdravé cestující
Navzdory koronavirové krizi je náš tým odborníků připraven pronajmout soukromé letadlo pro let z Francie do Tuniska nebo naopak. Na rozdíl od komerčních letadel nabízí obchodní letecká doprava větší flexibilitu při výběru termínů, časů a destinací. Naším jediným heslem jsou vaše požadavky. Pronajmeme vám letadlo za pouhé 2 hodiny, abyste se mohli připojit ke své rodině a přátelům.
Podrobnější informace o žádostech o víza naleznete na webových stránkách francouzského velvyslanectví v Tunisku nebo na webových stránkách tuniského velvyslanectví ve Francii.
-
Lékařská repatriace
V případě úrazu během pobytu v zahraničí je někdy nutná repatriace do vlasti za účelem poskytnutí nezbytného ošetření. Tento postup se nazývá lékařská repatriace nebo RAPASAN. V tomto konkrétním případě si AEROAFFAIRES pronajímá lékařské lety v závislosti na patologii a fyzickém stavu repatriovaného cestujícího. Výhody lékařské repatriace? Rychlost převozu a špičková péče poskytovaná před příjezdem do centra konečné péče.
Zde je seznam různých lékařských letů, které kromě RAPASANu nabízíme:
- lékařská evakuace (EVASAN)
- zdravotnická přeprava
- lékařská turistika
- pediatrická nebo inkubátorová přeprava
- přeprava těl
- přeprava orgánů

Jaké jsou podmínky pro návrat z Francie do Tuniska?
Je třeba mít na paměti, že v současné době se důrazně nedoporučuje cestovat, aby se zabránilo šíření varianty COVID 19. V případě vyšší moci je však možné do Tuniska letět. Musí být splněny následující podmínky:
– negativní PCR test provedený méně než 72 hodin před prvním nástupem do letadla.
– doklad o ubytování v Tunisku (potvrzení o ubytování, rezervace hotelu nebo jiný doklad o pobytu);
– písemný závazek, že se po dobu 14 dnů bude sám izolovat (v hotelu nebo doma) na náklady cestujícího.
– po příjezdu do země si stáhnout mobilní aplikaci E7mi pro sledování kontaktních případů, která usnadní jejich sledování.
Jaké jsou podmínky pro návrat do Francie z Tuniska?
Pro cestující starší 11 let platí pro vstup do Francie následující podmínky:
– povinný negativní test PCR, který je méně než 72 hodin starý a který je třeba předložit při nástupu do letadla v Tunisku. Upozornění: přísnější testy musí být provedeny v laboratořích schválených tuniskou vládou.
– čestné prohlášení, že cestující nemá žádné příznaky infekce COVID 19 a není kontaktním případem.
– závazek, že se po příjezdu do Francie podrobí septickému vyšetření. Místo musí být vybráno a oznámeno předem.
– na konci sedmidenního izolačního období musí být proveden nový PCR test.
Lékařská repatriace Francie-Tunisko a naopak
Jaké jsou podmínky lékařské repatriace?
Abyste měli nárok na lékařskou evakuaci, lékaři AEROAFFAIRES a místní lékaři prozkoumají vaši dokumentaci a společně rozhodnou, zda je let možný, nutný nebo povinný.
Jaké informace jsou nutné k objednání letecké záchranné služby?
Před objednáním letecké záchranné služby potřebují naši lékaři znát úplnou anamnézu osoby, která má být ošetřena. To jim umožní posoudit naléhavost situace a rozhodnout, zda si lékařský let objednat, či nikoli. Proto vás žádáme, abyste nám při první schůzce poskytli následující informace:
- údaje o lékaři, který má pacienta na starosti
- údaje o lékaři a nemocnici, do které si pacient přeje odjet
Někdy naši lékaři potřebují další informace nebo jsou pacienti požádáni o vyplnění formulářů. To jsou však zvláštní případy.
Jaké náklady jsou spojeny s repatriací ze zdravotních důvodů?
Repatriace ze zdravotních důvodů může zahrnovat různé druhy nákladů:
- náklady na hospitalizaci
- náklady na lékařskou péči
- náklady na lékařskou repatriaci
Kdo hradí náklady na lékařskou repatriaci?
Náklady na repatriaci ze zdravotních důvodů mohou být hrazeny různými způsoby.
- Uzavřeli jste cestovní pojištění: to vám zaručuje repatriaci nebo pojištění asistence při repatriaci. Věnujte pozornost ustanovením smlouvy, protože odškodnění je často omezené.
- Nemáte žádné pojištění: veškeré náklady nesete vy.
V některých případech však může být repatriace ze zdravotních důvodů hrazena: vaší kartou Visa, sociálním nebo zdravotním pojištěním nebo výjimečně a bezplatně francouzským ministerstvem zahraničních věcí.
Více informací na toto téma naleznete v našem článku Průvodce repatriací ze zdravotních důvodů.
Nota bene: před cestou se informujte o pojištění repatriace.
Případ COVID 19
Jaký typ letu se používá pro repatriaci případu COVID 19 do Tuniska nebo z Tuniska?
Osoba trpící COVID 19 musí cestovat zdravotnickým letem a letadlo musí být vybaveno bublinou Covid. Výhoda lékařského letu? Pacient má jistotu, že bude rychle a bezpečně převezen na střední a dlouhé vzdálenosti. Naše letadlo pronajímáme speciálně pro případ COVID 19 a nabízíme optimální lékařské vybavení a specializovaný tým na palubě.
Kolik stojí repatriace případu COVID 19 do Tuniska nebo z Tuniska?
Za repatriaci s lékařským letem a bublinou Covid byste měli počítat s částkou 20 000 až 30 000 EUR.
Repatriace těla do Tuniska nebo z Tuniska
Někdy se stane, že osoba zemře mimo zemi svého původu a je třeba zajistit repatriaci těla. Jedná se o tzv. repatriaci při pohřbu. Na pomoc pozůstalým rodinám nabízí společnost AEROAFFAIRES tento typ služby a postará se o administrativní postupy při převozu těla zemřelého do požadované země.
Jak vám může společnost AEROAFFAIRES pomoci s repatriací těla zesnulé osoby?
Podporujeme rodiny a blízké zesnulých v době smutku tím, že se postaráme o administrativní a celní formality spojené s převozem těla z jedné země do druhé. Právní předpisy se v jednotlivých zemích, pokud jde o normy týkající se repatriace, často liší. Pro pozůstalé to může být obtížný proces. Díky našim dovednostem a zkušenostem v oblasti repatriace těl vás můžeme těchto někdy bolestivých formalit zbavit.
Kolik stojí repatriace těla do Tuniska nebo z Tuniska?
Neměl zesnulý pojištění pro případ smrti? Náklady na pohřeb při tomto typu repatriace nese rodina. Cena za převoz těla se může rychle vyšplhat v závislosti na tom, zda bylo uzavřeno pojištění, zda je třeba vyřídit administrativní formality (lékařské potvrzení o úmrtí, žádost o vystavení úmrtního listu na městském úřadě atd.), na typu rakve, její hmotnosti, na tom, zda bylo tělo konzervováno, letenky pro rodinné příslušníky, kteří chtějí zesnulého doprovodit na místo pohřbu, atd.
Orientačně se ceny za repatriaci těla do Tuniska pohybují od 15 000 do 25 000 EUR.
Potřebujete informace o repatriaci?
Naši odborníci na AEROAFFAIRES jsou vám k dispozici pro rezervaci soukromého letu, lékařské repatriace nebo repatriace těla do Tuniska nebo Francie soukromým letem. Poskytujeme také repatriační služby do Alžírska a Maroka, stejně jako z Thajska do Francie a naopak.
Naši letečtí odborníci jsou vám k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu pro váš soukromý let na telefonním čísle +33 (0) 1 44 09 91 82. Neváhejte využít naši online nabídku pro získání odhadu ceny vašeho soukromého letu.
Často kladené otázky týkající se repatriace do Tuniska
Jaké dokumenty potřebuji k vyřízení repatriace těla do Tuniska nebo z Tuniska?
Repatriace těla zahrnuje řadu administrativních dokumentů, které je v době smutku často obtížné získat. Budete potřebovat
- Úmrtní list (vydaný obecním úřadem v místě úmrtí) ;
- Potvrzení o bezinfekčnosti (vydává lékař, který potvrzuje, že zemřelý nepředstavuje riziko nákazy);
- Povolení k pohřební přepravě (vydávají místní úřady);
- Balzamování nebo thanatopraxe (povinné pro mezinárodní lety, s osvědčením o konzervační péči);
- Povolení k pohřbu (v případě pohřbu v Tunisku).
Naše týmy pro vás ve spolupráci s příslušnými úřady tyto dokumenty shromáždí, aby se celý proces zjednodušil.
Mohu doprovázet svého blízkého během zdravotní repatriace letecky?
Ano, ve většině případů může na palubu letecké ambulance nastoupit jedna nebo více doprovázejících osob. To závisí na stavu pacienta a konfiguraci letadla.
Některá soukromá zdravotnická letadla mají vyhrazený prostor pro blízké osoby, zatímco jiná, specializovanější letadla mohou počet dalších cestujících ze zdravotních důvodů omezit. Doporučujeme vám, abyste se o tom poradili s našimi týmy, které vám pomohou zorganizovat cestu co nejefektivněji.
Existují levnější alternativy soukromého letu pro zdravotní repatriaci?
Pokud máte omezený rozpočet, lze zvážit některá řešení, i když mají svá omezení:
- Komerční lékařské lety: některé letecké společnosti nabízejí speciální místa pro pacienty, ale tato možnost je zřídka vhodná pro vážné nebo nakažlivé případy;
- Sdílené charterové lety: pokud je třeba repatriovat více pacientů do stejné destinace, je někdy možné sdílet náklady;
- Mimořádná pomoc: ve vzácných případech mohou na náklady přispět velvyslanectví nebo pojišťovny.
Soukromý let však zůstává nejbezpečnějším a nejrychlejším řešením, zejména v naléhavých případech.
Jak dlouho trvá vyřízení lékařské repatriace do Tuniska?
V případě nouze můžeme letadlo pronajmout za 2 až 12 hodin, v závislosti na :
- Dostupnosti letadel a lékařských týmů;
- Složitosti případu (zdravotní povolení, stav pacienta atd.);
- Destinace (přístup na letiště, místní formality).
U neurgentních případů (např. lékařská turistika) může být doba realizace delší, ale vždy dáváme přednost rychlé realizaci.
Co se stane, pokud pacient během lékařského letu zemře?
Ačkoli je tato situace vzácná, naše protokoly s ní počítají. Lékařský tým na palubě letadla se řídí přísnými postupy:
- Okamžitá stabilizace (pokud dojde k úmrtí během letu, je tělo zajištěno ve vyhrazeném prostoru);
- Koordinace s úřady při přistání (prohlášení o úmrtí, vyřízení pohřební společností);
- Pokyny pro nejbližší příbuzné ohledně administrativních a psychologických postupů.
Rodinám také pomáháme při organizaci případné repatriace.
Jak se rozhodnout mezi repatriací a hospitalizací na místě?
Vše závisí na stavu pacienta a místní infrastruktuře:
- Hospitalizace na místě: pokud je dostupná potřebná péče na vysoké úrovni (například na partnerské klinice v Tunisku), vyhnete se rizikovému převozu.
- Lékařská repatriace: nezbytná, pokud potřebná péče neexistuje nebo je nedostatečná (v případě závažných patologických stavů, specializovaných operací atd.).
Naši lékaři společně s místními týmy posoudí každou situaci a přijmou nejlepší rozhodnutí.
Jaká opatření je třeba přijmout při repatriaci dětí nebo novorozenců?
Kojenci a děti vyžadují speciální vybavení:
- Inkubátor pro předčasně narozené děti nebo křehké novorozence;
- Pediatrický tým (lékař a specializovaná sestra);
- Přizpůsobení kabiny (teplota, osvětlení, hluk).
Spolupracujeme s partnerskými nemocnicemi, abychom zajistili kontinuitu péče před letem, během něj i po něm.
Mohou být domácí zvířata v případě nouze repatriována se svými majiteli?
Ano, za určitých podmínek:
- Soukromé lety: Domácí zvířata jsou obecně přijímána s ohledem na jejich velikost a chování;
- Lékařské lety: záleží na stavu pacienta a letadla (některá lékařská zařízení domácí zvířata nepřipouštějí).
Každou žádost posuzujeme případ od případu, abychom našli vhodné řešení.
Jak si mohu ověřit, zda se moje pojištění skutečně vztahuje na repatriaci do Tuniska?
Zde jsou body, které je třeba zkontrolovat ve vaší pojistné smlouvě:
- Strop náhrady (některé pojistné smlouvy omezují náklady na 50 000 EUR, což nemusí být dostatečné);
- Výluky (již existující onemocnění, rizikové sporty atd.);
- Postup v případě nouze (vyhrazené číslo, doba reakce).
Pomůžeme vám analyzovat vaši pojistnou smlouvu a v případě potřeby vás odkážeme na další pojištění.
Co mám dělat, když moje pojišťovna odmítne repatriaci?
Existuje několik možných postupů:
- Jednání s pojišťovnou (naše lékařské týmy mohou poskytnout další podklady);
- Konzulární pomoc (v případě zablokování situace mohou někdy zasáhnout velvyslanectví);
- Nouzové fondy (některá sdružení nebo vzájemné pojišťovny nabízejí půjčky nebo mimořádnou pomoc).
Ve všech případech zůstáváme na vaší straně, abychom našli řešení i bez pojistného krytí.
Jak je organizována přeprava orgánů do Tuniska nebo z Tuniska?
Tento typ přepravy je vysoce bezpečný a urgentní:
- Koordinace s nemocnicemi, aby byly dodrženy lhůty pro životaschopnost orgánů;
- Specializované vybavení (izolovaný kontejner, sledování GPS, specializovaný lékařský tým);
- Zrychlené celní odbavení (vyřizujeme formality v reálném čase).
Lety jsou pronajímány 24 hodin denně, často s technickým mezipřistáním, aby se optimalizoval čas.
Je možná repatriace z malého tuniského města bez mezinárodního letiště?
Ano, díky sekundárním letištím a flexibilitě soukromých letadel:
- Přistání je možné na krátkých vzletových a přistávacích drahách (např. Tozeur nebo Tabarka);
- Převoz vrtulníkem nebo sanitkou z příletového letiště do cílové nemocnice.
Prostudujeme řešení, které je nejblíže místu péče.
Jak mohu svého blízkého před lékařskou repatriací psychicky připravit?
Stres z letu může zhoršit stav pacienta. Naše rada: V případě, že se pacient ocitne v nemocnici, je nutné, aby se jeho zdravotní stav zlepšil:
- Vysvětlete mu průběh letu (doba trvání, hluk letadla, role lékařského týmu);
- Zajistěte známého společníka (pokud je k tomu oprávněn);
- Vyhněte se sedativům bez lékařského doporučení (riziko interakce s péčí).
Naše týmy jsou vyškoleny tak, aby pacienty a jejich rodiny uklidnily v každé fázi.
Jaké jsou možnosti, pokud nemohu zaplatit za okamžitou repatriaci?
Nabízíme řešení šitá na míru:
- Rozložené platby (v závislosti na případu a po finanční studii);
- Partnerství s úvěrovými organizacemi (účelové půjčky pro naléhavé lékařské případy);
- Rodinná nebo spolková solidarita (crowdfunding, komunitní pomoc).
Naléhavé lékařské situace mají přednost: vždy najdeme řešení, které zabrání odkladu léčby.
Existují nějaká omezení pro pacienty s psychiatrickým onemocněním?
Ano, tyto případy vyžadují specifický přístup:
- Psychiatrické vyšetření před letem (riziko krize v kabině);
- Posílený lékařský tým (v případě potřeby specializovaná zdravotní sestra);
- Dodatečná povolení (v závislosti na zemi).
Spolupracujeme s psychiatry, abychom zajistili bezpečnou přepravu.
Jak se vybírají piloti a lékaři pro zdravotnické lety?
Naše kritéria jsou přísná:
- Piloti : minimálně 5 000 letových hodin, zkušenosti s lékařskou péčí;
- Lékaři: specializace v intenzivní péči nebo anestezii, vyškolení v naléhavých situacích za letu;
- Posádka: pravidelný výcvik v kritických situacích (dekomprese, nouzové přistání).
Bezpečnost a odbornost jsou našimi hlavními prioritami.
Můžete zorganizovat skupinovou repatriaci pro celou rodinu?
Rozhodně! Například:
- Rodiče a děti (pokud je několik členů nemocných nebo zraněných) ;
- Více společníků (pro pacienta vyžadujícího silnější přítomnost rodiny).
Podle toho přizpůsobíme velikost letadla (letadla nebo vrtulníku) a vybavení.
Jakými jazyky hovoří lékařské týmy na palubě?
Naše týmy hovoří několika jazyky: francouzsky, arabsky, anglicky a často i dalšími jazyky (německy, španělsky atd.). To usnadňuje
- Komunikaci s pacienty a jejich rodinami;
- Koordinaci se zahraničními nemocnicemi.
Při rezervaci nám sdělte své jazykové požadavky.
Jak zvládnout rozdíly v časových pásmech při repatriaci na velkou vzdálenost?
Optimalizujeme lety tak, abychom snížili dopad na pacienta:
Sledování po letu (koordinace s příletovou nemocnicí, aby nedošlo k přerušení léčby).
Plánování péče podle místních časů;
Přizpůsobení letových řádů (noční odlety pro podporu spánku);
Co mám dělat, pokud má můj blízký zdravotní zařízení (kardiostimulátor, respirátor)?
Tyto přístroje jsou s našimi lety kompatibilní za následujících podmínek:
- Technická kontrola (životnost baterie, bezpečné upevnění).
- Přítomnost odborného lékaře, pokud se jedná o složité zařízení (např. ECMO).
- Předchozí povolení letecké společnosti (v případě citlivých elektronických zařízení).
Před letem si vždy vyžádáme technické specifikace zařízení.
Jak se čistí letadla po repatriaci infekčního zařízení?
Používá se zesílený dezinfekční protokol:
- Schválené virucidní přípravky (na všech površích, v kabině a kokpitu) ;
- Výměna HEPA filtrů (stejných jako na operačních sálech);
- Bezpečnostní lhůta před opětovným použitím letadla.
Bezpečnost dalších cestujících je zaručena.
Mohu navštívit letadlo před repatriací, abych uklidnil své znepokojené blízké?
Ano, na požádání:
- Virtuální prohlídka (fotografie, detailní videa interiéru) ;
- Setkání s lékařským týmem (pokud to čas dovolí);
- Vysvětlení zvuků a pocitů (vzlet, přistání, turbulence).
To pomáhá zbavit se strachu z cesty, zejména u dětí nebo pacientů s fobií.
Jaké máte rady pro přípravu věcí pacienta před letem?
Sbalte si :
- Lékárničku (s recepty) ;
- Volné oblečení (vhodné pro léčbu a teplotu v kabině);
- Něco, co pacienta zabaví (knihy, hudba, fotografie příbuzných).
Vyhněte se objemným kufrům: upřednostňujeme lékařský prostor.
Jak mohu sledovat let v reálném čase během repatriace?
Nabízíme několik možností:
- GPS spojení sdílené s rodinou (živá poloha letadla);
- Pravidelné telefonáty lékařského týmu (pokud to stav pacienta umožňuje);
- Koordinace s příletovou nemocnicí za účelem přípravy na příjem.
Jste informováni v každé kritické fázi (vzlet, přistání, převoz).
Co mám dělat v případě zdravotních komplikací během letu?
Naše týmy jsou vyškoleny pro případy mimořádných událostí během letu:
- Palubní resuscitační zařízení (defibrilátor, léky pro případ nouze);
- Lékař v rádiovém kontaktu se specialisty na zemi;
- V případě potřeby možný odklon na nejbližší letiště.
Všechna rozhodnutí jsou přijímána v bezprostředním zájmu pacienta.
Jak můžeme týmu poděkovat po úspěšné repatriaci?
Mnoho rodin nám posílá
- Písemná svědectví (která motivují naše týmy);
- Symbolické dárky (fotografie, dětské kresby);
- Dary (které věnujeme lékařským sdružením).
Vaše vděčnost je pro nás největší odměnou.
Mohu zorganizovat preventivní repatriaci před zhoršením zdravotního stavu?
Ano, zejména v případě degenerativních onemocnění (např. ALS, rakovina). Dokonce doporučujeme, abyste si dopředu naplánovali :
Vybrat si nemocnici, do které chcete jet (na rozdíl od pohotovosti, kde je počet míst omezen).
Vyhnout se pohotovosti (méně stresu, lepší příprava).
Využít nižší ceny letenek (pravidelný let oproti charterovému letu na poslední chvíli).
Máte ještě otázky? Kontaktujte nás 24 hodin denně na čísle +33 (0)1 44 09 91 82. Jsme tu pro vás, abychom vám poradili, bez žargonu a s lidskostí.