Neotálejte s rezervací vaších letu na letní období

Hledejte letadlo, město nebo informaci…

Lídr v oblasti pronájmu soukromých letadel po celém světě

Vše, co potřebujete vědět o biopalivech v obchodním letectví

Pronájem soukromých tryskových letadel
od roku 1991

20 000
dostupné přístroje

40 000
zajištěných letů

120 000+
cestujících

4,9/5
spokojenost zákazníků

100%
Kompensace uhlíku

Co je biopalivo? Biopalivo, které se vyrábí z obnovitelných organických rostlinných látek, jako je zemědělský odpad, slunečnice nebo lesní zbytky, je, jak už název napovídá, alternativním palivem. Biopalivo se skládá z biologických, nikoli fosilních látek a má řadu výhod, v neposlední řadě pro letecký průmysl. Již řadu let se tento průmysl zabývá otázkami životního prostředí a vyvíjí ekologicky odpovědné projekty pro udržitelnou budoucnost.

Jakou roli hraje ekologie v leteckém průmyslu?

Vývoj biopaliv představuje pro letecký průmysl velkou výzvu. Věděli jste, že combien consomme un jet privé ? Podle studie provedené expertem OSN pro klima pochází 5 % emisí CO2 z letecké dopravy, z toho 8 % z obchodní letecké dopravy.

Soukromá letecká doprava je mocným nástrojem produktivity podnikání, který propojuje trhy ve stále globalizovanějším světě. Představuje však také riziko pro životní prostředí, protože nutí aktéry v tomto odvětví inovovat projekty, vyvíjet nové způsoby spotřeby, efektivnější a méně znečišťující letadla atd. Letectví je zodpovědné za 5 % emisí skleníkových plynů způsobených člověkem.

V roce 2009 se odvětví obchodní letecké dopravy, zastoupené Asociací výrobců všeobecného letectví (General Aviation Manufacturers Association – GAMA), a majitelé business jetů, zastoupení Mezinárodní radou pro obchodní letectví (International Business Aviation Council – IBAC), zavázali k boji proti změně klimatu prostřednictvím dokumentu Business Aviation Commitment on Climate Change (Závazek obchodní letecké dopravy v oblasti změny klimatu). Program se zaměřuje na snížení emisí uhlíku prostřednictvím tří konkrétních cílů:

  • Zlepšit energetickou účinnost o 2 % ročně od roku 2010 do roku 2020;
  • Do roku 2020 dosáhnout uhlíkově neutrálního růstu;
  • Snížit emise CO2 o 50 % do roku 2050.

Strategická partnerství v centru ekologické transformace

V rámci této ekologické transformace rozvíjejí aktéři v odvětví letectví nová strategická partnerství. Například dceřiná společnost BP Air BP vyvinula udržitelné letecké palivo (SAF) s názvem Biojet, které je na trhu od roku 2010. Jedná se o ambiciózní projekt v souladu s programem vytvořeným mezi společnostmi GAMA a IBAC.

Společnost Air BP rovněž uzavřela strategická partnerství, například v roce 2016 se společností Fulcrum BioEnergy, která je průkopníkem v oblasti výroby nízkouhlíkových paliv. Tato spolupráce v hodnotě 30 milionů dolarů pomáhá zajistit komerční rozvoj SAF: kalifornská společnost staví svůj první závod v Nevadě a zajišťuje výrobu udržitelného paliva z domovního odpadu. Společnost plánuje dodávat společnosti Air BP více než 50 milionů amerických galonů SAF ročně.

Biocarburant
Photo: @BP

V roce 2018 zahájila společnost Air BP nové partnerství se společností Neste. Společnost Neste je předním výrobcem obnovitelných paliv vyrobených ze 100% obnovitelných surovin pocházejících z odpadů a zbytků. Tato spolupráce vedla k rozvoji nových dodavatelských řetězců SAF po celém světě.

Biocarburant
Photo: @Neste

Letiště využívající biopaliva ve Francii

Na francouzská letiště nedávno dorazila paliva SAF. V mezinárodním měřítku mají Spojené státy a Švédsko náskok, pokud jde o počet letišť, která jsou schopna dodávat biopaliva, a jejich počet neustále roste. Ve Francii provozuje tyto tankovací systémy dodavatel TotalEnergies. K dnešnímu dni mohou SAF dodávat 2 francouzská letiště. Letiště Paris Le Bourget bylo vybaveno v srpnu 2021 a letiště v Clermont Ferrand letiště v dubnu téhož roku.

Jaké jsou limity zeleného paliva?

Hlavní nevýhodou biopaliv je, že jsou považována za vzácný zdroj. Biopaliva, která se dnes spotřebovávají, se vyrábějí postupy „první generace“ s využitím semen rostlin. Procesy „druhé generace“ využívají nejedlé části rostlin. Tato biopaliva jsou bohužel stále nedostatečně vyvinutá. „Třetí generace“ zahrnuje výrobu biopaliv z mikroskopických řas, ale tyto procesy jsou stále ve fázi vývoje. V současné době se biopaliva 1. a 2. generace používají jako doplňky do pohonných hmot dodávaných na čerpacích stanicích. Biopaliva zůstávají cenově nedostupným zdrojem, což brzdí rozšíření a uvádění tohoto ekologického a udržitelného zdroje na trh.

Proč je biopalivo v současnosti cenově nedostupným zdrojem?

Letecký průmysl se zavázal ke snižování emisí uhlíku, ale vlády musí zavést vhodná politická opatření, aby urychlily růst FAS. Jeho výroba totiž vyžaduje dlouhodobou politickou jistotu, aby se snížila investiční rizika, a také přístup zaměřený na výzkum, vývoj a komercializaci optimalizovaných a účinnějších výrobních technologií a nových udržitelných surovin.

Celosvětový rozvoj biopaliv dokládá závazek leteckého průmyslu chránit naši planetu. Ekologie je základní hodnotou společnosti AEROAFFAIRES, která se zavázala chránit planetu prostřednictvím následujícího programuSKY CO2 100 % emisí CO2 vyprodukovaných během letu je kompenzováno prostřednictvím certifikovaného projektu zalesňování. S AEROAFFAIRES, si můžete rezervovat let šetrný k životnímu prostředí za nejlepší ceny před jets privés électriques à 100%!

Naši letečtí odborníci jsou vám k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu a pomohou vám rezervovat soukromý let na telefonním čísle +33 (0) 1 44 09 91 82. Neváhejte a navštivte devis en ligne a získejte odhad ceny vašeho soukromého letu.