Neotálejte s rezervací vaších letu na letní období

Hledejte letadlo, město nebo informaci…

Lídr v oblasti pronájmu soukromých letadel po celém světě

Vzdušné koridory pro soukromá letadla

Pronájem soukromých tryskových letadel
od roku 1991

20 000
dostupné přístroje

40 000
zajištěných letů

120 000+
cestujících

4,9/5
spokojenost zákazníků

100%
Kompensace uhlíku

Je to velmi jednoduché! Abychom se dostali z jednoho města do druhého, jezdíme po silnicích, které byly navrženy a vypočítány stavebními inženýry tak, aby byla zajištěna bezpečnost, pohodlí a logistika. Letecký koridor je stejný princip, ale pro leteckou dopravu.

Jak fungují letecké koridory?

Letecký koridor je letecká trasa o délce přibližně 19 kilometrů a definované vertikální tloušťce, po které letadla létají podle přesných pravidel a která je dopravuje z jednoho bodu do druhého. Těmito body mohou být radionavigační zařízení umístěná na zemi a vysílající na přesných frekvencích pro rozpoznání, průsečíky radiál z několika pozemních majáků nebo nověji zeměpisné souřadnice známé satelitním navigačním systémům.

Ve vzdušném koridoru jsou letadla v neustálém kontaktu s řídicím střediskem, které zajišťuje horizontální rozdělení a vertikální rozestupy letadel, aby byla zajištěna letecká bezpečnost. Z řídicí věže zajišťuje řídící letového provozu nebo dispečer letového provozu plynulost leteckého provozu a to, aby se žádné letadlo nesrazilo s jiným na zemi nebo ve vzduchu. Na zemi navádí letadla po trasách podobných těm, které používají automobily. Ve vzduchu řídící letového provozu přizpůsobí trasu letadla tak, aby se vyhnulo jinému letadlu.

Letecké koridory rovněž zaručují bezpečnou vzdálenost od překážek na zemi, která činí nejméně 1 000 stop v rovinatých oblastech a 2 000 stop v horských oblastech.

Řídící letového provozu, který má na starosti řízení provozu, může být nucen střídat letadla ve vyčkávacím režimu, aby se vypořádal se zácpami na obloze (například z důvodu nepoužitelnosti dráhy kvůli špatnému počasí). Letadla budou uspořádána do stohů, v nichž budou v konstantní výšce provádět standardní vyčkávací manévry.

Jak se komunikuje v leteckém koridoru?

Dialog mezi řídícím, který je pověřen řízením letového provozu, a letadlem je zajištěn pomocí rádiové komunikace v kmitočtovém pásmu vyhrazeném pro letectví, aby se zabránilo jakémukoli rušení. V oblastním středisku řízení letového provozu pracují řídící v týmech a každé dvě hodiny se střídají, aby si zachovali rozhodovací potenciál. V sektoru přiblížení, kde se řídí sestupová fáze letadla, se všechna letadla připojují ke stejné přistávací trajektorii a prostor mezi nimi je zmenšen na 3 námořní míle.

Dispečeři komunikují s piloty v angličtině.

Francouzský vzdušný prostor

Ředitelství letových navigačních služeb (DSNA) je poskytovatelem letových navigačních služeb ve smyslu evropských předpisů. Má provozní odpovědnost za řízení letového provozu ve francouzském vzdušném prostoru, a to jak v kontinentální Francii, tak v zámoří.

Ve Francii je vzdušný prostor rozdělen do pěti oblastních středisek řízení (Aix-en-Provence, Athis-Mons u Orly, Bordeaux, Brest a Remeš). V rámci těchto oblastí je vzdušný prostor rozdělen na traťové řídicí sektory. V každém sektoru pracují dva řídící, kteří mohou odbavovat až 25 letadel současně, v závislosti na složitosti provozu. Letadla se přesouvají z jednoho sektoru do druhého změnou frekvence, aby mohla vždy hovořit s dispečerem, který je dopraví na cílové letiště. Fázi sestupu řídí traťoví dispečeři, kteří předávají řízení přibližovacím dispečerům. Ti jsou zodpovědní za zajištění hladkého průběhu přistání.

Letových koridorů přibývá, zejména na přiblížení k mezinárodnímu letišti Roissy Charles-De-Gaulle v Paříži, kde je denně zaznamenáno více než 1 300 pohybů.