Bombardier Aéronautique je kanadský výrobce letadel, založený skupinou Bombardier.
Společnost Bombardier je dnes známá jako výrobce letadel specializující se na výrobu soukromých tryskáčů a letadel. MAle to tak vždy nebylo.
Tato společnost je jedním z lídrů na trhu výroby letadel spolu s Airbus, Boeing, nebo Embraer.
Přinášíme vám více informací o historii tohoto výrobce letadel, který se v průběhu historie vyvíjel v různých odvětvích, stejně jako o misích, které společnost dnes plní.
Bombardier dnes:
Některá čísla:
Bombardier je jedním z lídrů v globálním leteckém průmyslu. Tento výrobce má 4 900 letadel ve své globální flotile a 1 200 techniků, kteří po celém světě pracují na výrobě a údržbě letadel Bombardier.
Americký gigant je přítomen ve více než 12 zemích, s nejméně 13 810 zaměstnanci, v roce 2021, kteří každý den pracují na výrobě výkonných soukromých tryskáčů.
Výrobce soukromých letadel angažovaný kolem silných hodnot:
Letecký výrobce Bombardier zavedl 5 silných hodnot, od příchodu současného generálního ředitele, Érica Martela, v roce 2020. Jde především o firemní kulturu, která se soustředí na:
zaměstnance a zákazníky
výkon
excelenci
týmovou práci
autenticitu
Bombardier se zaměřuje na ekologické akce
Na cestě k dekarbonizaci!
Bombardier je součástí výboru GAMA velkých výrobců letadel (General Aviation Manufacturers Association) zaměřeného na životní prostředí.
Jeho cíl je jasný: být aktérem v boji proti klimatickým změnám a omezit emise, které jsou generovány letectvím obecně.
A to z dobrého důvodu, během 5 let snížil svou spotřebu neobnovitelného leteckého paliva na polovinu. Společnost Bombardier přechází na stále více udržitelné palivo.
Bombardier klade důraz na inovace v letadlech, která jsou stále méně energeticky náročná. Společnost přehodnocuje mnoho prvků, jako je aerodynamika, ale také vytváření nových motorů.
Kromě toho, aby šla až do konce a bojů vedených Bombardierem, tato společnost podporuje mnoho projektů, jako je ochrana lesů (například v Mexiku). Cílem je maximálně bojovat proti znečištění skleníkovými plyny.
Historie Bombardier: od počátků pozemní dopravy k jeho vzletu
Počátky Bombardier
Na začátku 20. století, v roce 1907, přesně, se v Valcourtu (Québec) narodí Joseph-Armand Bombardier. Tento génius vynalézavosti a podnikání postavil ve 15 letech svůj první sněžný skútr. Jeho touha je jasná: usnadnit mobilitu lidí bez ohledu na klimatické podmínky (zde, zasněžené krajiny Kanady). A jeho přání se splnilo.
V roce 1937: jeho sněžný skútr pro sedm osob (B7) spatřil světlo světa a dosáhl velkého komerčního úspěchu.
V roce 1959: na základě úspěchu se sněžným autem v tomto roce uvedl na trh slavný sněžný skútr Ski-Doo.
Změna vedení
1966: Laurent Beaudoin se stává generálním ředitelem společnosti. Tato společnost zahajuje novou éru. Společnost chce diverzifikovat a růst.
1969: Bombardier vstupuje na burzu (akcie kotované v Montrealu a Torontu).
70. léta: Společnost Bombardier (Transport) se vrhá do železniční dopravy a kolejových vozidel, jako jsou automobily pro jednotlivce, ale také pro veřejnou dopravu, jako jsou metrovozy.
Vzlet Bombardier
Od roku 1986, s koupí společnosti Canadair, výrobce Bombardier konečně otevírá svou divizi vleteckém průmyslu a obchodním letectví.
Poté si přivlastní vzdušný prostor a vyvine letecké programy pro leteckou dopravu. Také kupuje malé výrobce letadel v potížích, aby je uvedl do provozu a zvýšil zisky. Nejprve společnost Short Brothers, poté Learjet, ale také Havilland Canada.
Bombardier pokračuje v práci svých nových společností s obchodním letadlem. Poté se vrhá na obchodní letadla s širokým trupem (Challengers) a další programy letadel, stejně jako na výrobu amfibických letadel Bombardier 415 (pro boj s lesními požáry) v roce 1994.
Nakonec se skupina Bombardier zaměřuje na Learjety (stejně jako název bývalé společnosti) a obchodní letadla nazývaná Global, od roku 1993.
Bombardier aviation: jeho mise v letectví od roku 1989 do současnosti
Obnova činnosti bývalých společností
Od roku 1989, řada CJR (Canadair Regional Jet) se spouští. Jsou to dvoumotorová letadla od 50 do 100 míst podle modelů. Tato letadla jsou specializována na regionální lety. Dnes jsou to oblíbená linková letadla pro tento typ letů.
Kromě toho jsou některá z těchto CJR následně upravena na nákladní letadla pro přepravu zboží.
Následně se na scéně objevuje další vlajková řada letadel Bombardier: řada letadel Learjet. Již od 90. let je přetvářejí a vylepšují tyto slavné soukromé tryskáče, aby z nich udělali klenoty designu. V kombinaci s nízkými provozními náklady tyto obchodní tryskáče nabízejí další vylepšení, jako jsou:
modernizace kabiny
zvýšení výkonu letadla.
Výzvy k překonání
Čeká na týmy kanadského výrobce několik výzev.
V roce 1992, po akvizici britského výrobce Havilland (součást skupiny Boeing), se Bombardier vrhá do dvoumotorových letadel pro 50 osob a bi-turbopropelery. Je jediným, kdo se věnuje tomuto typu regionálních letadel.
Krátce poté je s úspěchem dosaženo nového úspěchu: Bombardier se podařilo výrazně snížit hluk z bi-turbopropelera.
To mu vyneslo název “Q Series”; Q znamená “quiet” pro tichý.
Epizoda C-Series
C-Series jsou obchodní letadla, jejichž vznik byl oznámen v roce 2008. Tato letadla se stala během krátké doby nejsofistikovanějšími letadly v obchodním letectví.
Po několika letech studií a vývoje první C-Series uskutečňuje svůj první let v roce 2013. Mnoho objednávek letadel se očekává od leteckých společností. To je případ německé společnosti Lufthansa, která objedná přibližně šedesát letadel (s odhadovanou hodnotou 2 miliardy dolarů).
Bombardier se krátce poté, v roce 2017, spojil se společností Airbus, aby zvýšil hodnotu řady C-Series. Bohužel, výrobce letadel Bombardier bude nucen se z projektu stáhnout z důvodu nedostatku prostředků.
Obnova Bombardier: bolestivý příběh
I když jste mohli vidět Bombardier na leteckém veletrhu, společnost se stala méně přítomnou ve vzduchu.
Až do roku 2020 a po dobu 5 let, kanadská společnost vstoupila do plánu obnovy. Skutečně, dluhy výrobce letadel se nahromadily a s cílem zachovat společnost a zajistit jí budoucnost, je nutné se stáhnout z některých projektů a zapomenout na dodávky velkých objednávek. Proto, i když byla řada C-Series úspěšná, Bombardier musel vzdát pokračování v projektu.
Také divize Bombardier Transport byla prodána společnosti Alstom v únoru 2020. To umožnilo společnosti výrazně snížit svůj dluh.
V roce 2020 se mění generální ředitel a Éric Martel se ujímá vedení společnosti. Bombardier se zaměřuje na svou činnost, jako ostatní výrobci letadel, pouze na obchodní letadla.
Jedna kapitola končí, jiná začíná a již přinesla významné inovace pro vesmír letectví.
Strategie a akce Bombardier dnes
Bombardier má za cíl být světovým lídrem v průmyslu: díky svým výkonům, hodnotě, kterou přináší svým zákazníkům a akcionářům, a díky své provozní excelenci. Stručně řečeno, naším cílem je rozšířit výjimečné výkony našich produktů a talentovaných zaměstnanců na celou naši společnost.Éric Martel, generální ředitel a předseda Bombardier.
Některá čísla o segmentu soukromých tryskáčů Bombardier
Za méně než dva roky se Bombardier rozhodl věnovat výhradně obchodnímu letectví.
Určitě budete mít příležitost vidět jejich letadla nad pařížskými dráhami během veletrhu v Bourget.
Výzva byla úspěšná, jak lze vidět z těchto několika čísel.
142, to je počet tryskáčů, které Bombardier dodala v roce 2020.
452 milionů dolarů, to představuje největší objednávku letadel v roce 2021, s desítkami tryskáčů k dodání.
3 rodiny obchodních tryskáčů
Soustředit se na to podstatné, to je to, co chce Bombardier se svými leteckými zařízeními. A to z dobrého důvodu, s téměř 4 900 letadly v provozu je tento výrobce nepostradatelným lídrem v návrhu soukromých letadel, jejichž pověst je již dobře známá.
Působí v několika kategoriích soukromých tryskáčů: Learjet, Challenger a Global.
Řada Global nabízí největší obchodní letadla ve flotile leteckých zařízení skupiny.
Global 7500 je navíc největší v provozu k dnešnímu dni s jednou z největších doletů. Obsahující několik prostorů v rámci jednoho letadla, budete se cítit odpočatí i na dlouhých letech.
Flotila letadel Challenger je nejprodávanějšími tryskáči Bombardier.
Jsou to kombinace inovací a technologií, jako je jejich poslední model, Challenger 3500. Ten by měl vzlétnout v roce 2022 a představuje neuvěřitelné vlastnosti.
Nakonec Learjet 75 Liberty kombinuje pohodlí cestování a zároveň splňuje nejpřísnější bezpečnostní normy v leteckém průmyslu. To z něj činí nepostradatelný tryskáč na trhu.
Různé závody Bombardier
Když se říká, že je třeba dodat tryskáče, nutně to znamená továrny s vysokými výkony pro jejich výrobu.
Kanadská společnost má své sídlo v Montrealu. Hlavní továrny různých letadel Bombardier se nacházejí v Québecu. Je jich celkem 4, z nichž 2 hlavní jsou:
Například továrna, která provádí konečnou montáž C-Series v Mirabelu, v Québecu.
Továrna Saint-Laurent (Québec) vyrábí některé komponenty obchodních tryskáčů.
Další továrny doplňují rodinu a pracují na specifických částech a dílech letadla, jako jsou křídla nebo kryty. Také pro leteckou údržbu nebo sledování zákazníků. Tyto lokality se rozprostírají na mezinárodní úrovni, ve více než deseti zemích.
U AEROAFFAIRES jsme rádi, že můžeme spolupracovat a nabízet vám soukromé tryskáče Bombardier. Pro více informací a rezervaci vašeho letu vyplňte náš online formulář nebo nás kontaktujte na +33(0)1 44 09 91 82.