Neotálejte s rezervací vaších letu na letní období

Hledejte letadlo, město nebo informaci…

Lídr v oblasti pronájmu soukromých letadel po celém světě

Vakcína COVID-19: mezinárodní výzva pro letecké společnosti

Pronájem soukromých tryskových letadel
od roku 1991

20 000
dostupné přístroje

40 000
zajištěných letů

120 000+
cestujících

4,9/5
spokojenost zákazníků

100%
Kompensace uhlíku

AEROAFFAIRES má specializované oddělení pro leteckou přepravu vakcín COVID-19.

V rámci boje proti pandemii jsme navázali partnerství po celém světě, abychom spojili potřebné zdroje a splnili omezení chladicího řetězce pro mezinárodní přepravu vakcín a farmaceutických výrobků. Snažíme se spojit všechny možné zdroje a úsilí, abychom zajistili distribuci a logistiku vakcíny po celém světě.

Pronájem nákladního letadla pro přepravu vakcín COVID-19

Současná zdravotní krize nutí dopravce a letecké společnosti, aby zvážili své logistické kapacity pro lety s vakcínami, a splnili tak očkovací politiku jednotlivých zemí. Dodávky a zásobování vakcínami jsou výzvou, kterou je třeba řešit. Podle Mezinárodní asociace leteckých dopravců (IATA) by přeprava vakcíny COVID-19 vyžadovala mobilizaci nejméně 1 000 letadel Boeing 747. V době, kdy Spojené státy již objednaly přibližně 100 milionů dávek vakcíny Covid a Evropská unie požaduje 200 milionů, jde otázka letecké logistiky ruku v ruce s programy očkování široké veřejnosti. Vzhledem k tomu, že zdravotní krize zasáhla celou planetu, je třeba vakcíny dopravit co nejrychleji a všude. Výroba vakcíny je nezbytná, ale civilní letectví musí být také schopno zorganizovat účinnou leteckou síť pro její distribuci.

vaccin coronavirus
Foto: Pxhere

Letectví a přeprava vakcíny COVID-19

V září 2020 IATA upozornila svět letectví na nutnost podílet se na přepravě vakcíny COVID-19 s cílem zajistit vakcinační programy. Letectví, označené za misi celoplanetárního významu v oblasti letecké přepravy, se již několik měsíců připravuje na přijetí výzvy, která by mohla konečně ukončit epidemii. Výroba vakcín vyžaduje čas, proto bylo nutné myslet dopředu a donutit letecký svět, aby zvážil speciální logistická řešení.

Od počátku zdravotní krize se totiž letecké společnosti musely znovu rozhodnout a využívat dopravní letadla pro nákladní lety, přestože tato letadla nejsou nutně pro takové mise vhodná. Totéž platí pro přepravu farmaceutických výrobků, jako jsou vakcíny, které vyžadují přesná bezpečnostní opatření, normy a podmínky přepravy. Vakcína musí být ze své podstaty rychle přepravena na místo, kde je jí zapotřebí. Nákladní letadla se proto zdají být pro tuto konkrétní potřebu nejvhodnější.

Příklad společnosti Air France

Francouzská letecká společnost se v počátečním období omezování šíření nákazy zmobilizovala k přepravě masek a dalšího zdravotnického vybavení a uskutečnila přibližně 135 nákladních letů, nyní se však ujímá problematiky vakcín. Air France se rozhodla mobilizovat svou flotilu pro přepravu vakcín proti COVID-19. Letecká společnost disponuje dvěma nákladními letadly, z nichž každé je schopno přepravit 1 milion dávek. Vzhledem k naléhavosti situace přestavuje Air France, stejně jako ostatní letecké společnosti, některá svá letadla na nákladní. Kromě nákladních letadel bylo pro přepravu vakcíny mobilizováno přibližně sto letadel pro dálkovou dopravu. Každé z těchto letadel může denně přepravit přibližně 400 000 dávek. Kromě toho byla zrekvírována většina hangárů v Roissy, nákladním středisku společnosti Air France, aby byla zajištěna optimální logistika pro přepravu vakcíny. Některé z hangárů jsou obrovské chladírny, které zajišťují, že se chladicí řetězec potřebný pro správné balení vakcíny nepřetrhne, dokud nebude podána. Tato logistická výzva je kontrolována také na palubě letadla, v zavazadlovém prostoru. V rozhovoru pro Ouest-France z 25. listopadu 2020 Béatrice Delpuechová, ředitelka vývoje speciálních produktů společnosti Air France-KLM, vysvětlila, že letadla jsou vybavena speciálními kontejnery pro přepravu vakcín vyráběných společnostmi Pfizer a BioNTech. Tyto vakcíny musí být uchovávány při teplotě kolem -80 stupňů. Společnost Air France používá sledovací zařízení instalovaná v kontejnerech, která umožňují sledovat obaly na dálku a měnit teplotu podle potřeby.

avion Air France
Foto: Wikimedia

Úskalí zdravotnického charteru: Jaké jsou podmínky přepravy vakcín?

Zdravotnické orgány vyžadují, aby byly vakcíny přepravovány za co nejlepších podmínek, aby se zabránilo nežádoucím účinkům, včetně znehodnocení produktu. Společnost AEROAFFAIRES všechny tyto podmínky pro přepravu vakcín a léčivých přípravků splňuje.

Při jaké teplotě vakcína cestuje?

Některé farmaceutické výrobky, jako jsou vakcíny, vyžadují během přepravy stálou kontrolu teploty. Tyto produkty jsou označovány jako citlivé na teplo. Proč je nutný chladicí řetězec vakcín? Podle zdravotníků zajišťuje, že se kvalita vakcíny od výroby až po podání nezmění. Vakcíny musí být přepravovány v určitém teplotním rozmezí doporučeném WHO.

Při jakých teplotách by měly být vakcíny uchovávány? Většinu vakcín je třeba skladovat při teplotě mezi 2 a 8 stupni Celsia, jiné je třeba zmrazit. Pro každou vakcínu proto existuje nákladní letadlo, které splňuje vhodné podmínky pro její správnou přepravu. Klimatizované nákladové prostory a chladicí kontejnery jsou nezbytné pro zachování chladicího řetězce vakcín po celou dobu letu.

  • Jaké jsou podmínky pro vakcíny s pozitivní teplotou?

Většina vakcín musí být přepravována při teplotě mezi 2 a 8 stupni Celsia. Aby mohly být udržovány při správné teplotě, musí :

-pasivní chladicí roztoky ;

-klimatizované skladovací prostory.

  • Jaké podmínky platí pro vakcíny, které je třeba zmrazit?

Zmrazené vakcíny vyžadují jiný typ balení než dříve, aby se zajistilo, že se nezmění jejich kvalita a účinnost. Aby toho bylo dosaženo, musí tyto vakcíny :

-kontejnery se suchým ledem ;

-aktivní elektronické systémy kontroly teploty (tracery).

Jsou vakcíny citlivé na světlo?

Vakcíny ztrácejí svou účinnost, pokud jsou vystaveny slunečnímu nebo dokonce umělému světlu. Aby se zabránilo jejich znehodnocení, existují různé způsoby ochrany těchto produktů, například přebalení nebo zatemnění obalu.

Přeprava vakcíny: rychlost je zásadní

Vzhledem k tomu, že doba přepravy může ovlivnit kvalitu vakcín, je pochopitelné, že se často dává přednost letecké přepravě. Námořní přeprava je naproti tomu pomalejší a pro přepravu zdravotnického vybavení vhodnější. Jedním z hlavních problémů při přepravě vakcíny COVID-19 je proto rychlost, kterou vyžaduje její povaha. Kromě toho, že musí být rychle distribuována, musí být distribuována všude. To také předpokládá logistiku, která není efektivní ve všech zemích světa. Ne všechna letiště mají nákladové prostory, potřebné chladírny nebo jsou snadno dostupná.

Mimořádně bezpečná vakcína

Poptávka po některých vakcínách, jako je například vakcína COVID-19, je tak vysoká, že je třeba s těmito produkty zacházet s maximální opatrností. Není neobvyklé, že se na trhu objeví falešné vakcíny nebo že je zboží při nákupech odcizeno. Proto je nutné zorganizovat spolehlivé a pevné bezpečnostní struktury v letadlech, ale i na samotných letištích.

Mezinárodní přeprava vakcín COVID-19

Ať už potřebujete vakcíny přepravit kamkoli, naše týmy se vám snaží najít letadlo, které splňuje vaše potřeby, a pomoci vám s doručením za co nejlepších podmínek. Díky mezinárodní flotile letadel můžeme vakcíny přepravit kamkoli na světě.

Jaký typ letadla může společnost AEROAFFAIRES poskytnout pro přepravu vakcín COVID-19?

Společnost AEROAFFAIRES disponuje 5 kategoriemi nákladních letadel, která zvládnou přepravu vašich vakcín:

Vrtulové letadlo ideální pro krátké a střední vzdálenosti. Nosnost: 300 kg až 3 tuny.

Příklady:

TP 600

-rychlost: 400 km/h

-dojezd: 1740 km

Beech 1900

-rychlost: 500 km/h

-dojezd: 1600 km

Pilatus PC12

-rychlost: 500 km/h

-dojezd: 2 500 km

Pilatus PC-12 gris en vol
Foto: Wikimedia
  • Kategorie krmítko

Nákladní letadlo pro střední vzdálenosti. Nákladní kapacita: 10 až 30 tun. Může doletět na malá regionální letiště.

Příklady:

Boeing 737-100

-rychlost: 900 km/h

-dojezd: 3400 km

British aerospace BAE 146

-rychlost: 894 km/h

-dojezd: 2909 km

  • Kategorie regionální nákladní doprava

Bývalé dopravní letadlo přestavěné na nákladní letadlo s jednou uličkou. Ideální pro lety na střední vzdálenosti. Nákladní kapacita: 25 až 65 tun.

Příklady:

Boeing 757 C

-rychlost: 968 km/h

-dojezd: 6300 km

  • Kategorie nákladních lodí s dlouhým doletem

Bývalé dopravní letadlo přestavěné na nákladní letadlo. Větší nákladní kapacita než u regionálních nákladních letadel: 50 až 70 tun. Ideální pro přepravu vakcín na dlouhé vzdálenosti.

Příklady:

Boeing 767F

-rychlost: 870 km/h

-dojezd: 7890 km/h

Airbus A310

-rychlost: 901 km/h

-dojezd: 8050 km

  • Kategorie širokého nákladu

Největší kategorie nákladních letadel, ideální pro dlouhé a velmi dlouhé vzdálenosti. Jedinou nevýhodou je, že ne všechna letiště je mohou přijmout. Nákladní kapacita: 70 až 110 tun.

Příklady:

Airbus A300-600ST Beluga

-rychlost: 700 km/h

-dojezd: 5000 km

B747F

-rychlost: 920 km/h

-dolet: 9800 km

Boeing MD-11F

-rychlost: 954 km/h

-dolet: 12 270 km

Veřejné zdraví a očkování ve Francii

Od 27. prosince je možné se ve Francii nechat očkovat vakcínou Pfizer BioNTech. Kampaň byla zahájena a jako první se nechali očkovat starší lidé žijící v ústavech a zdravotníci, kteří jsou nejvíce ohroženi. Poté budou očkováni nejohroženější lidé, ale prozatím neexistuje žádná povinnost očkování ze strany vlády nebo ministerstva zdravotnictví. Očkovací plán by měl být přizpůsoben dodávkám dávek, které Francie dostává tak, jak přicházejí. Důležité vědět: Vakcína je pro všechny zdarma.

Letíte s AEROAFFAIRES?

Chtěli byste nabídku na un voyage en toute sécurité s AEROAFFAIRES? Na exigences sanitaires se můžeme přizpůsobit vašim potřebám. Neváhejte nás kontaktovat na čísle +33 1 44 09 91 82, naši odborníci jsou vám k dispozici.