ATR 42: úvod
ATR 42 je turbovrtulový letoun pro střední tratě vyvinutý evropským výrobcem ATR. U mnoha leteckých společností zaznamenal velký úspěch díky své spolehlivosti a nízkým provozním nákladům, a to díky svému pohonnému systému, který je úspornější než u letadel s proudovým motorem. Ta totiž spotřebují více paliva. S nejnovější generací ATR 42-600 a ATR 72-600 je výrobce letadel světovou jedničkou v kategorii regionálních turbovrtulových letadel s kapacitou 40 až 78 cestujících.
Letoun ATR 42 může v závislosti na verzi přepravovat 40 až 48 cestujících v široké, prostorné a pohodlné kabině na krátké a střední vzdálenosti.
Tento letoun má také velký zavazadlový prostor. K dispozici je také v nákladní verzi pro přepravu nákladu.
Pronájem ATR 42 dává ekonomický smysl. Toto letadlo se pravidelně používá pro meziregionální skupinovou dopravu nebo nákladní dopravu.
Potřebujete cenovou nabídku?
Žádost o cenovou nabídkuObchodní charakteristiky ATR 42
Nejnovější verze letounu ATR 42, ATR 42-600, byla vyvíjena souběžně se stejnou verzí ATR 72-600. Strategie evropského výrobce letadel u těchto nových letounů spočívala ve zvýšení jejich efektivity a spolehlivosti při současném snížení provozních nákladů a spotřeby paliva. Kromě toho jsou motory výkonnější a avionika je vybavena nejmodernějšími displeji z tekutých krystalů v kokpitu pro optimální navigaci, komunikaci a monitorování během letu. V závislosti na uspořádání sedadel může přepravovat 30 až 50 osob.
Letadlo pohánějí výkonné motory Pratt and Whitney 127E, které snižují vibrace. To znamená větší pohodlí pro cestující.
Model ATR 42 Cargo má nákladový prostoro objemu 56m3 a nákladový prostor o objemu 30m3
Odhadněte svůj let online a obdržíte svůj cenový návrh e-mailem.
Technické vlastnostiATR 42

Přístroj
- Kabina ATR
- Model ATR 42
- Kategorie Regionální letadla
Praktické informace
- Piloti 2
- Palubní personál Ne
- Sedadla 46
- Objem zavazadlového prostoru 10,79 m³
- Toalety oui
Kabina
- Výška kabiny 2,54 m
- Šířka kabiny 1,88 m
Výkony
- Cestovní rychlost 430 km/h
- Autonomie 1 000 km
Cena
- Cena pronájmu 4 000 €/hodina
- Cena při koupi 16 000 000 €
Objevte náš online srovnávač
KabinaATR 42
- Délka 14,66 m
- Šířka 2,57 m
- Výška 1,91 m
- Sedadla 50
VýkonnostATR 42
- Vitesse maximum 556 km/h
- Autonomie 1 580 kilometrů
- Cestovní rychlost 494 km/h
- Strop 7 600 m
RozměryATR 42
- Délka 22,67 m
- Envergure 24,57 m
- Výška 7,59 m
MotorizaceATR 42
- Motory 2 motory Pratt & Whitney Canada PW120
AEROAFFAIRES v číslech
Pronájem soukromých tryskových letadel
od roku 1991
20 000
dostupné přístroje
40 000
zajištěných letů
120 000+
cestujících
4,9/5
spokojenost zákazníků
100%
Kompensace uhlíku
Dosah ATR 42
Praktické informace
Hlavní výhodyATR 42
- vysoká spolehlivost
- nízké provozní náklady díky svému pohonnému systému
- v závislosti na verzi přepraví 40 až 48 cestujících
- velká, prostorná a pohodlná kabina
- velký zavazadlový prostor

Potřebujete cenovou nabídku?
Žádost o cenovou nabídkuMáte otázku? Kontaktujte náš tým

Isabelle CLERC
CEO AEROAFFAIRES

François-Xavier CLERC
Zakladatel AEROAFFAIRES
Naši letečtí experti jsou vám k dispozici, aby vám pomohli v každé fázi vaší rezervace.
Jít dál
ATR 42 trocha historie
Chcete-li se dozvědět více o francouzsko-italské společnosti ATR (Avions de Transport Régional) ve světě letectví, musíte se vrátit do roku 1982. To je datum, které označuje počátek tohoto hospodářského zájmového sdružení, které sdružuje dva významné evropské výrobce letadel: Airbus a Leonardo.
Stejně jako některé modely konkurenční společnosti Bombardier se ATR specializuje na turbovrtulové letouny schopné přepravit 40 až 90 cestujících. Cílem společnosti ATR je vyrábět letadla, která jsou hospodárná, snadno ovladatelná a pohodlná. To vedlo k vytvoření letounu ATR 42 ve verzi ATR 42-300, který uskutečnil svůj první komerční let v prosinci 1985 pro leteckou společnost Air Littoral. V roce 1989 společnost oznámila, že obdržela více než 400 objednávek na tento model civilního letadla, který se vyráběl až do roku 1996. Bylo vyrobeno několik verzí, které tvořily flotilu ATR: ATR-320, poté -500 a nakonec současný -600, který byl uveden do provozu v roce 2010. Současně ATR vyvíjí nové řady letadel, například nákladní verze pro přepravu zboží, a také verze, jako je ATM 42R, pro vojenské letectvo. V roce 2019 společnost ATR oznámila vývoj modelu určeného pro krátké vzlety a přistání do roku 2022. Konečná montáž různých letadel probíhá v závodě ATR v Toulouse.
Pro zajímavost, na pařížském leteckém veletrhu v roce 2011 společnost ATR oznámila, že má rezervováno 78 závazných objednávek: historicky první!