Neotálejte s rezervací vaších letu na letní období

Hledejte letadlo, město nebo informaci…

Lídr v oblasti pronájmu soukromých letadel po celém světě

Vliv počasí na let soukromým letadlem

Pronájem soukromých tryskových letadel
od roku 1991

20 000
dostupné přístroje

40 000
zajištěných letů

120 000+
cestujících

4,9/5
spokojenost zákazníků

100%
Kompensace uhlíku

Jedním z nejdůležitějších faktorů, které je třeba při letu soukromým letadlem zohlednit, je počasí. Při většině dopravních operací je závislost na povětrnostních podmínkách velmi malá. V případě letu soukromým tryskovým letadlem nebo turbovrtulovým letadlem tomu tak není.

Počasí může mít vliv na dobu letu a jeho průběh. Může mít také vliv na to, kde business jet vzlétne a přistane. Všichni letečtí provozovatelé, se kterými spolupracujeme, před každou misí pečlivě analyzují počasí. Je to důležité kritérium při sestavování letového plánu. Soukromé letadlo může také během letu měnit svou trajektorii podle počasí.

S pomocí našich leteckých odborníků vám vysvětlíme, jak může počasí ovlivnit let soukromého tryskáče.

Rozdíl mezi lety IFR a VFR

Abychom plně pochopili vliv počasí na let soukromým tryskáčem, musíme nejprve rozlišovat mezi lety IFR a VFR.

Lety IFR (Instrumental Flight Rules) jsou lety, které jsou schopny létat výhradně podle přístrojů. Tyto lety jsou tedy navzdory ztrátě viditelnosti schopny přistávat a vzlétat v noci. Aby se mohl uskutečnit let VFR, musí být příletové letiště oprávněno je přijmout. Letiště proto musí mít potřebné vybavení. Tento požadavek na vybavení snižuje počet letišť přístupných za IFR.

Naproti tomu lety VFR (Visual Flight Rules) jsou lety, které lze provádět vizuálně. Tento letový systém může být řízen pouze zrakem pilota. Vizuální lety mají přístup na více letišť než lety VFR.

Cockpit Moderne Pilatus PC24

Stručně řečeno, dohlednost letu může být při letech VFR ovlivněna snadněji než při letech IFR.

Rozdílné povětrnostní podmínky

Déšť a bouřky

Soukromá letadla jsou konstruována pro lety za deštivého počasí. Déšť však může mít vliv na letové podmínky. Stejně jako v autě může déšť ovlivnit viditelnost pilotů. Soukromá letadla však mají systémy pro čištění čelního skla. Obchodní letadla mají stěrače čelního skla nebo vysokotlaké systémy pro odstranění vody pomocí tlakového vzduchu.

Výrobci letadel po vzoru stránek Gulfstream vyrábějí svá letadla z vodoodpudivých materiálů. Tato technologie zlepšuje viditelnost za mokrého počasí.

V případě neočekávaných silných srážek mohou být lety IFR nuceny změnit cíl. Tímto způsobem se mohou vyhnout extrémním srážkám a přistát za lepších podmínek.

V případě bouřky nebo krupobití je vhodnější změnit trasu, aby se vyhnuly poruše.

Jaký vliv má vítr na let?

Vítr je bezpochyby nejčastějším meteorologickým faktorem, který ovlivňuje let soukromým tryskáčem, a to z různých důvodů.

  • Vítr může ovlivnit rychlost letadla. Za větrného počasí může být rychlost soukromého tryskového letadla snížena. Na druhou stranu může vítr také tlačit business jet, což zvyšuje jeho rychlost a omezuje spotřebu paliva.
  • Vítr je také zodpovědný za turbulence. Ta je neškodná, ale může znepokojovat cestující a ovlivňovat pohodlí na palubě.
  • Letadlo musí být při vzletu a přistání umístěno proti větru. Silný boční vítr může ztěžovat manévry. Proto jsou na letištích vzletové a přistávací dráhy orientovány různými směry.

Teploty pod nulou a sníh

Teploty pod bodem mrazu způsobují námrazu. Námraza může poškodit přístroje letadla, zejména sondy umístěné na trupu. Služba procédures de dégivrage je poskytována na poslední chvíli před vzletem podle uvážení posádky. Tyto služby proto nejsou zahrnuty v ceně letu. Odstraňování námrazy může při soukromém letu představovat značné náklady. Pokud je pravděpodobné, že váš let bude vyžadovat odmrazování, naši letečtí odborníci vás budou informovat a nabídnou vám pojištění.

Sníh nemá vliv na letadla, ale na vzletové a přistávací dráhy. Silné sněžení může váš let zpozdit. Letiště určená pro obchodní letectví mají kratší vzletové a přistávací dráhy. Z definice jsou proto rychleji odklízeny od sněhu. Zpoždění jsou proto méně závažná než u letů na palubách dopravních letadel na mezinárodních letištích.

Tato přerušení v důsledku mrazu se vyskytují především na altiportech, jako je Courchevel nebo Gstaad.

Mlha

Mlha je jedním z prvků, které nejvíce ovlivňují viditelnost během letu. Navzdory mlze je naprostá většina soukromých letadel schopna přistát i přes mlhu. Řídící letového provozu jsou však povinni omezit počet letadel na vzletových a přistávacích drahách v mlze. Toto omezení je zavedeno proto, aby se předešlo nehodám na vzletových a přistávacích drahách.

Snížený počet letadel na ranvejích může být příčinou zpoždění.

Mlha může postihnout například letiště Paris le Bourget,, Caen a Deauville.

Teplo

Extrémní teplo do 60 °C nemá na spotřebič žádný vliv. Může však ovlivnit výkon letadla. Protože horký vzduch má menší hustotu, ovlivňuje aerodynamiku letadla. Vysoké teploty mohou také snížit výkon motoru.

Za určitých podmínek může teplo ovlivnit vzlet letadla. Zejména na adrese Saint-Tropez la Môle.

Naši letečtí odborníci jsou vám k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu pro vaše soukromé lety na telefonním čísle +33 (0) 1 44 09 91 82. Neváhejte navštívit naše devis en ligne a získáte odhad ceny za váš soukromý let.