Turbovrtulové motory (1 - 19 míst)

Piaggio avanti p180 en vol

Turbovrtulové motory
(1 - 19 míst)

Letadla s vrtulí nebo turbovrtulová, převážně vyvinutá výrobci Beechcraft nebo Pilatus, jsou nejvíce ekonomické možnosti pro cestování na krátké nebo střední vzdálenosti s 1 až 19 pasažéry na palubě, v závislosti na modelech, s výhodou, že mohou přistát na mnohem více malých letištích, která jsou pro trysková a linková letadla nedostupná.
Technické vlastnosti turbovrtulových motorů
Letadla s vrtulí nebo turbovrtulová jsou schopna létat rychlostí mezi 300 a 500 km/h na vzdálenost mezi 1 000 a 2 500 km v průměru. Jejich motory jsou preferovány pro efektivitu v nízké nadmořské výšce a rychlosti, protože jsou úspornější na palivo při krátkých trasách.
Typické trasy turbovrtulových letadel
Turbovrtulová letadla jsou řešením pro ty, kteří chtějí cestovat na meziregionálních trasách nebo mezi sousedními zeměmi, nebo přistát na krátkých plochách jako Courchevel nebo La Mole St-Tropez, a to vše za dostupné ceny.

  • Jak fungují turbovrtulové motory?

    Turbovrtulový motor je typ leteckého motoru, který kombinuje turbohřídel s vrtulí. Turbohřídel produkuje tah tím, že stlačuje a spaluje palivo se vzduchem, zatímco vrtule je poháněna částí této energie. Zbytková energie se používá k výrobě dalšího tahu. Stručně řečeno, turbovrtulový motor využívá jak reakci trysky, tak tah vrtule k pohonu letadla.

  • Jak si pronajmout turbovrtulové letadlo?

    Je možné si pronajmout turbovrtulový letoun prostřednictvím leteckého zprostredkovatele nebo přímo od provozovatele.

  • Jaké jsou hlavní výhody nebo nevýhody spojené s turbovrtulovými motory?

    Při vysokých rychlostech a ve velkých nadmořských výškách jsou čisté turbohřídele obvykle efektivnější. Kromě toho může být hluk generovaný vrtulemi považován za důležitější než hluk z tryskových motorů, což někdy omezuje jejich použití v oblastech citlivých na hluk, jako jsou letiště poblíž obytných zón.